12 عنصر کلیدی استراتژی بازاریابی دیجیتال شما: کدامیک را از دست می دهید؟
12 عنصر کلیدی استراتژی بازاریابی دیجیتال شما: کدامیک را از دست می دهید؟
اینکه بازاریابی کلید موفقیت هر کسب و کاری است غیرقابل انکار است. اما وقتی نوبت به ایجاد یک کمپین بازاریابی می رسد که هم کارآمد باشد و هم منعکس کننده ارزش ها و اهداف شرکت شما باشد، ایجاد تعادل بین همه عناصر درگیر هرگز آسان نیست.
بدون شک، ارسال محتوای جذاب وب سایت و تعیین اهداف روشن مراحل مهمی هستند، اما عناصر بسیار بیشتری وجود دارند که وارد عمل می شوند. در مورد اجزای یک استراتژی بازاریابی جامع در زیر بیشتر بیاموزید – و مطمئن شوید که استراتژی شما هیچ کدام را از دست نمی دهد!
اولین چیزها اول: استخدام نوع مناسب آژانس بازاریابی برای کمک به رشد شما
بسته به ماهیت یک شرکت، صاحبان مشاغل در نهایت بین دو تا 10 درصد از درآمد خود را در تلاش های بازاریابی تعیین می کنند. و با این حال، اکثر استراتژی های بازاریابی در نتایج مورد انتظار شکست می خورند.
اگرچه دلایل متعددی در پشت تلاشهای بازاریابی ضعیف وجود دارد – از جمله عدم ارائه ارزش و فقدان اهداف روشن – مقصر اصلی مشکل بخشهای بازاریابی برای ایجاد استراتژی است که با اهداف و چشمانداز بلندمدت شرکت همسو باشد.
علاوه بر این، چشمانداز دیجیتال بهطور بیسابقهای شلوغ است، و ایجاد و حفظ مزیت رقابتی را برای صاحبان مشاغل کوچک بدون حمایت کارشناسان بازاریابی دشوارتر میکند.
12 عنصر یک استراتژی بازاریابی برنده
با توجه به اینکه هر کمپین بازاریابی ذاتاً منحصر به فرد است، تعیین عناصری که باید در آن گنجانده شوند دشوار است. موارد زیر می توانند به شما در ایجاد یک استراتژی جامع کمک کنند – اما فراموش نکنید که از نقطه فروش یا ارزش های منحصر به فرد کسب و کار خود استفاده کنید!
اثبات اجتماعی و شهادت
اینکه مصرف کنندگان تمایل دارند از توصیه های شخصی که به آنها احترام و اعتماد دارند پیروی کنند، چیز جدیدی نیست. به هر حال، این اصل در هسته بازاریابی دهان به دهان است!
اما با ظهور ابزارهای دیجیتال، چیزهای زیادی تغییر کرده است، به خصوص از نظر نحوه و مکان هایی که کاربران به دنبال توصیه هستند. به همین دلیل است که هنگام بازاریابی دیجیتالی کسب و کار یا محصولات خود باید مدرک اجتماعی ارائه دهید!
برخی از راههای عالی برای انجام این کار شامل ارائه گواهینامهها در وبسایت شما، سرمایهگذاری در بازاریابی تأثیرگذار و جستجوی اعتبار یا تأییدیه از متخصصان این صنعت است.
استراتژی محتوای ضد گلوله
“محتوا پادشاه است”.
این احتمال وجود دارد که در حین کار بر روی کمپین بازاریابی خود چندین بار این عبارت را شنیده باشید. و در چشم انداز دیجیتالی امروزی، نمی تواند بیشتر از این درست باشد.
با این حال، هنگام تنظیم و ارسال محتوا، ایجاد ترکیب مناسبی از مطالب برای ارائه ارزش، جذب مخاطب و به نمایش گذاشتن ارزشهای شرکت بسیار مهم است. چند عنصر از یک استراتژی محتوای کارآمد باید شامل موارد زیر باشد:
- تحویل Omnichannel
- محتوای سفارشی شده
- سطوح بالای دسترسی
- محتوای همیشه سبز یا سنگ بنا
- محتوای مناسبتی
- بازاریابی چند رسانه ای، از جمله محتوای ویدیویی
- یک الگو یا موضوع فراگیر
- یک تقویم سرمقاله برای مدیریت و پیگیری عملکرد محتوای شما
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
پلتفرم های رسانه های اجتماعی ابزارهای بازاریابی قدرتمند و مقرون به صرفه ای هستند که هیچ کسب و کاری نباید آنها را نادیده بگیرد. حتی اگر تعداد انگشت شماری دنبال کننده دارید، یک انجمن اینستاگرام یا فیس بوک می تواند منبع ارزشمندی برای نشان دادن اطلاعات بیشتر در مورد برند شما، ارسال محتوای جذاب بصری، و مهمتر از آن، تعامل با مشتریان فعلی و آینده باشد.
بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی تا حد زیادی تحت الشعاع ظهور رسانه های اجتماعی قرار گرفته است، اما مهم است که نقش اساسی آن در یک استراتژی بازاریابی جامع را دست کم نگیریم. بر اساس برآوردها، بازاریابی ایمیلی استراتژی با بالاترین میانگین بازگشت سرمایه است و تقریباً 70 درصد از کسب و کارهای مورد نظرسنجی از آن به عنوان تلاش بازاریابی خود با بیشترین درآمد یاد می کنند.
علاوه بر این، ایمیلهای تراکنشی و تبلیغاتی به شما این امکان را میدهند که ارزش را مستقیماً به صندوق پستی مشترکین خود برسانید و در هر قیف بازاریابی که به خوبی برنامهریزی شده باشد، یک پله اساسی ایجاد میکند.
