10نکته در مورد چگونگی شروع حرفه بازاریابی دیجیتال
10نکته در مورد چگونگی شروع حرفه بازاریابی دیجیتال
در مراحل مختلف شغلی هر فرد، افکار به مراحل بعدی می روند. شاید شما در حال بررسی «حرکت به سمت بالا» در سازمان فعلی خود هستید. شاید شما به دنبال فرصت ها در شرکت های دیگر هستید. یا حتی ممکن است به یک محور کامل فکر کنید و یک مسیر شغلی کاملاً جدید را شروع کنید یا به تنهایی شروع به کار کنید.
ما انبوه اطلاعات آنها را به ده نکته کلیدی تقسیم کردهایم که به شما کمک میکند گامهای بعدی در مسیر شغلی خود را ترسیم کنید و مهارتهای بازاریابی خود را افزایش دهید. و می توانید چک لیست قابل چاپ ما از این 10 نکته حرفه ای را دانلود کنید تا حرفه بازاریابی دیجیتال خود راشروع کنید!
- مهارت های نرم خود را توسعه دهید
- تجزیه و تحلیل SWOT انجام دهید
- داستانت را بگو
- از پذیرش انتقاد نترسید
- نگرش ها و ارزش های خود را بشناسید
- هدف خود را بدانید
- درک کنید که چگونه می توانید ارزش قائل شوید
- بر سندرم ایمپوستر غلبه کنید
- تصور نکنید که بیش از حد واجد شرایط هستید
- رد را نپذیرید
بیایید هر یک را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.
1. مهارت های نرم خود را توسعه دهید
هنگام درخواست برای هر شغلی، بدیهی است که باید نشان دهید که مهارت ها و شایستگی های لازم برای انجام آن کار را دارید . با این حال، به اصطلاح “مهارت های نرم” در استخدام اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. اینها مهارت های شخصی و مردمی هستند که می توانید در هر نقشی به کار ببرید و شامل ارتباطات، مدیریت زمان، کار تیمی، هوش هیجانی، سخنرانی در جمع و تفکر استراتژیک می شود.
مهم نیست که در چه نقشی هستید، باید سعی کنید این مهارت ها را حتی خارج از محل کار تقویت کنید. شاید بخواهید مهارت های کار تیمی خود را توسعه دهید، یا با گروهی به سمت یک هدف مشترک داوطلب شوید.
آیا می خواهید مهارت های سخنرانی عمومی خود را توسعه دهید؟ به Toastmasters یا یک گروه سخنرانی مشابه بپیوندید. از اینکه از منطقه امن خود خارج شوید نترسید!
نکته حرفه ای: ارزیابی یک راه عالی برای دریافت بازخورد در مورد مهارت های نرم شما است. هنگام آماده شدن برای یک جلسه ارزیابی، شواهدی از مهارت های نرم خود در عمل جمع آوری کنید. همچنین میتوانید از کارفرمای خود درباره مهارتهای نرمافزاری که باید روی آنها کار کنید و توصیههایی درباره دورههای آموزشی که به شما در توسعه آنها کمک میکند، بپرسید.
2. تجزیه و تحلیل SWOT انجام دهید
تجزیه و تحلیل SWOT یک راه عالی برای سازمان است تا درک واضح تری از موقعیت خود در بازار داشته باشد. با این حال، شما همچنین می توانید تجزیه و تحلیل SWOT شخصی خود را انجام دهید. به ویژه، این می تواند به شما کمک کند تا هنگام آماده شدن برای حرکت شغلی بعدی خود، نقاط قوت خود را کشف کنید.
اگر برای شناسایی نقاط قوت خود تلاش می کنید، از همکاران یا دوستان مورد اعتماد خود بخواهید که بازخورد بدهند. افرادی را انتخاب کنید که به آنها احترام می گذارید و سپس اطلاعاتی در مورد خودتان جمع آوری کنید.
