چگونه یک استراتژی رسانه اجتماعی ایجاد کنیم که آگاهی از برند و بازگشت سرمایه را افزایش دهد
بازاریابی رسانه های اجتماعی دیگر گزینه ای برای یک برند یا کسب و کار نیست، بلکه یک ضرورت است. با تعداد زیادی از جمعیتشناختیهای فعال در سراسر شبکههای اجتماعی در مقیاس جهانی، این جایی است که میخواهید درگیر شوید، تأثیر بگذارید و تغییر دهید.
برای اینکه بفهمید چرا، فقط به این آمار از Digital 2022 نگاه کنید: گزارش مرور کلی جهانی :
- 4.6 میلیارد کاربر فعال رسانه های اجتماعی وجود دارد که تقریباً 60 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد.
- میانگین زمان صرف شده در هر روز در شبکه های اجتماعی 2.27 ساعت است
- سال 2022 شاهد افزایش کاربران TikTok ، YouTube و Instagram بوده است
- مردم به طور متوسط هر ماه از 7.5 پلتفرم استفاده می کنند
، مهم ترین عناصر بازاریابی رسانه های اجتماعی را بررسی می کنیم.
- استراتژی رسانه های اجتماعی چیست؟
- مزایای داشتن استراتژی رسانه های اجتماعی چیست؟
- استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی در مقابل استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی
- استراتژی تعامل در رسانه های اجتماعی چیست؟
- مراحل ساخت یک استراتژی رسانه اجتماعی چیست؟
- یک مثال خوب از استراتژی رسانه های اجتماعی چیست؟
- استراتژی رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک
استراتژی رسانه های اجتماعی چیست؟
به بیان ساده، استراتژی رسانه های اجتماعی طرحی است که اهداف رسانه های اجتماعی شما، تاکتیک های مورد استفاده برای دستیابی به آنها و معیارهای ردیابی شده برای سنجش عملکرد را مشخص می کند.
استراتژی شما لازم نیست پیچیده باشد. آنچه شما می خواهید یک طرح ساده و خاص با قابلیت های قابل اندازه گیری معنادار است. این به شما کمک میکند تا کانالها و تاکتیکهایی را که موفق هستند، در مقابل آنهایی که شکست میخورند، شناسایی کنید.
این وبینار را بررسی کنید تا دریابید که چگونه استراتژی رسانه های اجتماعی خود را کمی دوست بدارید!
در نهایت، استراتژی رسانههای اجتماعی شما باید باعث آگاهی از برند و تعامل در کانالهای رسانههای اجتماعی برای مخاطبان/های هدف شما شود.
مزایای داشتن استراتژی رسانه های اجتماعی چیست؟
ممکن است یک کمپین موفق در رسانه های اجتماعی یا مشارکت بزرگی در محتوای ارسال شده خود داشته باشید. آن موفقیت یکباره دست یافتنی است. با این حال، بخش دشوار بازاریابی رسانه های اجتماعی ثبات است. آیا می دانید چرا آن کمپین یا پست موفق شد؟ آیا می توانید آن را به راحتی تکرار کنید؟
شاید فکر کردن در مورد ایجاد یک استراتژی رسانه اجتماعی دلهره آور باشد، اما مزایای ملموس بسیاری را برای کسب و کار شما فراهم می کند ، مانند
- جهتی برای تمام فعالیت های رسانه های اجتماعی شما
- آگاهی از برند را بهبود بخشید
- خدمات و پشتیبانی اجتماعی به مشتریان ارائه دهید
- هدف گذاری در بین مخاطبان را تقویت کنید
- هدایت و افزایش ترافیک وب سایت
- شخصی سازی محتوا
- سرنخ های با کیفیت بهتر تولید کنید
- فرصت های تأثیرگذار رسانه های اجتماعی ایجاد کنید
- محتوای منحصر به فرد خود را که می تواند ویروسی شود تبلیغ کنید ( چالش سطل یخ ALS را به خاطر دارید؟)
- پست های تجارت اجتماعی و خرید را ارائه دهید
- داده هایی که می توانید تجزیه و تحلیل و اندازه گیری کنید
همانطور که می بینید مزایای زیادی برای رسانه های اجتماعی وجود دارد، بنابراین ایجاد یک استراتژی برای دستیابی به اهداف تجاری شما و ایجاد تعامل با مشتری مفید است.
استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی در مقابل استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی
در حالی که بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، تفاوت هایی بین آنها وجود دارد.
اگر میخواهید فعالیتهای رسانههای اجتماعی خود را هدایت و ارتقا دهید، استراتژی بازاریابی مکانی برای شروع است. این شامل برخی از عناصر کلیدی مانند تحقیقات مخاطب، ساختن شخصیت، انتخاب پلت فرم رسانه های اجتماعی و موارد دیگر است.
یک استراتژی محتوا بر فرمت ها و خروجی های محتوا متمرکز است. بنابراین باید به ایجاد محتوا، پیام و لحن، زمانبندی محتوا و غیره نگاه کرد.
ما حوزه های کلیدی درگیر در هر دو را تقسیم کرده ایم:
استراتژی تعامل در رسانه های اجتماعی چیست؟
استراتژی تعامل در رسانه های اجتماعی شما مهم است زیرا با مخاطبان شما در سراسر شبکه ارتباط برقرار می کند. این به شما کمک می کند تا جامعه خود را از طریق کانال های رسانه های اجتماعی مدیریت کنید و برند خود را بسازید.
دو هدف اصلی یک استراتژی تعامل عبارتند از:
- جامعه خود را مدیریت کنید: این کار را می توان با ارائه مشاوره از طریق وبلاگ، پاسخ دادن به نظرات در پست ها، پاسخ دادن به سوالات در کانال ها، تماس با نظرسنجی ها یا نظرسنجی ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پایگاه مشتریان خود انجام داد.
- دنبال کنندگان خود را افزایش دهید: تعامل در اینجا مهم است، بنابراین محتوای ارزشمندی را ارائه دهید مانند محتوای ویدیویی جذاب، مشتریان بالقوه را با محتوای رایگان یا پیشنهادات رقابتی درگیر کنید یا به سادگی با پاسخگو بودن در شبکه های خود برای جذب افراد، نام تجاری خود را فعال و مفید نشان دهید.
محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) میتواند نقشی کلیدی در اینجا ایفا کند، زیرا شواهدی از افرادی است که از برند شما حمایت میکنند و در مورد آن صحبت میکنند، نه اینکه از تیم تجاری یا بازاریابی شما باشد. در اینجا چهار نمونه عالی UGC وجود دارد که می توانید از آنها الهام بگیرید.
مراحل ساخت یک استراتژی موفق رسانه اجتماعی چیست؟
اکنون که اصول استراتژی رسانه های اجتماعی را درک کرده اید، بیایید به مراحل خاصی که برای ایجاد آن باید بردارید، بپردازیم. ما همچنین مکان هایی را برای ادغام استراتژی محتوا و استراتژی تعامل در فعالیت های رسانه های اجتماعی خود برای اطمینان از پوشش همه پایه ها برجسته خواهیم کرد.
در اینجا هفت مرحله برای ایجاد یک استراتژی رسانه اجتماعی موفق وجود دارد که شامل:
1) برای کسب و کار خود اهداف تعیین کنید
ارزش وقت گذاشتن در این مرحله را دارد زیرا درک و تعریف اهداف رسانه های اجتماعی بقیه استراتژی شما را تعیین می کند.
به این فکر کنید که کسب و کار شما می خواهد از رسانه های اجتماعی به چه چیزی برسد و درک کنید که اهداف بازاریابی و کسب و کار متفاوت هستند. آیا آگاهی بیشتر از برند در بازار، کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان، گسترش دنبال کنندگان یا ایجاد سرنخ بیشتر است؟ ممکن است بخواهید به همه این اهداف برسید، اما مهم است که به هر یک از آنها توجه کنید زیرا تاکتیک های مختلفی را در رسانه های اجتماعی شامل می شود.
هنگامی که اهداف خود را تعیین می کنید، شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) خود را مشخص کنید تا متوجه شوید کدام معیارهای رسانه های اجتماعی مهم هستند .
برای موفقیت در رسانه های اجتماعی، معیارهایی را برای هر کانالی که استفاده می کنید تنظیم کنید. به عنوان مثال، در فیس بوک، دسترسی، تعامل و تاثیرگذاری مهم هستند، در حالی که در اینستاگرام تعاملات و کشف کلید هستند.