نکته حرفه ای – قبل از ارسال ایمیل های بازاریابی به مخاطبین خود، مطمئن شوید که درباره قوانین حریم خصوصی محلی اطلاعات بیشتری کسب کرده اید!
حضور دیجیتال جامد
به لطف ابزارهایی مانند Local 3-Pack و دایرکتوری های Google، مشتریان احتمالی ممکن است دسترسی مستقیم به تمام اطلاعات ضروری در مورد کسب و کار شما داشته باشند. با این وجود، یک وبسایت تجاری مدرن و کارآمد عنصری بیبدیل برای حضور آنلاین هر سازمانی است.
هنگام ایجاد یا به روز رسانی سایت کسب و کار خود، مطمئن شوید که روی موبایل دوستی، تجربه کاربری، سرعت بارگذاری صفحه و امنیت سایبری تمرکز کرده اید.
سئو و استراتژی های سئوی محلی
بهینه سازی موتورهای جستجو یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که بر چندین استراتژی دیگر از جمله ایجاد توضیحات محصول کارآمد و طراحی یک وب سایت کارآمد تأکید می کند. با این حال، برای کسبوکارهای کوچک و سازمانهایی که در بازارهای جدید گسترش مییابند، سئوی محلی ممکن است به همان اندازه مهم باشد که از مخاطبان محلی استفاده کند.
تبلیغات جستجوی پولی
پرداخت به ازای کلیک (PPC)، تبلیغات بومی، تبلیغات رسانه های اجتماعی، تبلیغات خرید گوگل، تبلیغات ایمیل مارکتینگ و تبلیغات نمایشی تنها برخی از تکنیک های تبلیغاتی جستجوی پولی هستند که می توانید برای بهبود سطح آگاهی در مورد محصولات کسب و کار خود یا تبلیغات
مدیریت شهرت
امروزه بیش از 93 درصد از مصرفکنندگان بر اساس بررسیهای آنلاین تصمیم به خرید میگیرند. اما، فراتر از پاسخ دادن به نظرات گوگل، مهم است که یک استراتژی مدیریت شهرت برند را در ترکیب بازاریابی خود لحاظ کنید.
به گفته گارتنر، مدیریت شهرت به عنوان فرآیند ردیابی نحوه درک مصرف کنندگان از یک محصول یا نام تجاری و استفاده از بینش جمع آوری شده برای تصمیم گیری های تجاری بهتر تعریف می شود.
کوپن ها و تبلیغات
از تبلیغات، تخفیف ها، پیشنهادات با زمان محدود و کوپن ها می توان در بازاریابی استفاده کرد . کوپنها و پیشنهادات، فراتر از جذب سرنخها در انتهای پایین قیف فروش، میتوانند به عنوان یک قلاب عمل کنند و مشتریان بالقوه را برای امتحان محصول و شناخت برند شما ترغیب کنند.
برخی از راههای عالی برای جلب علاقه به تبلیغات جدید شامل برگزاری مسابقات در پروفایل رسانههای اجتماعی یا اضافه کردن یک بنر تبلیغاتی به وبسایتتان است.
رهبری فکری
تبدیل شدن به یک رهبر فکری در زمینه یا جایگاه خود راهی کارآمد برای ایجاد اعتماد مخاطبان و ارائه ارزش افزوده به کاربران احتمالی است. اگرچه راه های مختلفی برای نشان دادن دانش یا تجربه شما وجود دارد، برخی از کانال های کارآمد شامل وبلاگ وب سایت شما، صفحات رسانه های اجتماعی، منابع دیجیتال (به عنوان مثال: راهنماهای نحوه کار و کتاب های الکترونیکی) و وبینارها هستند.
تجزیه و تحلیل داده ها
همانطور که در بالا مشاهده شد، تعیین اهداف روشن و KPI برای موفقیت هر کمپین بازاریابی بسیار مهم است. اما برای درک اینکه تلاشهای بازاریابی شما چقدر خوب کار میکند یا اینکه کمپین شما چگونه باید تنظیم شود، باید دادهها را تجزیه و تحلیل کنید.
به لطف ابزارهایی مانند Google Analytics، جمعآوری و بسط دادهها از وبسایت و صفحات آنلاین شما هرگز آسانتر نبوده است. اما فراموش نکنید که عمیقتر کاوش کنید و بر نحوه واکنش مخاطبان به تلاشهای بازاریابی شما نظارت کنید.
تبلیغات آفلاین
اگرچه تبلیغات آفلاین بخشی از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ نیست، اما مطمئناً جزئی از یک تلاش جامع برای رشد و ایجاد کسب و کار شما است.
بنابراین، در حالی که تابلوهای تبلیغاتی ممکن است دیگر موثر نباشند، بسته به ماهیت کسب و کار شما، ممکن است در نظر داشته باشید که با جامعه محلی درگیر شوید، در رویدادهای خیریه شرکت کنید و اعتبار کسب و کار خود را با حمایت از سایر مشاغل و افراد در آن منطقه افزایش دهید. .
ایرادات موجود در استراتژی بازاریابی خود را امروز برطرف کنید
عناصر بالا برای هر استراتژی بازاریابی حیاتی هستند، اما آنها تنها مواردی نیستند که برای ایجاد یک کمپین بازاریابی که واقعاً برجسته باشد، در نظر گرفته شوند.
به عنوان یک صاحب کسب و کار، ممکن است در حال حاضر چندین کلاه هر روز در محل کار بر سر داشته باشید. اما، وقتی نوبت به ارتقای تلاشهای بازاریابی شما میرسد، کار با یک آژانس بازاریابی تخصصی ممکن است ارزشمند باشد!
دیدگاهتان را بنویسید