راهنمایی برای برند شخصی
چهار روز پیش تحقیقی درباره رهبری فکری داشتم که تصمیم گرفتم که مقاله درباره برند شخصی بنویسم چون این موضوع اهمیت بسیار زیادی برای رهبرفکری شدن را داشت شروع کردم به جستجو.
برند شخصی شما نحوه ظاهر شدن شما در فضای آفلاین و آنلاین است.
برند شخصی يعني در اصل، نحوه بیان خودتان است.
قدمی برای شفافیت در راه برند شخصی
قبل از شروع ساختن برند شخصی خود، باید دید روشنی داشته باشید از ماموریت، چشم اندازها و اینکه ارزش پیشنهادی شما چیست؟ چه مشکلاتی را حل میکنید و چه مزایایی ارائه میدهید؟ چه تصویری خود میخواهید در ذهن مخاطب بسازید؟ داشتن هدف به شما کمک میکند تا اقدامات، پیامها و تصویر خود را با مخاطبان خود هماهنگ کنید.
در برندسازی شخصی محصول خود شما هستید بنابراین باید زمان بگذارید و نقاط قوت و ویژگیهای منحصر به فردتان را بررسی و کشف کنید. برای این منظور میبایست از دو طریق عمل کنید. در وهله نخست باید عمیقتر درباره خودتان بیندیشید و خودکاوی کنید. از خودتان بپرسید:
من که هستم؟
چه ویژگیهایی دارم؟
نقاط قوت و توانمندیهای منحصر به فرد من چه هستند؟
در کدام زمینهها بیشترین تخصص و مهارت را دارم؟
به چه مسائلی علاقه دارم؟
چه مسائلی برای من ارزش محسوب میشوند؟
دیگران چه دیدگاهی نسبت به شما دارند؟
از نقطه نظر آنها شما چه ویژگیها و خصلتهای بارزی دارید؟
در میان اطرافیانتان به چه شهرت دارید؟
دیگران معمولاً در چه مواقعی بیشتر بر روی شما حساب میکنند؟
در این مرحله باید به چند پرسش مهم پاسخ دهید:
با چه کسانی رقابت میکنید؟
مزیت رقابتی شما چیست؟ یا به عبارت بهتر چرا مخاطبین باید شما را بر رقبایتان ترجیح دهند؟
رقبایتان تا چه اندازه در جذب مخاطبین موفق عمل کردهاند؟
رقبایتان چه کم و کاستیهایی دارند که شما میتوانید آنها را جبران کنید؟
کدام بخش از بازار را بهتر و راحتتر به دست خواهید آورید؟
گوشه امن بازارتان کجا است؟
چیزهایی برای شما ارزش محسوب میشوند؟
چه اصولی به زندگی شما معنا میبخشند؟
انتخابها و طرز تفکر شما به چه شکل است؟
به چه مسائلی علاقه دارید؟
چه عواملی به شما انگیزه و انرژی میدهند؟
از انجام دادن چه کارهایی لذت میبرید؟
نقاط قوت و توانمندیهای بارز شما چه هستند؟
چه چیزهایی برای شما ارزش محسوب میشوند؟
چه اصولی به زندگی شما معنا میبخشند؟
انتخابها و طرز تفکر شما به چه شکل است؟
به چه مسائلی علاقه دارید؟
چه عواملی به شما انگیزه و انرژی میدهند؟
از انجام دادن چه کارهایی لذت میبرید؟
نقاط قوت و توانمندیهای بارز شما چه هستند؟
برند شخصی چیست؟
داشتن یک برند شخصی یک موضوع است، اما یادگیری نحوه ایجاد و رشد یک برند شخصی پایدار به طور کلی موضوع دیگری است. برای متمایز شدن از رقبا در صنعت خود، باید به یک نیروی مغناطیسی تبدیل شوید که افراد را به سمت خودتان بکشید و تأثیری ماندگار بر جای بگذارد. اساس یک برند شخصی مسحورکننده، اصالت است و این نیست که از برندهای دیگر تقلید کنیم. اگر میخواهید در مورد تسلط بر هنر ساختن یک برند شخصی مسحورکننده بیشتر بدانید، با من همراه باشید.
