7 گزینه خدمات مشتری کم هزینه که یک کسب و کار جدید می تواند از آنها استفاده کند
اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید، ممکن است خدمات مشتری اولین چیزی نباشد که به ذهنتان میرسد. با این حال، اگر میخواهید شرکت شما رشد کند و موفق شود، ارائه خدمات خوب به مشتریان بسیار مهم است. و فقط به این دلیل که با بودجه محدود کار میکنید به این معنی نیست که نمیتوانید خدمات با کیفیتی را به مشتریان ارائه دهید.
در اینجا هفت گزینه کم هزینه وجود دارد که به رشد کسب و کار شما کمک میکند:
چت زنده
چت زنده میتواند یکی از مفیدترین ابزارهای شما باشد، اما همچنین ابزاری است که بسیاری از کسب و کارها از آن استفاده نمی کنند. طبق Popupsmart، 73٪ از مشتریان چت زنده را مؤثرترین شکل ارتباط با شرکت می دانند. و 38 درصد از مشتریان در صورت ارائه پشتیبانی از چت زنده ، احتمالاً از شرکت خرید خواهند کرد .
اگر یک کسبوکار جدید یا یک کسبوکار کوچک هستید که پول زیادی برای خرج کردن در خدمات مشتری ندارید، چت زنده راهی فوقالعاده برای ارائه کمکهای مورد نیاز مشتریان بدون صرف هزینه زیاد است.
چت زنده به شما این امکان را میدهد که مستقیماً با مشتریان در هنگام بازدید از سایت شما صحبت کنید و یک تماس شخصی ارائه میدهد که روشهای دیگر مانند ایمیل ارائه نمیدهند. این به انسانسازی برند شما کمک میکند و به مردم نشان میدهد که سوالات آنها توسط روبات ها بی پاسخ نمیماند. آنها توسط انسانهای واقعی پاسخ داده میشوند.
بهترین بخش در مورد چت زنده این است که راه اندازی و نگهداری آن آسان است. می توانید با استفاده از خدماتی مانند Intercom یا Drift به صورت رایگان شروع به کار کنید. حتی اگر ویژگیهای پیشرفتهتری مانند ردیابی فروش و تجزیه و تحلیل سطح بالا را میخواهید، این شرکتها چیزی بیشتر از برنامههای قیمتگذاری اولیه از شما دریافت نمیکنند.
ارسال تماس به یک مسئول پذیرش زنده
خدمات انتقال تماس به شما این امکان را میدهد که تماسهای دریافتی را مستقیماً به تلفن خود هدایت کنید. اگر میخواهید حرفهایتر باشید، حتی میتوانید تماسها را به یک مسئول پذیرش ارسال کنید. این می تواند به ویژه در صورتی مفید باشد که شما یک کسب و کار جدید هستید، زیرا به مشتریان اطمینان می دهد که با شخصی صحبت می کنند که می تواند به آنها کمک کند.
گزینه دیگر داشتن پاسخگوی منشی تلفنی برای شما در ساعات تعطیل است. بسیاری از مردم این گزینه را ترجیح می دهند زیرا تمام سؤالات و نگرانی های آنها ثبت شده است، بنابراین نمی توان حدس زد که بعداً وقتی کارها در محل کار چندان شلوغ نیست چه کاری باید انجام دهند.
با این حال، اگر می خواهید اطمینان بیشتری از حضور شخصی در آنجا داشته باشید، به جای آن از انتقال تماس استفاده کنید. این به مشتریان امکان می دهد بلافاصله پس از شماره گیری با یک شخص زنده صحبت کنند و در عین حال به آنها اطمینان دهد که مشکلات خود را نیز به سرعت حل خواهند کرد.
خدمات تلفنی
اگر شرکت شما اغلب از طریق تلفن با مشتریان سروکار دارد و/یا کارمندانی دارد که به تماسها پاسخ میدهند، ارزش آن را دارد که شماره تلفنهایی را برای آنها در نظر بگیرید. این می تواند شامل موارد زیر باشد:
- یک شماره تلفن رایگان (1-800) که مشتریان می توانند بدون هزینه با آن تماس بگیرند.
- شمارههای محلی (617) ارزانتر از تلفن رایگان هستند و به افرادی که در فاصله رانندگی هستند، امکان میدهند خدمات سریعتری دریافت کنند، زیرا آنها مجبور نیستند هنگام تماس از کد منطقه یا کشور خود، هزینههای مسافت طولانی بپردازند.
- شمارههای تلفن همراه حتی هزینه کمتری نسبت به محلی دارند و به مشتریانی که از تلفنهایشان به عنوان خط اصلی ارتباط با مشاغل استفاده میکنند، این امکان را میدهند که بتوانند در هر کجا و در هر زمان با آنها ارتباط برقرار کنند.
