چگونه کسب و کار کوچک خود را توسعه دهیم اون رو به اوج رونق برسانیم
سوال خیلی از مالکان کسب و کار این هست که چگونه کسب و کار کوچک خود را توسعه دهیم اون رو به اوج رونق برسانیم
در حالی که هدف گذاری برای موفقیت عالی است، هر صاحب کسب و کاری در اداره یک کسب و کار موفق نخواهد بود . شکست کسب و کارهای کوچک به چه معناست و چگونه از کسب و کار خود در برابر آن محافظت می کنید؟
در این پست وبلاگ، ما قصد داریم به آنچه برای رشد کسب و کار کوچک و موفقیت آن نیاز است، از جمله چگونگی رشد حضور در رسانه های اجتماعی، چگونگی جذب مشتریان بیشتر، و نحوه انتقال کسب و کار کوچک خود به آینده بپردازیم.
کسب و کارهای کوچک در مقابل کسب و کارهای بزرگ تفاوت در چیست؟
قبل از شروع، بیایید بین مشاغل بزرگ و کوچک تفاوت قائل شویم. ممکن است به نظر برسد که تفاوت بین این دو به سادگی اندازه است. با این حال، شاخص های دیگری وجود دارد که به شما می گوید که کسب و کار شما کجا سقوط می کند.
ساختار مدیریت و سلسله مراتب
بر خلاف کسب و کارهای کوچک، کسب و کارهای بزرگ به دلیل تعداد افرادی که در سازمان کار می کنند، دارای ساختار مدیریتی و سلسله مراتبی بین کارکنان هستند. مدیرعامل یا هیئت مدیره بالاترین تصمیم گیرندگان هستند و بیشترین کنترل را دارند.
در یک کسب و کار کوچک، صاحب کسب و کار تنها در برخی موارد و گاهی با چند نفر دیگر کسب و کار را اداره می کند. با این حال، همیشه اینطور نیست. کسبوکارهای کوچک زیادی وجود دارند که تیمی یک نفره هستند و اون اداره میکنه
مخاطب هدف
در حالی که کسبوکارهای کوچک و کسبوکارهای بزرگ ممکن است در مخاطبان هدف خود همپوشانی داشته باشند، کسبوکارهای بزرگ اغلب میتوانند به دلیل فراوانی منابع، مخاطبان را در تعدادی از بازارهای مختلف هدف قرار دهند و مخاطبان بیشتری را برای آنها فراهم کنند.
از آنجایی که برخی از مشاغل کوچک محدود به مکان ها و مناطق هستند، مخاطبان هدف آنها می تواند محلی تر باشد. با این حال، اگر آنها منابع لازم را داشته باشند و روی حضور آنلاین خود سرمایه گذاری کنند، می توانند مخاطبان هدف خود را به طور تصاعدی گسترش دهند .
منابع مالی
کسبوکارهای کوچک بر حمایت مالی از منابع کمریسک مانند سرمایهگذاری جمعی، سرمایهگذاران، سرمایهگذاران خطرپذیر، مؤسسات مالی توسعه جامعه، و کمکهای دولتی/کسبوکارهای کوچک تمرکز میکنند.
با این حال، کسبوکارهای بزرگ با دریافت وام از بانکها و سایر مؤسسات مالی بزرگ، پول را تأمین میکنند. آنها همچنین سرمایه منتشر می کنند، سهام یا اوراق قرضه شرکتی را می فروشند و دارایی هایی دارند که می توانند در صورت نیاز به عنوان وثیقه باشند.
چند درصد از کسب و کارها شکست می خورند؟
همه ما این ضرب المثل را شنیده ایم که بیش از نیمی از مشاغل جدید در سال اول بسته می شوند. داده های اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) می گوید که این نادرست است.
از داده های BLS، تنها 20٪ از مشاغل در دو سال اول شکست میخورند 45 درصد در پنج سال اول شکست میخورند، در حالی که 65 درصد در طول ده سال شکست میخورند . کسب و کارهایی که پس از راه اندازی به مرز 15 سال رسیده اند 25 درصد را تشکیل می دهند. آمار از دهه 90 ثابت مانده است.
با این گفته، اشتباهات واضحی وجود دارد که می توانید مرتکب شوید که می تواند کسب و کار شما را به سمت زمین سوق دهد. از موارد زیر دوری کنید:
عدم انجام تحقیقات بازار
بسیاری از مردم کسب و کار خود را بر اساس علایق و علایق خودشان راه اندازی می کنند. اگر علاقه شما از قبل بازاری اشباع شده داشته باشد، ورود به بازار دشوار خواهد بود.
