5 راه برای ارتقاء مهارت تیم های بازاریابی و فروش
بسیاری از سازمان ها در مورد تحول دیجیتال با مشکل مواجه هستند. اغلب به این دلیل است که آنها بر فناوری و ابزارهای مورد نیاز تمرکز می کنند. اما تحول دیجیتال چیزی فراتر از این است.
دیگر کافی نیست که آخرین نرم افزار را داشته باشید یا از فناوری جدید به عنوان بخشی از استراتژی دیجیتال خود استفاده کنید. برای متحول کردن واقعی سازمان خود، باید یک ذهنیت دیجیتال ایجاد کنید و مهارت های دیجیتال کلیدی مورد نیاز برای تسریع سفر تحول خود را داشته باشید.
به عنوان چهره (و تولید کننده درآمد) کسب و کار شما، راز دیجیتالی شدن در تیم های بازاریابی و فروش شما نهفته است. اما آیا آنها دانش و مهارتهایی دارند که شرکت شما را به جایی که باید برسانید؟
بیایید به پنج راه ساده و موثر نگاه کنیم تا بتوانید تیم بازاریابی و فروش خود را برای دستیابی به برتری دیجیتال ارتقا دهید.
تحول دیجیتال چیست؟
بیایید با این شروع کنیم که تحول دیجیتال چیست؟ به بیان ساده، تحول دیجیتال زمانی است که از فناوری های دیجیتال برای ایجاد یا اصلاح فرآیندهای تجاری، فرهنگ و تجربیات مشتری جدید برای برآورده کردن نیازهای تجاری و بازار در حال تغییر استفاده می کنید.
طبق آمار Statista ، شرکتهای تبدیلشده دیجیتالی بیش از 53 تریلیون دلار در سال 2023 به حساب میآیند که از 13.5 تریلیون دلار در سال 2018 افزایش یافته است. این رقم نشان میدهد که کسبوکارها نیاز به هوشمندی دیجیتالی برای رقابت در بازاری را دارند که بیشتر به دیجیتالی شدن متکی میشود.
به گفته برایان کوریش، مدیر عامل Accenture Interactive در وبینار اخیر ما ، اشتباهی که بسیاری از سازمانها در تحول دیجیتال خود مرتکب میشوند این است که تغییرات زیادی را در یک زمان انجام میدهند.
«اگر به تحول دیجیتال فکر میکنید، شرکتهایی که بهترین هنرمندان هستند، آنهایی هستند که نقطهای را در سفر مشتری انتخاب میکنند و آن را تغییر میدهند. آنها بخشی را انتخاب میکنند که میدانند میتوانند تمایز رقابتی ایجاد کنند و دو برابر و بیش از حد سرمایهگذاری کنند.»
بنابراین، برای شرکت خود، ابتدا به مهمترین حوزه ای فکر کنید که باید روی آن تمرکز کنید و نقاط عطف واقع بینانه را تعیین کنید که به شما در رسیدن به اهداف سازمانی کمک می کند. این می تواند بهبود تجربه خرید مشتری، بهبود هم ترازی فروش و بازاریابی یا بهبود مهارت های دیجیتال داخلی از طریق یک برنامه آموزشی باشد.
1) شکاف ذهنی و مهارتی خود را شناسایی کنید
دیجیتال افزونه ای برای کسب و کار شما نیست، اکنون یک الزام است و این تفکر باید از بالا به پایین تغذیه شود. کسب و کار شما به رهبرانی نیاز دارد که اهمیت و تأثیر دیجیتال را برای ایجاد و پرورش فرهنگ دیجیتالی که در سراسر سازمان تعبیه شده است، درک کنند.
کلید دستیابی به این امر این است که بدانیم طرز فکر فعلی چیست. از خودت بپرس:
- آیا کارکنان شما نگران استفاده از فناوری های دیجیتال هستند یا می ترسند؟
- آیا تیمها میدانند چه فناوریها و فرآیندهای دیجیتالی در سراسر تجارت وجود دارد؟
- آیا تیم ها با استفاده از کانال های دیجیتال با یکدیگر همکاری می کنند و اطلاعات را به اشتراک می گذارند؟
- آیا کارکنان شما از فعالیت های دیجیتالی که در سراسر کسب و کار انجام می شود آگاه هستند؟
- آیا کارمندان اهداف و اهداف تجاری – KPI ها، درآمد و غیره را درک می کنند و می دانند؟
وقت گذاشتن برای فهمیدن اینکه کارکنان شما از نظر درک آنها از کسب و کار کجا هستند، می تواند به شما کمک کند فرآیندهایی را ایجاد کنید که شفافیت و به اشتراک گذاری اطلاعات را امکان پذیر می کند تا همه در صفحه درست قرار بگیرند.