نکته حرفه ای: هنگامی که نقاط قوت خود را شناسایی کردید، روی توسعه بیشتر آنها کار کنید. شواهدی از این نقاط قوت در عمل جمع آوری کنید که می توانید در مصاحبه بعدی خود بیاورید.
3. داستان خود را بگویید
در یک مصاحبه، باید خود را تبلیغ کنید و یکی از بهترین راهها برای این کار، گفتن یک داستان جذاب است. از تجزیه و تحلیل SWOT خود، باید بتوانید دنباله ای از نقاط قوت خود در عمل ایجاد کنید. داستان خود را با ذکر مثال هایی از اینکه چگونه نقاط قوت شما برای سازمان سودمند است، ملموس کنید.
نکته حرفه ای: گروهی از داوران را داشته باشید که بتوانند از داستان شما “پشتیبان” بگیرند. فقط به توصیه های لینکدین تکیه نکنید . دریابید که چه کسی یک مدافع متقاعد کننده برای شما خواهد بود. و منتظر نمانید تا استخدام کننده منابع را بپرسد. در طول مصاحبه به آنها پیشنهاد دهید!
4. از پذیرفتن انتقاد نترسید
یادگیری در مورد نقاط قوت خود و کشف اینکه چقدر مردم شما را دوست دارند می تواند بسیار لذت بخش باشد! با این حال، هنگام جستجوی بازخورد، آماده شنیدن برخی بازخوردهای منفی نیز باشید. گاهی اوقات، ما از نقاط ضعف خود بی خبر هستیم و باید آنها را به ما گوشزد کنیم.
پذیرش انتقاد در واقع یک مهارت نرم ضروری برای توسعه است. همچنین مهم است که بتوانید به کارفرمای احتمالی نشان دهید که از انتقاد یاد میگیرید و در مورد بهبود خود فعال هستید.
نکته حرفه ای: اگر احساس می کنید که مردم در انتقاد از شما مردد هستند، با پرسیدن سوالات مستقیم در مورد عملکرد شما، آنها را تشویق کنید. به عنوان مثال، «آیا میتوانی زمانی را در نظر بگیری که احساس کردی عملکرد من شما را ناامید کرده است؟»
5. نگرش ها و ارزش های خود را بشناسید
علاوه بر استخدام افراد بر اساس مهارت ها، شایستگی ها و مهارت های نرم، بسیاری از سازمان ها افراد را بر اساس ارزش هایشان استخدام می کنند. این حرکت به سمت استخدام مبتنی بر ارزش به این معنی است که شما درک خوبی از نگرش ها و ارزش های شخصی خود داشته باشید. این می تواند شامل شروع یک سفر خودشناسی باشد، زیرا هدف شما کشف آنچه واقعاً برای شما مهم است، است.
سازمانها به دنبال افرادی هستند که با فرهنگ شرکتشان سازگار باشند و ذهنیتی برای پیشرفت در محیط کار داشته باشند. در یک مصاحبه، باید نگرش ها و ارزش هایی را نشان دهید که با استخدام کننده طنین انداز می شود. به آنها نشان دهید که از این فرصت هیجان زده هستید.
نکته حرفه ای: به یاد داشته باشید، یک داستان بگویید. نشان دهید که چگونه ارزش های شما با ارزش های سازمان همخوانی دارد. به عنوان مثال، “من یک دوستدار محیط زیست متعهد هستم، و واقعا تحت تاثیر قرار گرفته ام که چگونه سازمان شما ردپای کربن خود را در سال های اخیر کاهش داده است.”
6. هدف خود را بشناسید
هنگام درخواست برای یک موقعیت جدید، اغلب می پرسید: “این سازمان از من چه می خواهد؟” با این حال، شما همچنین باید بپرسید: “من از این شغل چه می خواهم؟” مربیان زندگی و کارشناسان سلامتی بر اهمیت دانستن هدف خود تأکید دارند . وقتی میدانید چه چیزی به شما انگیزه میدهد، میتوانید انتخابهای زندگی متناسب با آن هدف را انتخاب کنید.