در عوض، محصول یا خدمات شما باید یک نیاز برآورده نشده را برآورده کند. فروختن محصول/خدمتی که نیازی را برآورده میکند آسانتر از متقاعد کردن مردم است که برای مشکلی که نمیدانستند برای محصول جدید پول خرج کنند. مطمئن شوید که تحقیقات بازار کافی انجام می دهید تا مشخص شود آیا کسب و کار کوچک شما راه حلی برای مشکلی ارائه می دهد که مردم نیاز به حل آن دارند.
دور شدن از یک طرح تجاری توسعه یافته
یک طرح تجاری واقع بینانه، کسب و کار شما را برای موفقیت آماده می کند. با این حال، هنگامی که از مدل کسب و کار خودداری می کنید، احتمال شکست را افزایش می دهید.
اگر مشکلی در مدل کسب و کار شما بر اساس مشاهده وجود دارد، آن را پیدا کنید و آن را برطرف کنید یا به جای تصمیم گیری بدون راهنمایی، یک طرح تجاری جدید ایجاد کنید.
هر طرح تجاری باید شامل مواردی مانند تجزیه و تحلیل بازار، شرح شرکت، خدمات یا محصولی که می فروشید، برنامه فروش و بازاریابی ، و پیش بینی های مالی باشد، فقط به نام چند مورد.
بازاریابی، حضور اینترنتی و موقعیت مکانی ضعیف
مکان نامناسب بر ترافیک پیادهروی تأثیر میگذارد که اگر کسبوکار شما متکی به خرید در فروشگاه باشد، میتواند به مشکل تبدیل شود.
همانطور که موقعیت بد ویترین فروشگاه می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند، حضور ضعیف در اینترنت نیز می تواند به آن آسیب برساند. حتی اگر به مقداری ترافیک پایی متکی باشید، مردم دوست دارند چیزهایی را به صورت آنلاین خریداری کنند، بنابراین بسیار مهم است که سایت کسب و کار کوچک شما به راحتی آنلاین پیدا شود. در غیر این صورت، اعتبار شما می تواند زیر سوال رفته و افراد را از خرید خود منصرف کند.
این جایی است که برنامه بازاریابی شما وارد می شود. بازاریابی ضعیف می تواند بر قرار گرفتن در معرض، پیام رسانی و نحوه ارتباط آن با مخاطبان هدف شما تأثیر بگذارد. بسیار مهم است که شما یک برنامه تبلیغاتی و همچنین یک استراتژی موثر سئو داشته باشید تا بتوانید به روش های متعددی پیدا شوید. در غیر این صورت، فروش و فعالیت کسب و کار شما ممکن است آسیب ببیند و بر درآمد شما تأثیر منفی بگذارد و شما را مجبور به ترک این کسب و کار کند.
رشد ناگهانی کسب و کار
رشد ناگهانی کسب و کار بدون تحقیق، برنامه ریزی و توسعه استراتژی مناسب می تواند منجر به شکست برای گسترش کسب و کار شود. این به نوبه خود می تواند بر کل تجارت تأثیر بگذارد.
در عوض، با هر توسعهای بهعنوان یک کسبوکار جدید رفتار کنید و کاری را که در زمان شروع کسبوکارتان انجام دادید، انجام دهید. خیلی سریع بزرگ نشوید و فراموش نکنید که گامهای درست را بردارید تا مطمئن شوید که هر مکان جدید، خط تولید یا کارمند اضافی برای موفقیت تنظیم نشده است. اگر به این معنی است که یک عملیات کوچکتر را اجرا کنید تا زمانی که آماده تمرکز روی یک تعهد بزرگتر شوید، پس همینطور باشد.
چگونه کسب و کار کوچک خود را توسعه دهید و آن را به سطح بعدی ببرید
بدیهی است که شما نمی خواهید کسب و کارتان شکست بخورد. و با دور ماندن از نکات ذکر شده در بالا، شما در حال انجام یک کار عالی هستید. اما اگر می خواهید کسب و کار خود را رشد و شکوفا کنید، کارهایی وجود دارد که باید به طور فعال انجام دهید.
مشتریان بیشتری بدست آورید
شما باید به طور مداوم مشتریان جدیدی برای کسب و کار کوچک خود بیاورید. انجام این کار جریان سالم درآمد را حفظ می کند و اطمینان حاصل می کند که کارها به خوبی پیش می روند. در اینجا چند راه برای انجام این کار وجود دارد:
- از مشتریان فعلی درخواست معرفی کنید. منتظر نباشید تا مشتریان بدون هیچ درخواستی از طرف شما به شما ارجاع دهند – به احتمال زیاد مدت زیادی منتظر خواهید بود. در عوض، یک سیستم ارجاع راهاندازی کنید و از مشتریان پس از تراکنشهای موفقیتآمیز یا زمانی که آنها را پیگیری میکنید، درخواست معرفی کنید.