این طرز فکر به مهارت های کسب و کار شما کمک می کند. دیجیتال شدن به این معنی نیست که باید از هر کانال و تکه فناوری موجود در بازار استفاده کنید. این در مورد انتخاب مناسب برای کسب و کار شما است.
اما آیا کسی را دارید که بتواند به شما در انجام این کار کمک کند؟ آیا استراتژی دیجیتالی دارید؟ آیا مطمئن هستید که از کانال های دیجیتال کلیدی برای رساندن پیام خود به بیرون استفاده می کنید؟ مهارتهای دیجیتالی زیادی وجود دارد که میتواند به کسب و کار شما کمک کند، اما شما باید برنامهای داشته باشید که برای سازمان شما طراحی شده باشد تا تحول دیجیتال را پیش ببرد.
2) تیم های متقابل را پرورش دهید
هیچ فایده ای ندارد که تیم های فروش. و بازاریابی شما در سیلوها کار کنند. آنها باید با هم کار کنند تا اطمینان حاصل کنند که پیام شرکت شما برای تعامل با مشتریان بالقوه و تبدیل سرنخ ها واضح و سازگار است.
تشویق همکاری متقابل همه دانش و مهارت ها را در نظر می گیرد. این امکان به اشتراک گذاری ایده ها را برای به حداکثر رساندن فعالیت ها در سازمان شما فراهم می کند و کارمندان را قادر می سازد تا با فناوری های جدید کار کرده و تجربه کنند. همچنین به القای همان زبان و درک مشترک از دیجیتال کمک می کند تا تفکر آینده و بین بخشی را فعال کند.
این نه تنها کارمندان را توانمند میکند و دانش جدیدی را ارائه میکند، بلکه تیمها را تشویق میکند تا خارج از حوزههایی که در آن کار میکنند فکر کنند و راههایی را برای افراد استخدامشده ارائه میدهد تا با شرکت کنار بیایند.
به عنوان مثال، برای یک عضو بازاریابی جدید میتواند مفید باشد که در جلسه فروش هفتگی شرکت کند تا زبان انگلیسی را یاد بگیرد و تاکتیکهای مورد استفاده برای افزایش نرخ تبدیل را ببیند. یا اینکه تیم فروش ویرایش های یک وبلاگ را برای درک اهمیت کلمات کلیدی SEO در تولید سرنخ بررسی کند.
این در مورد فعال کردن همسویی بازار یابی و فروش برای رشد و موفقیت است.
3) توسعه حرفه ای مستمر را ارائه دهید
طبق گفته مدیریت MIT ، شرکت هایی که روی تجربه مناسب برای افراد خود سرمایه گذاری می کنند و برای آینده آماده می شوند، تمایل دارند از رقبای خود بهتر عمل کنند و 19 درصد رشد درآمد بیشتری نسبت به رقبا و 15 درصد سود بیشتر ارائه می دهند.
کریستین دری، دانشمند پژوهشی در مرکز تحقیقات سیستمهای اطلاعاتی MIT، گفت: «این شرکتها همچنین نوآورتر هستند، در فروش متقابل بهتر هستند و تجربه بهتری برای مشتری ارائه میدهند.
برای اینکه کارمندان خود را برای خواسته های دنیای دیجیتال آماده کنید، باید آینده شغلی آنها را اثبات کنید. طرحهای توسعه حرفهای مستمر (CPD) راهی برای ارائه یادگیری مرتبط و بهروز برای طیف وسیعی از مهارتهای اصلی و تخصصی فراهم میکند.
CPD مزایای زیادی هم برای کارمند و هم برای سازمان شما دارد و لازم نیست پیچیده باشد. بسیاری از شرکتهای متخصص – از جمله DMI – راههای ساده و مؤثری را برای یادگیری مهارتهای جدید و کسب امتیاز CPD مانند خواندن کتاب الکترونیکی، تکمیل یک دوره کوتاه یا گوش دادن به پادکست ارائه میکنند.