فراتر از معیارهای اساسی، میتوانید عمیقتر جستجو کنید و نرخ رشد مخاطب، نرخ تقویت (میزان اشتراکگذاری محتوای شما توسط کاربران) یا نرخ ویروسی را دنبال کنید. معیارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای ردیابی موفقیت از آنها استفاده کنید، بنابراین آنها را به آنچه برای کسب و کارتان اهمیت دارد محدود کنید.
۲) درباره مخاطبان خود تحقیق کنید
برای ایجاد پیام ها و محتوای شخصی سازی شده، باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه می خواهند. بهترین راه برای دستیابی به آن، انجام تحقیقات بازار از طریق نظرسنجی آنلاین، مصاحبه با مشتریان خود یا با راه اندازی یک گروه متمرکز است.
راه دیگر برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان و جامعه، گوش دادن اجتماعی است. ابزارهای زیادی می توانند به شما در انجام این کار در شبکه های اجتماعی از جمله BuzzSumo یا Followerwonk کمک کنند.
هر دوی این روشها به اطلاعرسانی شخصیتهای خریدار شما کمک میکنند که نمایه خریدار و بینش خریدار را برای ایجاد تصویری از مشتری ایدهآل شما ترکیب میکنند. شما می توانید بیش از یک شخصیت داشته باشید تا بینش های مختلف، جمعیت شناسی و نقاط درد را به تصویر بکشید.
اگر برای ایجاد پرسونای خریدار به کمک نیاز دارید، الگوی مفید ما شما را شروع می کند.
3) در مورد رقبای خود تحقیق کنید
تحقیقات رقبا بخش مهمی از استراتژی بازاریابی اجتماعی شما است. این به شما کمک می کند تا بفهمید رقبای شما در فضای اجتماعی چه می کنند، مانند پلتفرم هایی که استفاده می کنند و کمپین هایی که اجرا می کنند.
همچنین میتوانید پیامهای آنها، محتوای تولید شده و تعداد پستها را ببینید. با درک نحوه تعامل آنها با مشتریان و موفقیت آن تعامل، می توانید از آن الگوبرداری کنید یا جهت دیگری را برای جلب توجه مشتریان در نظر بگیرید.
4) پلتفرم های اجتماعی خود را انتخاب کنید
سوال این نیست که آیا باید در رسانه های اجتماعی فعال باشید، بلکه این است که چگونه بهترین کانال ها را برای کسب و کار خود انتخاب کنید .
ممکن است در ابتدا گیج کننده باشد زیرا انتخاب های زیادی وجود دارد. با این حال، این اشتباه را نکنید که به خاطر آن در همه آنها حضور داشته باشید، برخی از آنها برای کسب و کار یا محتوای شما مناسب نیستند. بنابراین چگونه می توانید انتخاب های خود را محدود کنید و محتوا را برای هر شبکه اجتماعی بهینه کنید ؟
فیس بوک: فیس بوک به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم های رسانه اجتماعی و قدیمی ترین، روشی هدفمند برای تعامل با مشتریان احتمالی و مشتریان ارائه می دهد. بسیاری از انواع محتوا در این پلت فرم به خوبی عمل می کنند و فیس بوک لایو راهی برای ارتباط با مشتریان از طریق ویدیو به شما ارائه می دهد. در اینجا یک راهنمای ساده برای راه اندازی صفحه کسب و کار فیس بوک آورده شده است.
اینستاگرام: پلتفرم بصری عالی، اینستاگرام همچنان در بین مخاطبان جوان تر محبوب است و در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. این یک پلت فرم عالی برای نمایش محصولات و ارتباط با اینفلوئنسرها برای رشد پایگاه مشتری شما است . علاوه بر این، با خرید درون برنامه ای که به زودی از طریق پست های قابل خرید به اینستاگرام می آید ، مشتریان می توانند در این پلتفرم خرید کنند.
لینکدین: لینکدین مکانی برای کسب و کارهای B2B است و فرصت هایی را برای B2C نیز فراهم می کند. به کسب و کارها راهی برای ارتباط در فضای B2B هم به صورت ارگانیک و هم از طریق تبلیغات پولی ارائه می دهد. محتوایی که در این پلتفرم به خوبی کار می کند، وبلاگ ها، کاغذهای سفید، کتاب های الکترونیکی و محتوای مرتبط با صنعت است.