اگر این به نظر میرسد چیزی است که برای کسب و کار شما مفید است، اما هنوز منابع لازم را ندارید، توصیه می کنیم در اسرع وقت از اسکایپ استفاده کنید زیرا به هر حال اسکایپ بیشتر کارها را بهتر از شرکت های تلفن سنتی انجام می دهد.
سرویس ایمیل
اگرچه ایمیل به عنوان یک کانال خدمات مشتری کم لمس در نظر گرفته می شود، اما بخش مهمی از استراتژی ارتباطی شما است. Statista گزارش داد که در سال 2020، 4 میلیارد کاربر ایمیل در سراسر جهان وجود داشت و قرار است این تعداد تا سال 2025 به 4.6 میلیارد برسد.
ایمیل می تواند به شما کمک کند:
- 24/7 پشتیبانی از مشتریان خود ارائه دهید.
- یک راه ساده برای مشتریان ارائه دهید تا با شما در تماس باشند و مشکلات خود را به سرعت حل کنند.
- مکالمات با تک تک مشتریان را پیگیری کنید، که به نمایندگان پشتیبانی کمک می کند وقتی دوباره در آینده از آنها سؤال مشابه پرسیده می شود، به درستی پاسخ دهند.
پیام متنی خودکار
پیامک خودکار یک راه عالی برای ارائه خدمات به مشتریان است و هزینه بسیار کمی دارد. میتوانید از پیامهای متنی خودکار برای بهبود تجربه مشتری به روشهای مختلف استفاده کنید.
- از پیامهای متنی خودکار برای ارسال یادآوریهای قرار، تأیید سفارش و موارد دیگر استفاده کنید.
- از پیامهای متنی خودکار برای ارسال نظرسنجیها یا نظرسنجیهایی استفاده کنید که به شما کمک میکند تا کسبوکارتان را با پیدا کردن اینکه مشتریان در مورد محصولات/خدمات شما چه فکر میکنند یا اینکه چگونه به صورت حضوری یا تلفنی خدمات ارائه میشود، بهبود ببخشید.
نظرسنجی بازخورد مشتریان
نظرسنجیهای بازخورد مشتریان راهی عالی برای شما است تا بدانید مشتریانتان در مورد کسبوکارتان چه فکری میکنند، ببینید چه احساسی نسبت به تجربهشان با شما دارند و درک کنید که خدمات شما در کجا میتواند بهبود یابد.
اگر بهتازگی بهعنوان یک صاحب کسبوکار کوچک شروع به کار کردهاید، راههای کمهزینه زیادی برای شروع نظرسنجیهای بازخورد مشتریان وجود دارد. میتوانید از قالبهای رایگان Google Forms یا Survey Monkey استفاده کنید و آنها را از طریق ایمیل ارسال کنید یا حتی در رسانههای اجتماعی پست کنید.
اگر کسب و کار شما از قبل تاسیس شده است و حضور آنلاین دارد، در نظر داشته باشید که یک حساب کاربری در SurveyMonkey یا Zoomerang راه اندازی کنید. همچنین میتوانید نظرسنجیهای فیسبوک ایجاد کنید که به افرادی که صفحه شما را لایک کرده یا دنبال کردهاند اجازه میدهد به سؤالات مربوط به موارد/خدمات خاص ارائه شده توسط شرکت رأی دهند.
صفحه سوالات متداول
سوالات متداول (پرسش های متداول) یک راه عالی برای رسیدگی به رایج ترین نگرانی های مشتریان است، به این معنی که میتوانید زمان بیشتری را صرف تمرکز بر ارائه خدمات درخشان کنید.
اگر قبلاً یک صفحه سؤالات متداول ندارید، ایجاد آن به اندازه کافی آسان است. فقط مطمئن شوید که یافتن آن برای مشتریان در وب سایت شما آسان است و پاسخ های جامعی در مورد تجارت و محصولات یا خدمات شما ارائه میدهد.
همچنین میتوانید از ابزارهایی مانند «مدیر پرسشهای متداول» استفاده کنید که به خودکارسازی فرآیند مدیریت سؤالات متداول کمک میکند و به کاربران اجازه میدهد سؤالهای جدید را از طریق ایمیل یا پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر ارسال کنند.
نتیجه
خدمات مشتری می تواند بخش بزرگی از موفقیت کسب و کار شما باشد. مردم می خواهند احساس کنند که از آنها قدردانی می شود و سؤالات و نگرانیهای آنها جدی گرفته می شود.
به گفته اوبرلو ، ارزش بازار مدیریت تجربه مشتری در سال 2022، 11.34 میلیارد دلار در سطح جهانی است. این افزایش 12.2 درصدی نسبت به سال قبل از 10.11 میلیارد دلار در سال 2021 است. و پیش بینی میشود در سال 2029 به 32.53 میلیارد دلار برسد.
این هفت گزینه به شما کمک میکند تا تجربه ای عالی برای مشتریان ارائه دهید.
دیدگاهتان را بنویسید