برندسازی شخصی فرآیندی است برای تعریف و ترویج آنچه شما به عنوان یک فرد از آن دفاع میکنید. برند شخصی شما نقطه اوج تجربیات، مهارتها و ارزشهاییست که شما را متمایز میکند.
برندسازی شخصی رویهاییست برای ایجاد و انتقال ارزش منحصر به فرد شما به مخاطبان هدف. که به شما کمک میکند تا در بین دیگران متمایز شوید، اعتماد و اعتبار ایجاد کنید و فرصتهایی زیادی بدست آورید، که با اهداف و ارزشهای شما همسو هستند.
اما چگونه میتوانید یک برند شخصی ایجاد کنید که در بازار پر رقابت شلوغ نام خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنید؟
چگونه می توانید از قدرت اینترنت و رسانه های اجتماعی برای دستیابی به مخاطبان جهانی و گسترش نفوذ خود استفاده کنید؟
در این مقاله، چند استراتژی را بررسی خواهیم کرد که میتواند به شما در ایجاد یک برند شخصی جهانی کمک کند که بازتابی از خود واقعی شما باشد و با مشتریان، شرکا و طرفداران ایدهآل ارتباط برقرار کنید.
چرا برندسازی شخصی مهم است؟
افرادی که دارای برندهای شخصی قوی هستند، معتبر هستند، در میان دیگر افراد متمایز هستند و میتوانند مجموعه مهارتهای منحصر به فرد خود را با اعتماد به نفس به دیگران ارائه دهند.
مزایای برندسازی شخصی
1. فرصت ها را جذب میکنید
هنگامی که دقیقاً وعده برند خود را مشخص کنید و متعهد شوید که آن را با افراد مرتبط در حوزه نفوذ خود به اشتراک بگذارید، برند شما شروع به رشد تصاعدی خواهد کرد.
پس از به اشتراک گذاشتن نام تجاری خود با جهان، مردم توجه میکنند. شما به منبع اصلی اطلاعات در صنعت خود تبدیل میشوید. مردم به شما به عنوان یک متخصص نگاه میکنند و شما افراد و فرصتهایی را که برای رسیدن به اهداف خود نیاز دارید جذب میکنید.
با فداکاری و تعهد شما، هیچ محدودیتی برای آنچه برند شما میتواند به دست آورد وجود ندارد.
2. سندرم ایمپاستر را به حداقل می رسانید
برندسازی شخصی یعنی زندگی واقعی و بهترین خود بودن. یعنی آنچه را که شما را از دیگران متمایز میکند، کشف کنید و اجازه دهید این موضوع در هر کاری که انجام میدهید بازتاب پیدا کند.
با قرار دادن خود واقعی خود در برند و کارتان، احساس «من لیاقت این را ندارم» را کاملاً از بین میبرید و در عوض در همه وظایف خود معنا و رضایت مییابید.
3. به کار خود شادی می آورید
برندسازی شخصی در مورد ابراز علایق خود در کاری است که انجام میدهید. این تسلط بر مهارتها را نشان میدهد که به شما امکان میدهد آنچه را که شما را هیجان زده میکند و آنچه برای شما مهم است ارتباط برقرار کنید.
به گفته سایمون سینک، این به این معنی است که با کاری که انجام میدهید، چه کسی هستید و بر هدف خود متمرکز شوید – “چرا” خود .
وقتی کارتان به شما اجازه میدهد آنچه را که برایتان مهم است بیان کنید و تأثیر معناداری داشته باشید.
4. ثروتمندتر می شوید
مردم حاضرند برای برندهای قدرتمند پول بپردازند.
برای مردم هم همینطوره کسانی که برندهای قوی دارند درآمد بیشتری کسب میکنند زیرا ارزش منحصر به فردی را برای سازمان خود ارائه می دهند. آنها فراتر از حداقل انتظارات هستند و به همین دلیل است که شرکتها حاضرند برای آنها هزینه بیشتری بپردازند.
5. شما به اهداف خود می رسید
برند شخصی شما توسط اهداف شما اطلاع داده میشود، با آنها همسو و هدایت می شود. و بنابراین منطقی است که کسانی که دارای برندهای شخصی قوی هستند نیز تمایل به دستیابی به اهدافی که برای خود تعیین میکنند دارند.