توییتر: توییتر یک پلت فرم بلادرنگ است که به این معنی است که محتوای شما باید به موقع و مرتبط باشد. این میتواند یک کانال خدمات مشتری عالی برای برندها باشد، زیرا امکان پاسخهای سریع را میدهد و هشتگهای آن به کشف محتوای جدید و پرطرفدار کمک میکند. استفاده موفقیت آمیز از هشتگ ها مهارتی دارد ، بنابراین زمان بگذارید تا نحوه استفاده از آنها در شبکه های اجتماعی را بیابید. با وبلاگ عمیق ما بیاموزید که چگونه از توییتر به طور موثر برای تجارت خود استفاده کنید .
TikTok: به عنوان یکی از کانالهای رسانههای اجتماعی که سریعترین رشد را دارد، TikTok مکانی عالی برای محتوای ویدیویی است. این فیلم که به دلیل ویدیوهای کوتاه و عجیب و غریب خود شناخته شده است، به عنوان یک پلتفرم به سرعت در حال توسعه است و می تواند به طور موثر برای بازاریابی استفاده شود . برای محتوای تولید شده توسط کاربر، نمیتوانید TikTok را شکست دهید و مکانی عالی برای همکاری تأثیرگذاران است. اگر به دنبال پیگیری شراکت های بالقوه هستید ، این ابزار اینفلوئنسر را بررسی کنید.
یوتیوب: شخصی در حال حاضر در جایی در حال تماشای یک ویدیوی YouTube است. این چقدر محبوب است! این زمین بازی یک بازاریاب است زیرا راهی برای ارتباط با مشتریان به روشی فراهم می کند که اطلاعات ارائه می کند اما می تواند سرگرمی نیز ارائه دهد. اگر برندی هستید که ویدیوهای زیادی ایجاد میکند، بهویژه آموزشها، این میتواند بستر مناسبی برای شما باشد.
Pinterest: Pinterest همه چیز در مورد کشف اجتماعی است. این مکانی است که مردم میآیند تا از تصاویر و ویدیوها الهام بگیرند. میلیونها پین که به نمایش میگذارد، همه چیز را از دکوراسیون خانه گرفته تا دستور غذاها را پوشش میدهد و برای تهیه محتوا – مانند تابلوی خلق و خوی اجتماعی – عالی است. می توانید
5) محتوای خود را برنامه ریزی کنید
اکنون که تحقیقات خود را انجام داده اید و در مورد پلتفرم های رسانه های اجتماعی مناسب تصمیم گرفته اید، وقت آن است که به محتوا و رویکرد خود فکر کنید. برای کمک به شما برای شروع، راهنمای سبک رسانه های اجتماعی ما را بررسی کنید .
بیایید در مراحل ساده به برنامه ریزی محتوای خود بپردازیم:
- لحنی برای صفحات خود ایجاد کنید. لحن این است که شما می خواهید جهان برند شما را چگونه ببیند و با آن صحبت کند. شما رسمی هستید یا غیر رسمی؟ آیا از طنز استفاده می کنید یا تجارت شما جدی تر است؟ هر پلتفرمی نیز شخصیت خاص خود را دارد، بنابراین آیا می خواهید در مورد هر کدام متفاوت صحبت کنید و شخصیت برند خود را به نمایش بگذارید ؟
- تم های محتوا یا سطل های محتوا ایجاد کنید. به USP خود نگاه کنید و ببینید که چه تم ها یا سطل های محتوایی را می توانید ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر یک اقامتگاه مسافرتی یا هتل هستید، می توانید یک سطل محتوا در اطراف سلامتی ایجاد کنید که آبگرم و دستور العمل های سالم را به نمایش بگذارد. یک سطل محتوای دیگر می تواند در مورد مکان شما باشد، چه چیزی آن مکان را منحصر به فرد و جالب می کند، آیا حیات وحش، مناظر و غیره است؟ اگر برای تولید محتوا به کمک نیاز دارید، ابزارهای عالی وجود دارد.
- یک تقویم محتوا ایجاد کنید. مهم است که به طور منظم در شبکه های اجتماعی پست کنید و یک تقویم می تواند نظمی در پست شما ایجاد کند، به خصوص اگر در چندین کانال پست می گذارید. روزها و زمانهای بهینهای برای شبکهها نیز وجود دارد، بنابراین آن را در نظر بگیرید و بدانید که چه زمانی در TikTok پست کنید و بهترین زمانها برای ارسال در اینستاگرام .