- در رویدادها و سازمانهای شبکهای مرتبط با صنعت خودتون شرکت کنید. برای سایر شرکت کنندگان ارزش قائل شوید و در مورد کارهایی که برای بهترین نتایج انجام می دهید اطلاع رسانی کنید. این نه تنها به جذب مشتریان جدید کمک می کند، بلکه به شناسایی فرصت های کلیدی مشارکت در صنعت نیز کمک می کند.
- مشتریان جدید را با تخفیف و مشوق جذب کنید. پیشنهادات مقدماتی یا آزمایشی ایجاد کنید، افرادی که این پیشنهاد را قبول می کنند را ردیابی کنید و آنها را با پیام های بازاریابی برای تبدیل هدف قرار دهید.
- از یک CRM کسب و کار کوچک استفاده کنید که لیست تماس شما را مرتباً سازماندهی می کند تا بتوانید به راحتی مشتریان غیرفعال را شناسایی کنید تا دوباره با آنها تعامل داشته باشید . برای بازگرداندن آنها برای کسب و کار جدید، یک پیشنهاد یا تخفیف با مدت زمان محدود اضافه کنید.
- با کسب و کارهای مکملی که مستقیماً با شما رقابت نمی کنند، مشارکت ایجاد کنید. به این ترتیب، شما مخاطبان تازهای را به دست میآورید تا محصولات شما را به بازار عرضه کنند، در حالی که آنها نیز همین کار را میکنند.
جایگاه بیشتر در سهم بازار بدست آورید
سهم بازار اساساً به میزانی از بازار است که تجارت یا محصول شما کنترل می کند. شما می خواهید آن بالا باشد، زیرا به طول عمر کسب و کار بستگی دارد، اما گفتن آن آسان تر از انجام دادن است. در اینجا چند نکته وجود دارد:
- برندسازی کسب و کار خود را بهبود بخشید. باید چشم انداز کسب و کار، ماموریت، صدای برند و پیام های منحصر به فرد را تجسم کند. وقتی همه اینها را در یک طرح کنار هم قرار دهید و آن را به طور مکرر به مخاطبان خود ارائه دهید، تأثیری بر مخاطبان هدف خود خواهید گذاشت.
- به نوآوری و توسعه محصولات خود ادامه دهید تا با واقعیت ها و روندهای فعلی مطابقت داشته باشد. وقتی راضی هستید، محصول یا کسب و کار شما کهنه می شود و بی ربط می شود. با جستجوی مستمر برای مناطق بهبود یا گوش دادن به نیازهای بازار خود، محصول شما ضروری خواهد شد .
- قیمت خود را بررسی کنید و آن را با رقبای خود مقایسه کنید. اگر مناطقی وجود دارد که میتوانید در آنها تخفیفها و پاداشها را ارائه کنید (بدون اینکه روی درآمد شما تأثیر بگذارد) و از آن برای سوق دادن مشتریان بالقوه به سمت خود استفاده کنید.
- از مشتریان فعلی قدردانی کنید و به آنها احساس ارزشمندی کنید. آنها را درگیر کنید و به آنها گوش دهید و در مورد پیشنهادات آنها فکر کنید. این کار باعث تشویق مجدد تجارت و ارجاعات می شود که مخاطبان شما را گسترش می دهد.
حساب های رسانه های اجتماعی خود را رشد دهید
همه از رسانه های اجتماعی از جمله برندها استفاده می کنند. این یک راه عالی برای ارتباط با مخاطبان هدف و انسانی کردن کسب و کار شما است که می تواند وفاداری را تشویق کند و یک جامعه ایجاد کند.
کسب و کار کوچک شما باید در رسانه های اجتماعی فعال باشد و از آن برای ایجاد تعامل و افزایش دید استفاده کند. در اینجا برخی از نکات رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک وجود دارد که باید دنبال کنید:
- یک برنامه رسانه اجتماعی ایجاد کنید و آن را به اهداف تجاری خود گره بزنید.
- مخاطبان خود را بشناسید و بدانید کجا می توانید آنها را در فضای رسانه های اجتماعی پیدا کنید.
- پلتفرم های رسانه های اجتماعی را که با کسب و کار شما هماهنگ هستند شناسایی کنید و صفحات رسمی خود را در آنها راه اندازی کنید. نیازی نیست در هر پلتفرمی حضور داشته باشید، فقط پلتفرم هایی که مخاطبان شما در آنها فعال هستند و برای کسب و کار شما منطقی هستند.
- روندهای ویروسی و صنعتی را مشاهده کنید و از آنها برای افزایش تعامل استفاده کنید.
- از تجارت اجتماعی برای ادامه فروش و نمایش محصولات خود استفاده کنید.