تغییر جهت دادن اقدامات و تلاش های برندینگ خود به سمت دستیابی به اهداف خود یکی از عوامل کلیدی برندسازی شخصی است.
علاوه بر این، کسانی که دارای برندهای شخصی قوی هستند، دیگران را تشویق میکنند تا نقاط قوت خود را کشف کنند و به اهداف خود برسند. آنها به اطرافیان خود الهام میدهند که قدمهای بیشتری بروند و کارهای بیشتری انجام دهند.
6. شما به طور انتخابی مشهور می شوید
آنهایی که برندهای شخصی قوی دارند معروف میشوند، البته نه در کل دنیا.
آنها در میان کسانی که برای رسیدن به اهداف شغلی خود باید آنها را بشناسند مشهور می شوند.
اگر بقیه شما را نشناسند مهم نیست، اما هدف شما باید این باشد که یک باشگاه هواداران بسازید از افرادی که از شماتاثیر میگیرند و شما را دنبال و حمایت میکنند. آن طرفداران در نهایت تبدیل به همراه وفادار میشوند که به نوبه خود از ارزشهای شما حمایت میکنند.
7. انرژی خود را افزایش میدهید
غیر اصیل بودن، کاهش باورنکردنی انرژی شماست. هر روز ایفای نقشی خسته کننده است، به خصوص نقشی که با کسی که هستی بیگانه است. اما زیبایی و قدرت داشتن یک برند شخصی قوی در این است که شما همیشه میتوانید همانطور که هستید، واقعی ظاهر شوید.
رهبران معتبر الهام بخش و دلسوز هستند و اعتماد را در هر سطحی از سازمان تشویق می کنند. با تبلیغ واقعی برند شخصی خود، نشان میدهید که چه کسی هستید و برای چه چیزی ایستادهاید، و همین باعث انگیز است.
8. شما کنترل شغل خود را به دست میگیرید
کسانی که برندهای شخصی قوی دارند کنترل سرنوشت حرفه ای خود را به دست میگیرند. آنها به سادگی اجازه نمیدهند زندگی برای آنها اتفاق بیفتد. در عوض آنها به دنبال چیزی هستند که معنادار است.
وقتی صحبت از مذاکرات حقوق و دستمزد به میان میآید، آنها می توانند از ارزش و مهارت منحصر به فرد خود برای دستمزد بالاتر استفاده کنند. نظرات آنها در مورد استراتژی و اجرا مهم است. آنها باعث میشوند دیگران احساس ارزشمندی کنند و بر زندگی حرفه ای آنها تأثیر بگذارند. آنها مسیر شغلی خود را با نیت و هدف ترسیم میکنند.
9. اعتماد به نفس خود را افزایش میدهید
در حالی که همه مزایای فوق بسیار ارزشمند هستند، شاید مهمترین مزیت ایجاد برند شخصی شما اعتماد به نفس در کار است.
دارا بودن اعتمادِ به خویشتن، نقش حیاتی در توسعه و پیشرفت و موفقیت فرد دارد.
چگونه یک برند شخصی ایجاد کنیم؟
در هر حال شما یک برند شخصی دارید، چه برای خود ایجاد کنید یا نکنید. برند شخصی نقطه اوج همه رفتارهای آنلاین و آفلاین شماست. با این حال، میتوانید برند خود را با چند مرحله دقیق تنظیم کنید. برای مثال:
اهدافی را برای برندسازی شخصی تعیین کنید: تصمیم بگیرید که چه چیزی میخواهید شناخته شوید و برای تثبیت هویت خود باید چه کاری انجام دهید.
نام تجاری موجود خود را برسی کنید: خودتان را به صورت آنلاین جستجو کنید و آنچه را که مردم قبلاً در مورد شما گفتند، پیدا کنید. این به شما کمک میکند که چقدر نیاز به تغییر دارید.
ایجاد یک استراتژی ثابت : مشخص کنید که چگونه میخواهید هویت خود را به نمایش بگذارید (وبلاگ، مصاحبه، رسانه های اجتماعی) و به یک برنامه منظم پایبند باشید.
