چگونه مشتریان خود را بهتر بشناسیم
چگونه مشتریان خود را بهتر بشناسیم
راه اندازی یک کسب و کار به معنای انجام کاری است که دوست دارید و در عین حال محصولات و/یا خدمات ارزشمند و مفیدی را برای دیگران ارائه دهید. به عبارت دیگر، یک کسبوکار میتواند از طرق مختلف هم برای مالک و هم برای مصرفکننده سودمند باشد. اما، برای اینکه واقعاً کالاها و خدمات برجسته ای را به مشتریان خود ارائه دهید، باید آنها را بهتر بشناسید. با درک خواستهها و نیازهای آنها، میتوانید آنچه را که میفروشید به آنها تنظیم کنید تا پیشنهادات شما آن خواستهها و نیازها را برآورده کند.
چگونه می توانید مشتریان خود را بهتر بشناسید تا بتوانید به آنها خدمات بهتری ارائه دهید و سود خود را افزایش دهید ؟ برای چند نکته مفید به خواندن ادامه دهید.
کمپین های بازاریابی ایجاد کنید که ردیابی آنها آسان باشد
بازاریابی کسب و کار شما ضروری است، اما آیا میدانستید که میتوانید از این کمپینها نیز برای شناخت بهتر پایگاه مشتریان خود استفاده کنید؟ اگر از ابزاری مانند نرمافزار تجزیه و تحلیل تماس استفاده میکنید، میتوانید هر تماسی را که از افراد علاقهمند به شرکت شما دریافت میکنید، پس از مشاهده آگهی در مورد آن، پیگیری کنید.
این یک راه عالی برای نظارت بر میزان تأثیرگذاری یک کمپین بازاریابی خاص است، اما میتوانید با پرسیدن سؤالات از تماسگیرندگان برای شناخت بهتر آنها یک قدم فراتر بروید. میتوانید از کارکنان پشتیبانی مشتری خود بخواهید اولویتها، نگرانیها و غیره افرادی را که برای کسب اطلاعات بیشتر یا ثبت سفارش تماس میگیرند، بیابند. سپس، می توانید از این اطلاعات برای بهبود تلاش های بازاریابی و فروش خود در آینده با رفع نیازهای مردم استفاده کنید.
استراتژی های خدمات مشتری خود را بهبود بخشید
راه دیگر برای شناخت بهتر مشتریان، ارائه خدمات بهتر به مشتریان است . روی این بخش خاص در سازمان خود تمرکز کنید تا بتوانید راه هایی را برای بهبود نحوه رسیدگی به سوالات، نگرانی ها و شکایات افرادی که از شما خرید کرده اند یا در فکر انجام اولین خرید خود هستند، بیابید.
برای ارائه خدمات عالی به مشتریان، باید افراد با استعدادی را استخدام کنید که صبور و آماده کمک به تک تک مشتریان باشند. همچنین باید بتوانید فناوری مورد نیاز کارکنان خود را برای بهترین عملکرد خود در اختیار کارکنان خود قرار دهید.
به عنوان مثال، بهترین خدمات مسیریابی تماس برای مشاغل کوچک می تواند به هر تماس گیرنده اطمینان حاصل شود که خدمات سریعی را که پیش بینی می کند، حتی در ساعات شلوغ دریافت می کند. علاوه بر آن، افزایش ساعات خدمات مشتری برای پاسخگویی به خواسته های پایگاه مشتری نیز مهم است.
برای مثال، اگر در ساعات پایانی عصر برای حمایت از افراد در دسترس نباشید، ممکن است به جای دیگری بروند.
با دنبال کنندگان خود در شبکه های اجتماعی تعامل داشته باشید
تقریباً هر کسب و کاری این روزها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود، تعامل با مشتریان فعلی و بالقوه، ارائه معاملات و تخفیف های جذاب برای ترغیب مردم به خرید و بسیاری موارد دیگر نیاز به حضور در رسانه های اجتماعی دارد.
اگر هنوز در رسانه های اجتماعی نیستید یا روی افزایش فالوورهای خود کار نمی کنید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که این کار را انجام دهید، به خصوص اگر می خواهید مشتریان خود را بهتر بشناسید . با این حال، در طول مسیر، روی تعامل با افرادی که شما را دنبال میکنند، تمرکز کنید تا بتوانید به آنها نشان دهید که واقعاً به آنچه که میگویند علاقه دارید. آماده پاسخ دادن به سوالات، ارسال محتوای سرگرم کننده مانند مسابقه و هدایا برای افزایش تعامل و موارد دیگر باشید.
دیدگاهتان را بنویسید