- برای محتوای خود برنامه ریزی کنید همگام شدن با سرعت رسانه های اجتماعی می تواند دشوار باشد و اگر به طور مرتب پست می گذارید، رعایت یک برنامه برای ثبات مهم است.
یک پست خوب در شبکه های اجتماعی چیست؟
ایجاد پست آسان است، اما صرف زمان برای ایجاد محتوای خوب از نظر دسترسی و تعامل ارزش تلاش را دارد. بنابراین، چگونه مطمئن می شوید که پست های خوبی ایجاد می کنید؟
- نظارت بر عملکرد محتوا – مهم است که محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه کاری انجام می دهد و چه چیزی کار نمی کند
- محتوای خود را بهینه کنید – محتوای خود را بهینه سازی کنید تا عملکرد آن را بهینه کنید
- به زوایای جدید برای محتوای خود فکر کنید – آیا طنز کار می کند یا در مورد توصیفات ویدیویی مشتریان قبلی چطور؟ همیشه به یک پیام و قالب یکسان نچسبید، چیزهای جدید را امتحان کنید.
- محتوای تست A/B – نسخههای مختلف محتوا را روی پلتفرمها امتحان کنید تا ببینید چه چیزی بهتر کار میکند. آیا کلمه کلیدی وجود دارد که طنین انداز بهتری داشته باشد یا رنگ های مختلف تعامل بهتری دارند؟
- KPI های خود را ردیابی کنید – برای اطمینان از اینکه محتوای خود را در مسیر درستی قرار می دهید، به KPI های خود مراجعه کنید
هیچ راه حل جادویی برای ایجاد محتوای خوب وجود ندارد. این در مورد قرار دادن محتوا، تجزیه و تحلیل آن، بهینه سازی آن و تلاش برای چیزهای جدید است.
6) جامعه خود را مدیریت و درگیر کنید
نکته مهم در مورد رسانه های اجتماعی این است که ارتباطات ایجاد می کند و این ارتباطات می توانند به جوامع تبدیل شوند. جوامع چیزهای شگفت انگیزی هستند زیرا تعامل ایجاد می کنند و آگاهی از نام تجاری را افزایش می دهند.
یک جامعه فعال چیز شگفت انگیزی است زیرا می تواند طرفداران برند ایجاد کند و مشتریان جدیدی جذب کند. اما یک جامعه نیاز به پرورش دارد، بنابراین باید برای ساختن آن وقت بگذارید و سپس آن را رشد دهید.
یک عنصر کلیدی برای مدیریت و مشارکت در یک جامعه رسانه های اجتماعی ، پاسخگو بودن است. اگر مشتری سؤال یا نظری دارد، سریعاً به آن مراجعه کنید و مفید باشید. همانطور که رسانه های اجتماعی به عنوان راهی برای دسترسی مشتریان محبوب تر می شوند، ناگزیر شکایت هایی نیز وجود خواهد داشت. مطمئن شوید که پاسخ مثبت می دهید و دریابید که چگونه می توانید تجربه آنها را مثبت تر کنید تا از بحران رسانه های اجتماعی جلوگیری کنید .
با پرسیدن سوال از طریق نظرسنجی یا نظرسنجی، جامعه خود را درگیر کنید. این باعث می شود که آنها احساس کنند بخشی از جامعه هستند، اما همچنین ممکن است به شما کمک کند تا در مورد پایگاه مشتری خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.
7) دنبال کنندگان خود را افزایش دهید
اگر فالوورهای جدیدی پیدا نکنید، داشتن یک کانال رسانه اجتماعی فایده ای ندارد. افزایش مخاطبان بخش مهمی از هر استراتژی رسانه های اجتماعی است و برای رسیدن به آن باید از تاکتیک هایی استفاده کنید.
دو راه برای افزایش مخاطب وجود دارد: به صورت ارگانیک یا از طریق تبلیغات پولی. برای اول، محتوا بسیار مهم است زیرا به جذب کاربران و افزایش تعامل کمک می کند. برای مثال، میتوانید مسابقهای را اجرا کنید یا فیلمی از پشت صحنه ارائه دهید که نشان میدهد کار کردن برای برندتان چگونه است.
به یاد داشته باشید که همیشه می توانید یک پلتفرم را روی پلتفرم دیگری تبلیغ کنید. به عنوان مثال، کاربران فیس بوک شما ممکن است به فید اینستاگرام شما علاقه مند باشند. پستی را تبلیغ کنید که افراد را به کانالها میفرستد تا تأثیر آن را ببینند.
