دلیل اصلی برای استخدام مدیر شبکه های اجتماعی
با پیشرفت های سریع تکنولوژی، شکی نیست که بازاریابی شبکه های اجتماعی به طور فزاینده ای ضروری می شود. این کلید برای ایجاد یک حضور آنلاین و راه اندازی یک کسب و کار موفق است.
استخدام یک مدیر رسانه های اجتماعی برای مدیریت کسب و کار آنلاین شما بهترین گزینه است. نه تنها یک مدیر خوب رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند فروش را دو برابر کرده و درآمد را افزایش دهید، بلکه می تواند به پاسخگویی به سوالات مشتری، پیگیری ها، ایجاد محتوا و سایر کارهای مرتبط به راحتی کمک کند. در این مقاله راهنما، ما از نزدیک به این می پردازیم که یک مدیر رسانه های اجتماعی کیست، چرا باید آنها را استخدام کنید، و چه انتظار داشته باشید.
تعریف مدیر شبکه های اجتماعی
هر فرد واجد شرایطی که نمایه/حساب های رسانه های اجتماعی را از طرف یک کسب و کار، شرکت یا فرد مدیریت می کند، به عنوان مدیر رسانه اجتماعی شناخته می شود. از این مدیران انتظار می رود که با استفاده از آخرین استراتژی های رسانه های اجتماعی محتوا ایجاد کنند، محتوا را در فواصل زمانی منظم ارسال کنند، تصویر برند را در پروفایل های مختلف مدیریت کنند، به نظرات، پرسش ها و بازخوردها پاسخ دهند و مشکلات مشتریان پیگیری و حل فصل کنند. هدف اصلی یک مدیر شبکه اجتماعی کمک به ایجاد یک برند، جذب فالوور و ارسال محتوایی است که با صدای یک برند مطابقت داشته باشد و اعتبار ایجاد کند.
مزایای استخدام مدیر شبکه های اجتماعی
زمان را برای کارهای مهم دیگر آزاد کنید
مراقبت از چندین رسانه اجتماعی همراه با راه اندازی یک کسب و کار تمام عیار، مالیات، وقت گیر و چالش برانگیز است. بهویژه زمانی که باید چندین ساعت برای پاسخ دادن به سوالات، پاسخ دادن به نظرات، برنامهریزی استراتژیهای بازاریابی، همگام شدن با روندها و مراقبت از سایر وظایف مشابه وقت بگذارید، میتواند بسیار سخت باشد.
وقتی مدیر شبکه های اجتماعی را استخدام می کنید، در زمان زیادی صرفه جویی می کنید که در غیر این صورت صرف مدیریت حساب های رسانه های اجتماعی می شد. یک مدیر نه تنها کار را بهتر از شما انجام می دهد، بلکه شما هم زمان خواهید داشت تا روی سایر کارهای مهم تجاری تمرکز کنید که می تواند به دو برابر شدن درآمد کمک کند.
خدمات سریع به مشتریان
89 درصد از مصرفکنندگان در صورت تجربه خدمات عالی به مشتری در اولین بار، احتمالاً برای خرید دوم بازگردند. بنابراین، خدمات عالی به مشتریان و پاسخهای سریع به بازخورد، پرسشها و شکایات به ایجاد یک پایه محکم برای هر کسبوکاری کمک میکند.
با استخدام یک مدیر رسانه های اجتماعی، می توانید مشتریان را راضی نگه دارید، ارجاعات را افزایش دهید، به کسب درآمد از مشتریان فعلی ادامه دهید، مشکلات روابط عمومی را حذف کنید و یک پایگاه طرفداران شگفت انگیز ایجاد کنید. خدمات ضعیف به مشتریان، زمان انتظار طولانی و پاسخ های دیرهنگام می تواند باعث از دست دادن مشتریان شود. تحقیقات نشان میدهد که تقریباً 60 درصد مشتریان فکر میکنند که خدمات آهسته به اعتماد برند و احتمال خرید آنها آسیب میزند.
مقرون به صرفه
اگرچه مدیران شبکه های اجتماعی توقع زیادی دارند، اما استخدام آنها چندان پرهزینه نیست. بهترین بخش این است که می توانید آنها را وادار کنید تا خدمات متعددی را در چندین رسانه اجتماعی به شما ارائه دهند. آنها به راحتی می توانند به شما کمک کنند سود دو برابر کنید، کمپین های تبلیغاتی اجرا کنید، با مشتریان تعامل داشته باشید و شما را به عنوان یک برند در دنیای دیجیتال معرفی کنند.
هنگامی که مدیری را برای شبکه اجتماعی خود استخدام می کنید، اولین کاری که آنها انجام می دهند این است که اهداف کسب و کار شما را درک کنند. اینها می تواند هدف قرار دادن یک مخاطب خاص، ایجاد آگاهی از برند، به حداکثر رساندن دسترسی، افزایش فروش و افزایش جذب مشتری باشد. درک اهداف به مدیر شبکه های اجتماعی اجازه می دهد تا در مورد پلتفرم های مناسب برای بازاریابی کسب و کار شما تصمیم بگیرد. مثالها عبارتند از:
- اگر هدف شما جذب جوانان است، TikTok و Snapchat گزینه های مناسبی هستند.
- بازاریابی B2B بهتر است از طریق لینکدین انجام شود.
- همچنین در اینستاگرام یا تلگرام مخاطبان زیادی دارن
مزایای استخدام مدیر رسانه های اجتماعی
استخدام یک مدیرشبکه های اجتماعی ایده خوبی است اگر می خواهید پست های نظارتی داشته باشید، می خواهید فالوورهای بیشتری جذب کنید، به مخاطبان هدف رسیدگی کنید، چندین حساب را مدیریت کنید و اعتماد به برند، وفاداری مشتری و اعتبار ایجاد کنید.
یک مدیر اطمینان میدهد که اطلاعات درستی را در همه کانالها ارائه میدهید، بازخورد منفی را در نظر میگیرد و برای بهبود حضور آنلاین شما تلاش میکند. استخدام مدیر همچنین به معنای بهبود تجربه مشتری است که باعث افزایش فروش، بازاریابی دهان به دهان بهتر، و دسترسی/درگیری بیشتر با پست ها و محتوا می شود.
تاکتیکها، استراتژیها و استفاده مناسب ازشبکه های اجتماعی فرصتی عالی برای موفقیت هر کسبوکاری فراهم میکند. مدیران رسانههای اجتماعی دانش و تجربه حرفهای دارند که میتوانند از آن برای ایجاد حضور برند در چندین پلتفرم استفاده کنند.
دیدگاهتان را بنویسید