زندگی هدفمند در فرآیند استخدام به همان اندازه مهم است. چه چیزی برای شما در جستجوی کار مهم است؟ آیا می خواهید بتوانید از خانه کار کنید؟ آیا حقوق معامله شکن است؟ یا شاید احترام گذاشتن و اجازه مدیریت خود در کارتان مهمتر است؟ هدف برخی از افراد هدف گسترده تری است، مانند شغلی که آنها را قادر می سازد تعادل بین کار و زندگی سالم پیدا کنند.
نکته حرفه ای: 5 چرا یک ابزار مفید در مدیریت پروژه برای کشف دلایل اصلی یک مشکل است. با این حال، میتوان از آن برای کمک به عمیقتر کردن انگیزههای شخصیتان نیز استفاده کرد. پنج بار از خود بپرسید که چرا یک شغل برای شما جذاب است، می تواند به شما کمک کند تا روشن کنید که چرا احساس نیاز به یک جابجایی شغلی دارید.
7. درک کنید که چگونه می توانید ارزش قائل شوید
شرکت ها فقط منابع را برای ایفای نقش استخدام نمی کنند. آنها به دنبال افرادی هستند که بتوانند برای سازمان ارزش قائل شوند. آنها به دنبال افرادی هستند که با فرهنگ آنها مطابقت داشته باشند و ارزشهای آنها با فرهنگ آنها مطابقت داشته باشد.
با تحقیق در مورد شرکت و انجام خود تحلیلی، میتوانید متوجه شوید که بین ارزشهای شما و ارزشهای آنها همپوشانی وجود دارد. در نظر بگیرید که چگونه می توانید برای یک سازمان ارزش بیافزایید و به آن کمک کنید تا خود را از رقبای خود متمایز کند.
نکته حرفه ای: شرکت ها فقط بهترین فرد را برای نقش استخدام نمی کنند. آنها به دنبال بهترین فرد برای سازمان هستند. چگونه میتوانید با نشان دادن اینکه ارزشهایتان با فرهنگ سازمانی هماهنگی دارند، خود را از سایر متقاضیان متمایز کنید؟
8. بر سندرم تقلب غلبه کنید
تعداد شگفت انگیزی از مردم احساس می کنند که در واقع نمی توانند وظایف خود را به درستی انجام دهند. این عقده حقارت، که به عنوان سندرم خیانتکار شناخته میشود ، از این باور سرچشمه میگیرد که فردی در محل کار خود را «بالادار» میکند و روزی متوجه میشود که یک کلاهبردار نالایق است. آنها ممکن است بر این باور باشند که با خوش شانسی به این شغل دست یافته اند و روزی “پیدا خواهند شد”. آنها خود را با همکاران خود مقایسه می کنند و احساس بی کفایتی می کنند.
این میتواند به یک مانع واقعی در طول استخدام تبدیل شود، زیرا ممکن است در اعماق وجود احساس کنید که نمیتوانید کاری را که برای آن درخواست میدهید انجام دهید، و این عدم اعتماد به نفس میتواند در طول مصاحبه رخ دهد. به یاد داشته باشید، اگر سازمان فکر می کرد که نمی توانید این کار را انجام دهید، از شما درخواست مصاحبه نمی کرد! و اگر تجزیه و تحلیل SWOT خود را انجام داده اید و درخواست بازخورد کرده اید، باید شواهد کافی برای از بین بردن سندرم فریبنده خود داشته باشید.
نکته حرفه ای: اگر کار را به دست می آورید و هنوز درگیر شک و تردیدهایی هستید که خود محدود کننده هستند، آنها را نادیده نگیرید. نگرانی های خود را با مدیر استخدام در میان بگذارید و در مورد فرآیند پذیرش بیشتر بدانید. از این که بپرسید چرا سازمان شما را استخدام کرده نترسید. شاید آنها نقاط قوتی را در شما دیدند که شما نسبت به آنها کور بودید!