با استفاده از تبلیغات پولی می توانید بودجه روزانه تعیین کنید و گروهی از کاربران را هدف قرار دهید. از یک ردیاب کمپین رسانه ای پولی استفاده کنید تا بتوانید در بالای همه کمپین ها باشید. همچنین می توانید برای تبلیغ یکی از محصولات خود با اینفلوئنسرها همکاری کنید. اگر یک رستوران یا بار هستید که سعی میکنید مردم را در خانه نگه دارید، میکرو اینفلوئنسرها میتوانند بسیار مفید باشند، به خصوص در سطح محلی. همچنین می توانید با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی یا دریافت مقاله در یک نشریه مربوطه از روابط عمومی استفاده کنید تا مردم را به کانال های اجتماعی خود سوق دهید.
یک مثال عالی از نحوه به دست آوردن بازدیدها و فالوورهای بیشتر در اسنپ چت وجود دارد که می تواند در کانال ها اعمال شود.
یک مثال خوب از استراتژی رسانه های اجتماعی چیست؟
اگر در بخش بازاریابی هستید، نام تجاری یا کسب و کاری وجود خواهد داشت که شما را تحسین می کنید. این می تواند یک برند جهانی مانند Airbnb یا آمازون باشد یا شاید تجارتی مانند TOM باشد که بر مسئولیت اجتماعی شرکت تمرکز دارد .
هر برندی را که تحسین میکنید، یافتن اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام کاری که انجام میدهند مکانی عالی برای الهام گرفتن است. برای شبکه های اجتماعی هم همینطور است. یادگیری از مثالها میتواند ایدههای خوبی به شما بدهد که میتوانید آنها را در کسبوکار خود تکرار کنید. بیایید به چند نمونه B2B و B2C نگاه کنیم.
نمونه های استراتژی رسانه های اجتماعی B2B
بازاریابی B2B نسبت به همتای خود کمتر هیجانانگیز است، اما نمونههای خوبی وجود دارد که میتوانید از آنها ایده بگیرید.
اتوماسیون بازاریابی ممکن است جذاب نباشد، اما Mailchimp به خوبی به آن شخصیت می بخشد. به عنوان یک سرویس ایمیل مارکتینگ همه کاره، آنها از رنگ های جسورانه و تصاویر جالب در وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی خود برای جذب چشم استفاده می کنند و لحن و زبان آنها بازیگوش است.
آنها همچنین از هر فرصتی برای تعامل با جوامع رسانه های اجتماعی خود با لحنی طنز استفاده می کنند که مورد پسند کاربران و مشتریان قرار می گیرد.
غول نرم افزاری تولید محتوا Adobe یکی دیگر از شرکت های B2B است که موفقیت رسانه های اجتماعی را می بیند. تصویرسازی قوی و تاثیرگذار نقطه قوت آن است و برند از آن به نفع خود استفاده می کند. همچنین استعدادهای تشویق آنها به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر با استفاده از کمپین طولانی مدت اینستاگرام #adobe_perspective را برجسته می کند. سپس بهترین ها را در حساب نام تجاری خود به اشتراک می گذارد و سازنده را برای تبلیغ مجموعه محصولات خود برچسب گذاری می کند.
مثال های استراتژی رسانه های اجتماعی B2C
چند نمونه عالی از کمپین های رسانه های اجتماعی B2C وجود دارد. یکی از برندهایی که به عنوان “سرگرم کننده” شناخته می شود پرینگلز است. با استفاده از TikTok، Pringles یک کمپین #PlayWithPringles راه اندازی کرد که سازندگان را تشویق می کرد تا از قوطی خود در ویدیوها برای انجام کارهای خلاقانه استفاده کنند. این کمپین در فضای مجازی پخش شد و نزدیک به پنج میلیارد بازدید جمع کرد.
Dove برندی است که به دلیل ترویج زیبایی طبیعی در کمپین های خود شناخته شده است. بر اساس تحقیقاتی که نشان داد تبعیض مو بر اساس نژاد از سن پنج سالگی شروع می شود، Dove یک کمپین #PassTheCrown را راه اندازی کرد. این کمپین علت را در کانال های رسانه های اجتماعی آنها برجسته کرد تا از مردم بخواهد طوماری را برای تصویب قانون تاج و تخت امضا کنند.