جایگاه و مخاطب خود را مشخص کنید
برخی از رهبران کسبوکار برندهای شخصی را پرورش می دهند تا شانس فروش خود را بهبود بخشند، زیرا 92 درصد از مردم به توصیههای افرادی شناخت دارند اعتماد میکنند.
یک هویت برند ثابت و به یاد ماندنی ایجاد کنید
ایجاد یک هویت برند ثابت و به یاد ماندنی که شخصیت، ارزش ها و دیدگاه شما را منعکس کند. هویت برند شما شامل نام، لوگو، شعار، رنگ ها، فونت ها، تصاویر، لحن و صدای شما است. باید متمایز، مرتبط و منسجم در تمام پلتفرمها و کانالهای شما باشد. هویت برند شما نیز باید سازگار و انعطاف پذیر باشد تا متناسب با زمینه ها و فرهنگ های مختلف باشد. برای مثال، ممکن است لازم باشد از زبانها، نمادها یا قالبهای مختلفی بسته به کشور یا منطقهای که هدف آن هستید استفاده کنید. همچنین ممکن است لازم باشد لحن و صدای خود را مطابق با انتظارات و هنجارهای مخاطبان خود تنظیم کنید.
تخصص و اعتبار خود را به نمایش بگذارید
استراتژی دیگر برای ایجاد یک برند شخصی جهانی این است که تخصص و اعتبار خود را به نمایش بگذارید. شما میتوانید این کار را با ایجاد محتوای ارزشمند و جذاب که دانش، مهارت، تجربه و بینش شما را نشان میدهد، انجام دهید. همچنین میتوانید دستاوردها، جوایز، گواهیها یا مطالعات موردی خود را که نتایج کار خود را به اشتراک بگذارید. شما میتوانید از رسانه های مختلف برای ارائه محتوای خود استفاده کنید، مانند وبلاگ ها، پادکست ها، ویدیوها، کتاب های الکترونیکی، وبینارها یا دوره ها. همچنین میتوانید از پلتفرمها و کانالهای مختلف برای توزیع محتوای خود مانند وبسایت، فهرست ایمیل، رسانههای اجتماعی یا جوامع آنلاین استفاده کنید. نکته کلیدی این است رسانهها، پلتفرمها و کانالهایی انتخاب کنید که متناسب با سبک، اهداف و مخاطبان شما باشد.
ایجاد روابط و شبکه اجتماعی
برای ایجاد یک برند شخصی جهانی، ایجاد روابط و شبکهسازی، شما میتوانید این کار را با تعامل با مخاطبان، تأثیرگذاران صنعت، مربیان یا همکاران خود انجام دهید. همچنین در رویدادها، کنفرانسها، کارگاهها یا متفکرانی که با شما همفکر تعامل داشته باشید. همچنین میتوانید به گروهها، انجمنها یا انجمنهای آنلاینی بپیوندید یا ایجاد کنید که به حوزه یا صنعت شما مرتبط هستند. نکته کلیدی این است که در تعاملات خود صادق، مفید و محترم باشید. شما همچنین باید آماده یادگیری، بازخورد و همکاری باشید. با ایجاد روابط و شبکه ها، میتوانید دیده شدن، شهرت شما را افزایش دهید.
به روز و مرتبط باشید
استراتژی نهایی برای ایجاد یک برند شخصی جهانی، به روز ماندن و تعامل شما می توانید این کار را با زیر نظر گرفتن روندها، پیشرفت ها و تغییراتی که بر جایگاه، صنعت یا مخاطبان شما تأثیر می گذارد، انجام دهید. همچنین میتوانید به دنبال دانش، مهارت یا تجربیات جدیدی باشید که ارزش پیشنهادی شما را افزایش دهد یا شما را از رقبایتان متمایز کند. همچنین میتوانید ایدهها، ابزارها یا روشهای جدیدی را آزمایش کنید که عملکرد یا نتایج شما را بهبود میبخشد. نکته کلیدی این است که کنجکاو، سازگار و نوآور باشید. با به روز ماندن و مرتبط بودن، میتوانید برتری، اعتبار و اقتدار خود را حفظ کنید.