9. فرض نکنید که بیش از حد واجد شرایط هستید
هنگامی که تغییرات بیشتری در مسیر شغلی خود ایجاد می کنید، احتمالاً سال ها تجربه و تخصص ایجاد کرده اید. ممکن است بخواهید مسیر شغلی خود را تغییر دهید، اما احساس کنید که اکنون برای نقشهایی که برایتان جذاب هستند ، بیش از حد واجد شرایط هستید. این می تواند در طول استخدام به یک مشکل تبدیل شود زیرا مدیران استخدام ممکن است تمایلی به استخدام افرادی که به نظر می رسد بیش از حد صلاحیت هستند، نداشته باشند.
یک بار دیگر، مفید است که با استخدام کننده صادق باشید و نگرانی های خود را بیان کنید. به آنها اطمینان دهید که به این نقش علاقه مند هستید، حتی اگر به نظر برسید که صلاحیت بیشتری دارید. توضیح دهید که چرا فکر می کنید این نقش حرکت مناسبی برای شما در این مرحله از حرفه شما است. و هر گونه نگرانی که ممکن است در مورد تمایل شما برای گزارش دادن به افرادی که ممکن است جوانتر یا کمتر از شما باشند را برطرف کنید.
نکته حرفه ای: مشخصات شغل را تجزیه و تحلیل کنید تا دقیقاً بدانید که آن سازمان به دنبال چه مهارت هایی است، و سپس نشان دهید که چگونه مجموعه مهارت های شما با آن لیست مطابقت دارد. و به یاد داشته باشید، مهم نیست که چقدر با تجربه هستید، همچنان باید در یک شغل جدید چیزهای جدیدی یاد بگیرید. نشان دهید که همچنان مایل به یادگیری هستید، مهم نیست چقدر واجد شرایط هستید.
10. رد را نپذیرید
رسیدگی به طرد شدن، در زندگی یا کار آسان نیست. اما حدس بزنید چیست؟ شاید مجبور نباشی قبول کنی!
اگر موفق نشدید، اولین قدم شما (زمانی که به خود فرصت دادید تا از ناامیدی اولیه غلبه کنید) باید این باشد که علت طرد شدنتان را بیابید. این زمانی است که توانایی شما در پذیرش انتقاد نتیجه خواهد داد. نشان دهید که آنقدر قوی هستید که دلایل رد را بشنوید. این اطلاعات دفعه بعد که برای کار درخواست می دهید ارزشمند خواهد بود.
همچنین درب را باز نگه دارید. به سازمان اطلاع دهید که هنوز به نقش یا نقش های مشابه در سازمان علاقه مند هستید. بخواهید در صورت باز شدن مجدد موقعیت، مجدداً بررسی شود. اشتیاق خود را به نقش نشان دهید.
نکته حرفه ای: جنگنده نباشید. با سازمان گفتگو کنید تا به آنها بفهمانید که این رد کردن را پایان نقش نمیدانید. مطمئن شوید که آنها شما را به عنوان یک راه حل بالقوه برای مشکلات خود می بینند – اگر نه اکنون، شاید در آینده.
برداشت های تخصصی
در اینجا سه برداشت تخصصی مورگان آورده شده است:
- اهداف را تعیین کنید: بدانید که می خواهید در سال آینده به چه چیزی در شغل خود برسید.
- اهداف را یادداشت کنید: این به تثبیت اهداف در ناخودآگاه شما کمک می کند.
- یک شریک مسئولیت پذیر پیدا کنید: فردی را انتخاب کنید که به او اعتماد دارید تا پیشرفت شما را بررسی کند.
و پل سه توصیه خود را ارائه کرد:
- آنچه را که می خواهید به دست آورید مشخص کنید: یک هدف روشن در ذهن خود داشته باشید.
- یک جدول زمانی تنظیم کنید: این به شما امکان می دهد پیشرفت خود را پیگیری کنید.
- یک برنامه بسازید: واقع بین باشید و دستاوردهای خود را جشن بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید