اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ
به عنوان بازاریاب، ارزش یک اینفلوئنسر خوب را می دانیم. اینفلوئنسر مارکتینگ به شما کمک میکند تا در یک مخاطب یا جایگاه هدف به دست آورید و میتواند عملکرد کمپین را اعم از افزایش آگاهی از برند، ایجاد سرنخ یا افزایش فروش افزایش دهد.
کار با یک تولید کننده محتوای آنلاین به این معنی است که برند شما می تواند از خلاقیت و اصالت آنها بهره مند شود. اینفلوئنسرها افراد خلاقی هستند که مهارت تولید محتوایی را دارند که مخاطبانشان آن را دوست داشته باشند و صدای آنها می تواند برای برند شما ارزشمند باشد.
همچنین میتواند به شما اجازه دهد روی پلتفرمهایی که ممکن است هنوز حضور نداشته باشید، جذابیت کسب کنید. به عنوان مثال، سازندگان در TikTok در ساخت محتوای تبلیغاتی متخصص هستند که به طور یکپارچه با محتوای ارگانیک آنها مطابقت دارد و مخاطبان خود را سرگرم می کند.
اما اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند مشکل ساز باشد. این فقط یافتن فردی با فالوورهای زیاد نیست، بلکه یافتن اینفلوئنسر مناسب و بهترین استفاده از آن همکاری است. در نهایت، این در مورد هوشمند بودن با استراتژی بازاریابی تأثیرگذار خود از همان ابتدا است.
این راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگ همه چیزهایی را که برای شناسایی اینفلوئنسرها، انجام ارتباط، برنامهریزی همکاریهای مؤثر و موارد دیگر نیاز دارید، ارائه میدهد.
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
بیایید از ابتدا شروع کنیم، تعریف اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ به طور خلاصه، اینفلوئنسر مارکتینگ در مورد قرار دادن یا تایید محصول در شبکه های رسانه های اجتماعی از طریق یک اینفلوئنسر (شخصی با دنبال کننده اجتماعی و متخصص در یک زمینه خاص) است.
فقط به سوپراستارهای اینفلوئنسر در این حوزه فکر کنید – کارداشیان هایی که به طور منظم رسانه های اجتماعی را خراب می کنند .
در این وبلاگ، این موضوعات را برای کمک به موفقیت استراتژی بازاریابی تأثیرگذار شما بررسی خواهیم کرد:
- آمارهای جاری اینفلوئنسر مارکتینگ
- انواع اینفلوئنسرها
- بایدها و نبایدهای اینفلوئنسر مارکتینگ
- انواع همکاری های اینفلوئنسر
- چگونه یک کمپین اینفلوئنسر بازاریابی موثر بسازیم
- برترین ابزارهای بازاریابی اینفلوئنسر
ویدیوی Team Talk ما را تماشا کنید تا دریابید که چگونه اینفلوئنسر مارکتینگ بازی را تغییر میدهد:
آمار اینفلوئنسر مارکتینگ 2022
طبق داده های Statista تا سال 2025، بیش از 4 میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود خواهد داشت . این تعداد زیادی از افراد فعال در سراسر شبکه های اجتماعی با اشتهای به محتوا هستند. پس در چه شبکه هایی فعال هستند؟
بیایید برخی از آمارهای اینفلوئنسر مارکتینگ را بررسی کنیم تا به شما ایده دهیم که چگونه می توانید از این استفاده رو به رشد رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید.
- صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ قرار است در سال 2022 به 16.4 میلیارد دلار رشد کند – گزارش معیار اینفلوئنسر مارکتینگ
- 71 درصد از بازاریابان قصد دارند بودجه خود را در 12 ماه آینده افزایش دهند و اکثریت آنها ترجیح می دهند با میکرو اینفلوئنسرها کار کنند – Linqi
- کسبوکارها میتوانند به ازای هر دلاری که برای اینفلوئنسرها خرج میشود، 5.78 دلار درآمد کسب کنند، که برخی از آنها تا 18 دلار را میبینند – گزارش معیار اینفلوئنسر مارکتینگ
- در سال 2021، 91 درصد از مشارکتهای پست حمایتشده مربوط به میکرو اینفلوئنسرها بود – دنیای اطلاعات دیجیتال
- کمپین های بین کانالی در حال افزایش هستند زیرا افراد بیشتری به طور متوسط از 6.6 پلتفرم رسانه اجتماعی استفاده می کنند، بنابراین برندها باید از اینفلوئنسرهایی استفاده کنند که در کانال هایی که برای آنها مهم است – Backlinko استفاده کنند.
برای اطلاعات بیشتر ، وبلاگ ما را بررسی کنید ” 20 آمار بازاریابی تاثیرگذار که شما را شگفت زده خواهد کرد” .
انواع اینفلوئنسرها
بیش از یک دسته از اینفلوئنسرها وجود دارد، و همه آنها فرصت های مختلف قرار گرفتن را ارائه می دهند.
کار با هر یک از آنها می تواند کمپین بازاریابی شما را با افزایش چشمگیر دامنه پیام های شما شارژ کند. با این حال، باید مطمئن شوید که نوع اینفلوئنسر مناسب را انتخاب کرده اید. بیایید به دسته بندی های مختلف نگاه کنیم:
اینفلوئنسرها می توانند به برند شما درخشش و اعتباری ببخشند که ممکن است به تنهایی آن را بسازید. با این حال، مطمئن شوید که اینفلوئنسرهای مناسب برای برند خود انتخاب کنید.
بایدها و نبایدهای اینفلوئنسر مارکتینگ
چند نکته مهم وجود دارد که باید برای کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ خود به آنها فکر کنید – در غیر این صورت به عنوان چک لیست بایدها و نبایدهای بازاریابی تأثیرگذار شما شناخته می شود!
- اشتراک گذاری مجدد و هدف گذاری مجدد انجام دهید
همانطور که همکاری شما شروع می شود، مطمئن شوید که آن را با اشتراک گذاری مجدد و ارسال متقابل محتوا در همه کانال های اجتماعی خود تقویت کرده اید. و مطمئن شوید که با اینفلوئنسر در مورد فرصتهایی برای تغییر هدف محتوایی که ایجاد میکند، گفتگو میکنید. برای مثال، میتوانید از یک پست TikTok که توسط یک تأثیرگذار ایجاد شده است به عنوان محتوای تبلیغاتی استفاده کنید.
- ایجاد روابط
در حالی که رفتن از یک اینفلوئنسر به دیگری وسوسه انگیز است، ایجاد روابط با اینفلوئنسرهای فردی بسیار ارزشمند است. بازگشت به اینفلوئنسرهای خاص برای کمپینهای متعدد به آنها کمک میکند هنگام صحبت در مورد برند شما معتبرتر باشند و بر آگاهی از برند در بین مخاطبانشان ایجاد شود.
- در کانال های آنها حضور داشته باشید
قبل از تماس با یک اینفلوئنسر، از درگیر شدن فعالانه با محتوای آنها و نشان دادن حمایت خود نترسید. تا زمانی که همکاری در حال اجرا است، در کانال های آنها حضور داشته باشید و فعال باشید و پس از پایان همکاری، آن را ادامه دهید.
- آدم کنترلی نباش
مهم است که هنگام کار با یک اینفلوئنسر بیش از حد تجویزی یا کنترل کننده نباشید. به هر حال، این یک همکاری است و شما باید از خلاقیت، اصالت و ارتباط آنها با مخاطبانشان نهایت استفاده را ببرید. در حالی که یک خلاصه مفصل مفید است و میتوان فیلمنامه را تأیید کرد، به اینفلوئنسر اجازه دهید تا با ایدهها همکاری کند و در مواردی مانند زمانبندی محتوا و جزئیات انتشار پیشتاز شود.
- هنگام تماس مبهم نباشید
هنگامی که اولین ایمیل خود را برای اینفلوئنسر ارسال می کنید، مبهم یا غیرشخصی نباشید. در مورد اینکه شما، سازمان و/یا محصولتان چه کسی هستید کاملاً شفاف باشید. و فراموش نکنید که آنچه را در مورد محتوای آنها دوست دارید، بیان کنید، چرا فکر می کنید که آنها برای برند شما مناسب هستند، یا کارهای خاصی را که تحسین می کنید، فراخوانی کنید.
- در مورد KPI های خود دلسرد نباشید
شما باید ایده روشنی از KPIهای خود برای همکاری اینفلوئنسرها داشته باشید و در مورد آنها پیشاپیش باشید. در مورد تجزیه و تحلیل یا آماری که انتظار دارید در پایان کمپین ارائه شود، شفاف باشید. اینفلوئنسرها اغلب یک مجموعه کلی از تجزیه و تحلیل ارائه می دهند، اما همیشه ارزش دارد که دقیقاً کدام معیارها را از همان ابتدا مشاهده کنید. در صورت نیاز به راهنمایی ، «مجموعه ابزار اهداف و KPI» ما میتواند به شما در توسعه معیارها کمک کند.
پرچم قرمز اینفلوئنسر
هنگام انتخاب یک اینفلوئنسر نکات منفی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید، بنابراین مطمئن شوید که در مرحله تحقیق از این علائم قرمز آگاه هستید:
- تصاویر: بدون تصویر نمایه یا استفاده از عکس های استوک
- نام کاربری: نام های کاربری غیرمعمول یا توهین آمیز
- نمایه: پروفایل های خصوصی یا ناشناس
- فالوورها: اینفلوئنسر افراد بیشتری را دنبال می کند تا آنها را دنبال کند
- بیو: بیو قالب یا کپی شده
- وب سایت: بدون لینک به وب سایت
- محتوا: محتوای اصلی کم یا اصلا وجود ندارد
- تازگی: نمایه بسیار جدید است
انواع همکاری های اینفلوئنسر
راه های مختلفی برای تعامل و همکاری یک برند یا سازمان با یک تأثیرگذار وجود دارد. در اینجا چند ایده وجود دارد.
1. پوشش رویداد
بازاریابی رویداد یک فرصت عالی برای تعامل با اینفلوئنسرها است. اگر رویداد شما برای افرادی در یک مکان خاص یا با علایق خاص برگزار میشود، تأثیرگذارانی که در آن مناطق یا جایگاهها فعالیت میکنند برای ارائه رویداد شما در مقابل مخاطبان هدف ایدهآل هستند.
آنها را زودتر سوار کنید تا هیجان ایجاد کنند و به آنها اجازه دهید پوشش زنده را در روز انجام دهند. اگر به این موضوع فکر می کنید، نکاتی برای موفقیت در رویداد مجازی خود آورده شده است. یکی از نمونه ها، فیلم TikTok Straw Hat Goofy است.
2. هدیه دادن
49 درصد از مصرفکنندگان به توصیههای اینفلوئنسرها وابسته هستند و هدیه دادن فرصتی است برای سرمایهگذاری در این مورد. هدیه دادن شامل جستجوی قرار گرفتن در معرض نام تجاری برای قیمت محصول یا خدمات شما است. یک نمونه بفرستید یا یک تجربه رایگان به آنها ارائه دهید و اطلاعاتی در مورد شما و محصولتان درج کنید تا تبلیغ شما برای آنها آسان شود. یک نمونه در اینجا اینفلوئنسر ایرلندی جیمز کاوانا است.
3. ویدئو
یک همکاری ویدیویی میتواند شامل جذب یک تأثیرگذار برای بازی در یک ویدیوی کمپین یا مجموعه ویدیویی باشد. محتوای ویدیویی را میتوان به راحتی تغییر کاربری داد و دوباره توزیع کرد و میتوانید بدون استخدام یک حرفهای ویدیوهای باکیفیت بسازید ، مانند حساب Joy of Clean .
4. هدیه
اگر در حال برنامهریزی یک جایزه هستید، میتوانید یک اینفلوئنسر را جذب کنید تا جایزه را برای شما در پلتفرمهایشان میزبانی کند، و تصویری را برای تبلیغ هدیه ایجاد کنید و مخاطبانش را به نمایه شما هدایت کنید.
مثال زیر را از پخش کننده توییچ ، یوتیوبر و گیمر حرفه ای نینجا با سازنده سخت افزار کامپیوتر، NZXT، ببینید.
5. تصاحب
این شامل درگیر کردن یک اینفلوئنسر برای «تسلط بر» کانالهای اجتماعی شما برای مدتی است و به آنها اجازه میدهد محتوا را مستقیماً در استوری شما پست کنند یا یک ویدیوی زنده را میزبانی کنند. اطمینان حاصل کنید که شما و اینفلوئنسر از قبل تسلط را تبلیغ می کنید و آنها در روز در کانال های خود تبلیغ متقابل می کنند. مثال زیر تصاحب Goop توسط دکتر Shauna Shapiro است.
6. تقویت سیگنال
این نمونهای از یک فعالسازی کوتاهمدت است که بهویژه اگر پیام بهموقع، هدف خیریه یا مشکل اجتماعی دارید که میخواهید تقویت کنید، مانند یک خط کمک جدید یا یک رویداد خیریه، بسیار عالی است. برای این ابتکار، تماس با یک لیست هدفمند از اینفلوئنسرها در اندازههای مختلف، از آنها بخواهید پیام شما را تقویت کنند و گزینههایی را به آنها ارائه دهند – این میتواند به سادگی اشتراکگذاری پست شما در استوری آنها باشد.
یک مثال عالی آژانس ملی سوادآموزی بزرگسالان در بریتانیا است که از اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تبلیغ خدمات آموزش از راه دور رایگان خود استفاده کرد .
اگر در این بخش کار می کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر به پادکست ما “بازاریابی برای سازمان های غیرانتفاعی” گوش دهید .
چگونه یک کمپین اینفلوئنسر بازاریابی موثر بسازیم
بنابراین، اکنون که اطلاعات بیشتری در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ دارید، چگونه یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ بسازید؟ در اینجا چند مرحله مهم برای کمک به برنامه ریزی وجود دارد:
1. اهداف و KPI های خود را تعیین کنید
قبل از شروع هر کمپین اینفلوئنسر، باید اهداف یا KPI های خود را برای کمپین مشخص کنید. آیا به دنبال افزایش آگاهی از برند، تبلیغ یک محصول جدید یا جذب سرنخ هستید؟
2. بودجه خود را تأیید کنید
در این مرحله باید بودجه ای که برای اینفلوئنسر برای تبلیغ برند یا محصول خود نیاز دارید را تأیید کنید. هزینه ها بسته به تأثیرگذار، شبکه و دامنه کمپین متفاوت است. از این برنامه ریز بودجه رسانه برای پیگیری استفاده کنید.
3. شبکه خود را انتخاب کنید
مطمئن شوید که پلتفرم مناسب برای مخاطبان، بخش و نوع کمپین خود را انتخاب کرده اید. آیا محتوای ویدیویی است که ایجاد می کنید، مقاله وبلاگ یا تصویر؟ نوع محتوا پلتفرم را تعیین می کند زیرا TikTok یا Instagram برای ویدیوها عالی هستند در حالی که یک وبلاگ ممکن است در توییتر یا لینکدین بهتر عمل کند.
4. اینفلوئنسر خود را پیدا کنید
انتخاب اینفلوئنسر مناسب ضروری است و چندین زمینه وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
- نوع و کیفیت مخاطب: آیا فالوورهای آنها مخاطب ایده آلی هستند که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید یا آنها را جذب کنید؟
- شبکه اجتماعی ترجیحی: از چه کانال های اجتماعی به طور موثر استفاده می کنند؟ مخاطبان شما چگونه از این کانال ها استفاده می کنند؟
- کیفیت محتوا: آیا محتوایی ایجاد می کنند که با ارزش های برند شما همسو باشد؟
- اصالت : آیا وقتی محصولات را تبلیغ می کنند، واقعی و باورپذیر به نظر می رسند؟
- شخصیت برند: آیا سبک ارتباطی و شخصیت آنها با ارزش های برند شما مطابقت دارد؟
- نرخ تعامل و فرکانس: آنها معمولاً چه میزان تعامل را از دنبال کنندگان خود دریافت می کنند؟ هر چند وقت یک بار محصول شما را معرفی می کنند؟ هر چند وقت یک بار محتوای جدید منتشر می کنند؟
- هزینه ها: آنها ترجیح می دهند چگونه پرداخت شوند (کمیسیون CPA، ترافیک CPC، یا هزینه های ثابت)؟ آیا این برای بودجه یا اهداف شما کار می کند؟
5. با یک تأثیرگذار ارتباط برقرار کنید
هنگامی که تأثیرگذاران مناسب را شناسایی کردید، با آنها تماس بگیرید. میتوانید این کار را از طریق ایمیل یا رسانههای اجتماعی انجام دهید، اما در مورد آنچه میخواهید باز، دوستانه و صادق باشید و کمی در مورد خود و برندتان به آنها بگویید. از گنجاندن اطلاعات دقیقی که توجه آنها را جلب می کند و به آنها اطلاع می دهد که آیا همکاری مورد علاقه آنها است، نترسید. هنگامی که آنها درگیر شدند، باید هزینه ها و شرایط را تعیین کنید و یک قرارداد را در نظر بگیرید.
6. کمپین خود را توسعه دهید و با اینفلوئنسر خود به اشتراک بگذارید
این قسمت سرگرم کننده است زیرا می توانید دارایی های کمپین را با اینفلوئنسر انتخابی خود به اشتراک بگذارید و ببینید آنلاین چه اتفاقی می افتد! اطمینان حاصل کنید که از پارامترهای ردیابی و هشتگ های مربوطه استفاده می کنید که می توانید نظارت داشته باشید و یک بازه زمانی تعیین کنید.
7. نظارت بر عملکرد
با در نظر گرفتن KPI ها و اهداف خود، می توانید عملکرد کمپین را نظارت کنید. این را می توان در بستر اجتماعی و همچنین در وب سایت شما از طریق Google Analytics یا CRM انجام داد. اینفلوئنسر شما همچنین باید مسئول ارائه دادههای مربوط به عملکرد باشد.
برخی از ابزارهای مفید اینفلوئنسر مارکتینگ وجود دارد که می تواند در استراتژی کمپین شما کمک کند. اینها شامل پلتفرم هایی می شوند که می توانند کشف اینفلوئنسرها، دسترسی به اینفلوئنسرها را خودکار کنند و حتی کل کمپین ها را اجرا کنند.
بیایید بهترین ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ را بر اساس دسته بندی بررسی کنیم تا بدانید کدام یک می توانند در مراحل مختلف به شما کمک کنند.
ابزارهای شنیداری اجتماعی
Meltwater یک نرم افزار نظارت و تعامل رسانه های اجتماعی ارائه می دهد که از تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی برای بررسی میلیون ها پست از شبکه های رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و سایت های خبری استفاده می کند تا محتوای مورد علاقه شما و برند شما را بیابد.
Talkwalker گوش دادن اجتماعی را ارائه می دهد و همچنین تجزیه و تحلیل تشخیص بصری را ارائه می دهد تا بتواند تصاویر را ردیابی کند و تأثیرگذاران را در سیستم عامل هایی مانند اینستاگرام یا اسنپ چت پیدا کند.
ابزارهای کشف اینفلوئنسر
Upfluence از نرمافزاری استفاده میکند که نمایههای اینفلوئنسرها را در زمان واقعی نمایه و به روز میکند و تمام محتوای آنها را برای دسترسی و تعامل تجزیه و تحلیل میکند. ابزار Live Capture آن بهترین اینفلوئنسرها را برای برند شما پیدا می کند.
Followerwonk روی توییتر تمرکز می کند و می تواند به شما کمک کند پروفایل ها را جستجو کنید، حساب ها را مقایسه کنید، فالوورهای شکست خورده را مقایسه کنید و روابط خود را برای یافتن اینفلوئنسرهای عالی مقایسه کنید.
پلتفرم های اینفلوئنسر یکپارچه
Grin پلتفرم مدیریت سازندگان یکپارچه است که به برندها در ایجاد مشارکت کمک می کند. این کمک می کند تا تأثیرگذاران را کشف کنید، به روابط نزدیک شوید و روابط را تقویت کنید و کمپین ها را گزارش و تجزیه و تحلیل کنید.
Maverck دارای پلتفرمی است که تأثیرگذاران مرتبط را پیدا می کند، کمپین را مدیریت می کند و عملکرد را گزارش می دهد. «شاخص اینفلوئنسر» آن، میلیونها تأثیرگذار کلان و خرد را در سراسر جهان و در تمام پلتفرمهای اجتماعی اصلی فهرست میکند.
نکته: به عنوان شبکه انتخابی برای بسیاری از اینفلوئنسرها، مهم است که ابزارهای برتر بازاریابی اینفلوئنسر برای اینستاگرام را بشناسید. Grin، Maverck و Upfluence همگی پلتفرم را ردیابی میکنند در حالی که Aspire بر کشف اینفلوئنسرها تمرکز دارد، اما اخیراً یک ویژگی برای ردیابی استوریهای اینستاگرام اضافه کرده است.
ابزار ردیاب اینفلوئنسر ما را دانلود کنید تا فهرستی از اینفلوئنسرهای مرتبط ایجاد و مدیریت کنید و بررسی کنید که از چه ابزارهایی باید در بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید .
به دنبال ایجاد کمپین های اینفلوئنسر موفق هستید؟
وقتی به اینفلوئنسرها فکر می کنیم، طبیعتاً به رسانه های اجتماعی فکر می کنیم. بنابراین، مهم است که بدانید چگونه از شبکه های اجتماعی در کمپین های خود برای دستیابی به اهداف تجاری استفاده کنید. دیپلم حرفه ای DMI در بازاریابی رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا نحوه انجام تحقیقات اجتماعی، ایجاد محتوای اجتماعی جذاب و استفاده از بازاریابی وابسته و تجارت اجتماعی را درک کنید. همچنین نکات و نکات مهم همه شبکه های اجتماعی کلیدی – فیس بوک، توییتر، تیک تاک، اینستاگرام و یوتیوب را در میان دیگران یاد خواهید گرفت.
به زودی لیست جدید اینفلوئنسر های ایرانی براتون لیکش گذاشته میشه ..
دیدگاهتان را بنویسید