عناصر بصری جذاب
انسان موجودی بصری است، اگر چیزی توجه ما را جلب کند بیشتر به آن توجه می کنیم. طبق تحقیقات، شما فقط سه ثانیه فرصت دارید تا توجه دیگران را به صورت آنلاین جلب کنید. اگر حضور بصری قابل توجهی نداشته باشید، اکثریت افرادی که با برند شما روبرو میشوند به سرعت به سراغ برند بعدی میروند. وقتی نوبت به ساختن یک برند شخصی میرسد، برای شروع روی تعدادی عکس حرفهای سرمایهگذاری کنید، از سلفی دوری کنید و دوستانتان از شما عکس بگیرند. عکس های حرفه ای باعث میشود در کاری که انجام میدهید جدی به نظر برسید. علاوه بر این، مطمئن شوید که وب سایت شما و محتوایی که در رسانه های اجتماعی یا وبلاگ خود ارسال می کنید از نظر بصری جذاب هستند.
حضور آنلاین قوی
حضور قوی آنلاین برای ایجاد برند شخصی شما ضروری است. برندسازی شخصی مانند ویترین فروشگاه مجازی است، وب سایت و صفحات رسانه های اجتماعی شما اولین تعاملاتی هستند که کارفرمایان و مشتریان بالقوه قبل از ملاقات حضوری با شما خواهند داشت. بنابراین، شما میخواهید مطمئن شوید که یک مورد خوب است. آیا با لباسهای نامناسب یه مصاحبهی شغلی میروید؟ هر کسی که در مورد گرفتن شغل جدی است به این سوال پاسخ منفی می دهد زیرا این اولین برداشتی است که مدیر استخدام شما از شما خواهد داشت. در عوض، با لباسهای حرفهای، با زبان بدن خوب وارد اتاق مصاحبه میشوید و آماده پاسخگویی به سؤالاتی هستید که قرار است از شما بپرسند. همین نگرش را با حضور آنلاین خود اعمال کنید. اطمینان حاصل کنید که همه چیز با عالی انجام میشود، از وب سایت شما گرفته تا نمایه های رسانه های اجتماعی شما، اولین تصوری را ایجاد کنید که باعث میشود مردم برای اطلاعات بیشتر بازگردند.
عنوان یک متخصص
با به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند، نشان دادن دانش خود از طریق آموزش ها، مقالات و مصاحبه های پادکست ، از برند شخصی خود استفاده کنید تا خود را به عنوان یک متخصص معرفی کنید. به دنبال تعاملات سخنرانی باشید و با کارشناسان دیگر همکاری کنید. علاوه بر این، یک صدا و دیدگاه متمایز ایجاد کنید که باعث میشود در میان انبوهی از مردم صنعتتان که همان چیزها را میگویند متمایز شوید. هنگامی که خود را به عنوان یک متخصص در زمینه خود قرار میدهید، به طور خودکار از طرف هم صنف خود احترام میگذارید و به فرصتهای بهتری برای کمک به پیشرفت شغلی خود دسترسی پیدا میکنید.
تعامل با مخاطبان
تعامل با مخاطبان برای توسعه برند شخصی شما ضروری است. چه یک کارمند، یک کارآفرین یا یک تأثیرگذار باشید، هدف شما باید ایجاد جامعه ای از افرادی باشد که بتوانید به آنها خدمت کنید و این شامل شناخت مخاطبان شما میشود. شما نیازی به گفتگوهای طولانی و طولانی با همه ندارید، اما با پاسخ دادن به نظرات، بررسی ها و پاسخ به موقع به ایمیلها، آنها را در سطحی سطحی بشناسید. تعاملاتی که با مخاطبان خود دارید بینش های ارزشمندی را در مورد ترجیحات مخاطبان ارائه میدهد و به شما امکان میدهد محتوا، محصولات و خدمات خود را متناسب با نیازهای منحصر به فرد آنها تنظیم کنید.
برای ساختن برند شخصی مستلزم تلاش مداوم، اشتیاق واقعی برای به اشتراک گذاشتن دانش و مهارتهای خود با دیگران است کار شب دو شب نیست در درازمدت ایجاد میشود.
ما مشتاق خواندن دغدغههای شما در این درباره هستیم. میتوانید برایمان کامنت بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید