سه نکته بازاریابی برای کسب و کار شما در سال 2023
سال تازه شروع شده و شما به سه ماهه پایانی تقویم کسب و کار خود نگاه می کنید. شما می توانید از آن نهایت استفاده را ببرید یا می توانید منتظر رشد درآمد آهسته تر و شرایط سخت تر بازار در سال جاری باشید.
با توجه به دنیای غیرقابل پیش بینی ما، این یک خطر برای هر صاحب کسب و کاری است. اما اگر برای آینده ای نامشخص آماده شوید، چه؟ اگر برخی از استراتژیهای بازاریابی را فهرستی از روندهایی که ممکن است در سال آینده در صنعت شما وجود داشته باشد، فهرست کنید؟ در اینجا سه نکته بازاریابی برای کسب و کار شما وجود دارد که به موفقیت آن در سال 2023 کمک می کند:
Out With The Old: توقف بازاریابی برای خریداران
حتی اگر بلاک چین هنوز در مراحل ابتدایی خود است، پیامدهای مثال های استراتژی بازاریابی در حال حاضر توسط مصرف کنندگان احساس می شود. اکنون مصرف کنندگان به طور فزاینده ای علاقه مند به استفاده از محصولات و خدمات مبتنی بر بلاک چین برای ذخیره و مدیریت داده های شخصی خود هستند و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
در دنیای 5G و هوش مصنوعی، هیچ راهی برای اثبات این واقعیت وجود ندارد که مصرف کنندگان به دنبال خدمات کاربر پسندی هستند که به آنها کمک می کند وظایف خود را بهتر انجام دهند. اگر طرح تجاری استراتژی بازاریابی خود را با مشتری عصر جدید تطبیق ندهید، کسب و کار شما هیچ شانسی در برابر چنین روندهای مدرنی ندارد.
مصرف کنندگان از کسب و کارهای معاصر انتظار دارند تا با خواسته های خود سازگار شوند و تیم شما باید آماده باشد تا با تغییرات روبرو شود. چرا استراتژی بازاریابی امروزه مهم است؟ شما باید با یک فرهنگ مبتنی بر داده راحت تر باشید و باید بپذیرید که اگر کاری در مورد آن انجام ندهید، درآمد شما از بین می رود.
روش بازاریابی مستقیم را کنار بگذارید
بازاریابی برای مشتریان از طریق ایمیل و تلفن در حال از دست دادن درخشش خود است و بیشتر در لیست نکات بازاریابی مدرن برای مشاغل کوچک نیست. مشتریان به طور فزایندهای خواستار خدمات و برندهای شخصیشدهتر هستند که آنچه را که میخواهند در زمانی که میخواهند ارائه دهند.
بر کسی پوشیده نیست که مصرف کنندگان خواهان کنترل بیشتری بر روی داده های خود هستند و همچنین انتظار دارند که برندها بینشی ارائه دهند که می توانند از آنها برای تصمیم گیری با اطمینان استفاده کنند. مصرف کنندگان از برندها می خواهند که تجربه ایجاد کنند، نه محصولات.
مردم در همه جا به دنبال عروس آنلاین نیستند، آنها بهترین خدمات را انتخاب می کنند که نتایج مثبت و توصیفات خوبی را ارائه می دهد. تجارب برند همان چیزی است که مصرف کنندگان می خواهند – نه آنچه شما به آنها می دهید. اگر می خواهید به طور موثرتری به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید، باید آماده کنار گذاشتن برنامه استراتژی بازاریابی مستقیم باشید.
تحقیق همه چیز است
ما در عصر اطلاعات زندگی میکنیم، و از اینجا به بعد، اطلاعات بیشتری به دست میآید. یک مصرف کننده معمولی اکنون به 50 نقطه داده دسترسی دارد – 50 واقعیت و رقم در مورد شما، کسب و کار و صنعت شما که شما حتی درباره آنها نمی دانستید. شما باید از این نمونه استراتژی بازاریابی به نفع خود استفاده کنید و کسب و کار شما نیز باید همین کار را انجام دهد.
شما باید در بازار هدف خود تحقیق کنید تا دریابید که اولویت های اصلی آنها چیست و چه مشکلاتی را برای حل آنها تلاش می کنند و سپس راه حل هایی متناسب با نیازهای آنها ارائه دهید. البته تحقیق فقط جمع آوری داده ها نیست. این در مورد تجزیه و تحلیل داده ها برای یافتن روندها و تصمیم گیری آگاهانه است. در این فرآیند، شما همچنین در مورد نیازها و خواسته های مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد که به شما در ایجاد محصولات بهتر در آینده کمک می کند.
ما در دنیایی زندگی می کنیم که همیشه در حال تغییر است و این برای مصرف کنندگان چیز خوبی است. هرچه بیشتر در مورد مشتریان احتمالی خود بدانید، برآوردن نیازها و خواسته های دائماً در حال تغییر آنها برای شما آسان تر خواهد بود. در سال جدید باید برای تغییر و سازگاری آماده باشید.
شما باید آماده باشید تا در صورت لزوم مدل کسب و کار بازاریابی خود را تغییر دهید و باید بهترین استراتژی بازاریابی را برای بقا و شکوفایی در هر شرایط صنعتی که ممکن است در آینده نزدیک ایجاد شود داشته باشید. ایمن بودن بهتر از متاسف بودن است و سازگاری با تغییرات می تواند بسیار خطرناک باشد. اما اگر این کار را انجام دهید، ممکن است در سال جدید 2023 زنده بمانید و شکوفا شوید.
خط پایین
بازاریابی در تجارت یک فعالیت روزانه است. حتی اگر کارآمدترین بازاریاب دنیا باشید، مواقعی پیش میآید که کسبوکار شما خوب عمل نمیکند. در آن زمانها، باید بتوانید به گذشته نگاه کنید و ببینید کدام استراتژیهای بازاریابی چندان خوب عمل نکردهاند، و استراتژیهای جدیدی را امتحان کنید که ممکن است دفعه بعد بهتر عمل کنند.
و اگر اصلاً نگران تأثیرات کوتاه مدت تصمیمات بازاریابی خود نیستید، یعنی. بازاریابی همچنان می تواند سرگرم کننده باشد و شما همچنان می توانید تجربیات به یاد ماندنی را برای مشتریان خود ایجاد کنید. بازاریابی یک شکل هنری است که شما باید به تمرین آن ادامه دهید، اما بسیار مفید است.
دیدگاهتان را بنویسید