- از قالب های مختلف محتوا برای ایجاد تنوع و افزایش مشارکت اجتماعی به روش های جدید استفاده کنید.
- به جای ایجاد پست برای پر کردن فید، صفحه یا جدول زمانی خود، روی تولید محتوای مفید و ارزشمند تمرکز کنید.
- هنگامی که مخاطبان با پست های شما تعامل دارند، با مخاطبان خود درگیر شوید.
- از ابزارهای مناسب برای مدیریت آسان استفاده کنید و همچنین از اتوماسیون برای مراقبت از کارهای تکراری استفاده کنید.
- ردیابی، تجزیه و تحلیل، و اندازه گیری با استفاده از معیارهایی که با اهداف تجاری مشخص شده در برنامه شما مرتبط است.
حفظ مشتری را افزایش دهید
هزینه نگهداری مشتری بسیار کمتر از هزینه به دست آوردن مشتری جدید است. و در حالی که ما به شدت توصیه می کنیم (و در حال حاضر نیز داریم) به طور فعال مشتریان جدید به دست آورید، این بدان معنا نیست که شما باید از حفظ مشتریانی که در حال حاضر دارید غافل شوید.
در حالی که برای پر کردن خط لوله خود، افزایش فروش و رشد به مشتریان جدید نیاز دارید، همچنین باید برای حفظ کسب و کار و درآمد پایدار روی حفظ مشتریان فعلی کار کنید.
برای بهبود حفظ مشتری ، سعی کنید:
- اتخاذ یک CRM برای کسب و کار شما. انتخاب CRM مناسب برای کسبوکار کوچکتان میتواند بینشهایی در مورد اینکه مشتریانتان چه کسانی هستند به شما بدهد تا بتوانید راهحلهای شخصیسازیشده و متناسب با آنها را ارائه دهید.
- ایجاد یک برنامه وفاداری که به مشتریان فعلی پاداش می دهد و آنها را تشویق می کند که وفادار بمانند.
- بهبود تلاشهای پشتیبانی مشتری اگر تیم پشتیبانی مشتری شما پس از ارائه کمک از مشتریان، امتیازات کافی را از مشتریان دریافت نمی کند، وقت آن است که روند خود را تنظیم کنید (یا نمایندگان جدید خدمات مشتری را استخدام کنید).
- از رسانه های اجتماعی برای تعامل بیشتر با مخاطبان خود استفاده کنید. با داشتن راه های متعددی که آنها می توانند شما را در دست بگیرند، به آنها نشان می دهید که چقدر در دسترس آنها هستید.
- افزایش فروش محصولات به مشتریان فعلی این به آنها گزینه های بیشتری را بر اساس نیازهای رو به رشد آنها ارائه می دهد.
محصولات یا خدمات خود را بهبود بخشید
هرچه محصول یا خدمات شما بهتر باشد، تجربه مشتری شما بهتر است . شما ممکن است بتوانید مشتریان فعلی را وادار به خرید بیشتر و جذب مشتریان جدید به سادگی با بهبود محصولات یا خدماتی که قبلاً ارائه می دهید، باشید. برخی از راههایی که میتوانید آنچه را که میفروشید بهبود بخشید عبارتند از:
- به طور مرتب محصول خود را تست کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کند. آماده باشید تا در صورت نیاز تغییراتی ایجاد کنید.
- کاربردهای جدیدی را برای کالای پرفروش خود بیابید تا انعطاف پذیرتر و جذاب تر باشد.
- هدف خدمات مشتری را تعیین کنید که به شما امتیاز بازخورد بالاتری بدهد.
- بازار خود را دوباره بررسی کنید تا مشخص کنید آیا نیاز جدیدی وجود دارد که محصول شما می تواند برآورده کند. پیشنهاد خود را به گونه ای گسترش دهید که محصولات مکمل یکدیگر را شامل شود. این همچنین می تواند فرصت فروش شما را افزایش دهد و متعاقباً سود شما را بهبود بخشد.
- با افزایش چرخه عمر محصول خود تنوع ایجاد کنید . برای شناسایی نیازهای جدید یا نقاط دردناکی که می توانید با یک محصول یا خدمات جدید برطرف کنید، تحقیقات بازار انجام دهید.
فرصت های رونق برای کسب و کار شما وجود دارد. شما باید قطعات را در جای خود قرار دهید تا این رشد به واقعیت تبدیل شود. با اجرای یک یا چند استراتژی فوق و اجتناب از اشتباهات رایج در کسب و کارهای شکست خورده، شما در راه تبدیل شدن به بخشی از ۲۵ درصد برتر کسب و کارهایی هستید که از مرز ۱۵ سال گذشته عبور می کنند.
دیدگاهتان را بنویسید