همچنین نمونههای خوبی وجود دارد که نشان میدهد چگونه برندها میتوانند با استفاده از رسانههای اجتماعی به مسائل اجتماعی بپردازند .
نمونه های استراتژی رسانه های اجتماعی غیر انتفاعی
سازمانهای غیرانتفاعی برای افزایش آگاهی از برند و همچنین برای افزایش کمکهای مالی به رسانههای اجتماعی متکی هستند . همانطور که مردم بیشتر به مسائل اجتماعی علاقه مند می شوند، به دنبال دلایلی می گردند که می خواهند از آنها حمایت کنند و در آن مشارکت داشته باشند. اما با وجود سازمان های بسیار زیاد، چگونه می توانید از بین مردم متمایز شوید؟ در اینجا چند نمونه عالی برای الهام گرفتن از آنها آورده شده است.
بنیاد جهانی حیات وحش یک برند معتبر در این بخش است و دلیل خوبی برای آن وجود دارد. کمپین های آنها تأثیرگذار هستند و برای جلب توجه به تصاویر متکی هستند. کمپین #LastSelfie آنها برای برجسته کردن خطر برای حیوانات در حال انقراض ایجاد شد.
این کمپین آنقدر تاثیر داشت که تنها در 3 روز به هدف خود رسید و تنها در یک هفته توسط 120 میلیون کاربر توییتر دیده شد.
نمونه دیگری از یک سازمان غیرانتفاعی متمرکز بر حیوانات باغ وحش برانکس بود. “نام یک سوسک” آنها کمپینی بود که برای روز ولنتاین طراحی شده بود که در آن مردم میتوانستند نام یک سوسک را به نام یکی از سابق خود بگذارند. این کمپین توسط باغ وحش های دیگر پذیرفته شد و از طریق پست های رسانه های اجتماعی در TikTok و Twitter منتشر شد.
استراتژی رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک
همه مشاغل، به ویژه مشاغل کوچک، می توانند از استراتژی رسانه های اجتماعی بهره مند شوند. این به افزایش دسترسی و جذب طیف گسترده ای از مشتریانی که قبلا هرگز به آنها دسترسی نداشتید کمک می کند.
به علاوه، اگر به درستی برنامه ریزی کنید و از کمک خارجی استفاده کنید، می تواند مقرون به صرفه باشد. استفاده از فریلنسرها یک راه عالی برای کاهش هزینه ها است زیرا استعدادهای بزرگ زیادی در آنجا وجود دارد. سایتهایی مانند Upwork یا Fiverr راههای خوبی برای منبعیابی مترجمان آزاد یا حتی فراخوانی در رسانههای اجتماعی برای استعدادهای محلی هستند که میتوانند کمک کنند.
وبلاگ ما را بررسی کنید تا 10 روشی را بیابید که کسب و کارهای کوچک می توانند حضور خود را در رسانه های اجتماعی بهبود بخشند . همچنین یک الگوی تقویم رسانه های اجتماعی وجود دارد که می توانید برای کمک به برنامه ریزی و پیگیری فعالیت ها دانلود کنید.
چگونه استراتژی رسانه های اجتماعی خود را ایجاد می کنید؟
هرچه بیشتر در مورد نحوه عملکرد رسانه های اجتماعی بدانید، استراتژی شما بهتر خواهد بود. بنابراین مهم است که اصول بازاریابی رسانه های اجتماعی را همراه با پیچیدگی های هر پلتفرم درک کنید تا بتوانید مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید.
اگر مراحلی را که توضیح دادیم دنبال کنید، باید بتوانید یک استراتژی رسانه اجتماعی ایجاد کنید که باعث ایجاد تعامل و پیشروی شود.
یک استراتژی رسانه اجتماعی عالی برای کسب و کار خود ایجاد کنید
بهترین استراتژیهای رسانههای اجتماعی آنهایی هستند که از دانش آگاه میشوند. دوره آموزشی بازاریابی رسانه های اجتماعی DMI به شما اصول بازاریابی رسانه های اجتماعی را آموزش می دهد و به شما کمک می کند تا نحوه استفاده از تجزیه و تحلیل، استفاده از خدمات مشتری اجتماعی و استفاده از مهمترین پلتفرم های اجتماعی را درک کنید. همین امروز شروع کنید تا استراتژی ای را که کسب و کارتان شایسته آن است ایجاد کنید.
دیدگاهتان را بنویسید