هنگامی که شکاف های مهارتی در سازمان خود را شناسایی کردید، می توانید برنامه های آموزشی و CPD داخلی خود را تنظیم کنید و به طور منظم آنها را به روز کنید تا تغییرات بازار را منعکس کند تا مهارت ها را به روز نگه دارید.
4) یک طرح پاداش برای تشویق یادگیری ایجاد کنید
برای کارکنان شما ممکن است دشوار باشد که در کنار همه مسئولیت های دیگر خود در یادگیری جای بگیرند. برای تشویق یادگیری، ایجاد سیستمی از انگیزه ها برای ایجاد انگیزه و پاداش می تواند مفید باشد. اینها می توانند اشکال مختلفی داشته باشند:
- ارائه زمان اختصاصی برای آموزش – این به کارکنان زمان اختصاص داده شده برای خاموش کردن کار و تمرکز بر یادگیری را می دهد. می تواند به صورت هفتگی یا ماهانه باشد.
- به زبان آموزان به طور عمومی اعتبار دهید – در مورد کارمندانی که برای یادگیری از طریق شبکه های داخلی شما یا در جلسات وقت صرف می کنند، فریاد بزنید.
- جوایز نقطه ای – این به یک “یادگیرنده ماه” برای مثال با یک کوپن یا یک روز تعطیل شرکت پاداش می دهد.
- پاداش پولی – پاداش نقدی یا پول اضافی در چک حقوق به صورت سه ماهه یا سالانه.
- ارائه گواهینامه – ارائه گواهینامه شناخته شده یک راه عالی برای تأیید اعتبار یادگیری است که می تواند در شرکت و شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.
- گنجاندن گیمیفیکیشن – اگر سیستم مدیریت یادگیری دارید، برای تشویق رقابت سالم به اضافه کردن نشانها یا تابلوهای امتیازات فکر کنید.
راه دیگر برای ایجاد انگیزه برای یادگیری، ایجاد یک طرح همتا به همتا است که در آن کارکنان گرد هم می آیند تا دانش و مهارت ها را به اشتراک بگذارند. این را می توان در همه سطوح انجام داد تا اطمینان حاصل شود که رهبران تیم و اعضا از دانش یکدیگر بهره مند می شوند.
5) آموزش های مرتبط و یادگیری عملکردی را ارائه دهید
ممکن است ارائه آموزش های مرتبط بدیهی به نظر برسد، اما بسیاری از سازمان ها هنوز آن را به درستی انجام نمی دهند. ممکن است شما یک سیستم مدیریت یادگیری داشته باشید، اما آیا این سیستم با نیازهای مهارتی امروزی به روز است؟ آیا جهان خارج را از نظر دانش منعکس می کند؟
وقتی به مهارت های مورد نیاز در کسب و کار نگاه می کنید، آن را با آموزش هایی که ارائه می دهید ترسیم کنید. بنابراین اگر به یک متخصص رسانه های اجتماعی نیاز دارید، آموزش هایی را در آن زمینه ارائه دهید تا سایر اعضای تیم بتوانند به سرعت عمل کنند.
همچنین ارائه آموزشهایی که به یادگیری عملکردی کمک میکند و اطمینان حاصل میکند که کارکنان شما «آماده کار» هستند، بسیار مهم است. در اصل، شما نیاز دارید که نیروی کارتان مهارتهایی داشته باشد که فوراً قابل اجرا و مرتبط با حوزههای تجاری باشد تا بتوانند عملکردهای دیجیتالی خاصی را انجام دهند.
یکی از چالشهای دیجیتال، چه بازاریابی دیجیتال یا دستیابی به موفقیت در فروش اجتماعی ، این است که همیشه تغییر میکند. این بدان معناست که مهارتها میتوانند به سرعت منسوخ شوند و چیزهای جدید – نرمافزار، برنامههای اجتماعی، الگوریتمها – باید آموخته شوند تا بهروز شوند.
نتیجه گیری: آینده کسب و کار و کارمندان خود را اثبات کنید
همانطور که می بینید راه های زیادی وجود دارد که می توانید مهارت های دیجیتال خود را به سرعت بالا ببرید تا با دیجیتالی شدن همگام شوید. این در مورد درک کسب و کار و کارمندان است تا بتوانید تجربیات شخصی و ارزشمندی ایجاد کنید که مشاغل را پرورش می دهد.
تیمهای بازاریابی و فروش شما داراییهای ارزشمندی هستند و باید برای اطمینان از عملکرد و حفظ آنها، پرورش داده شوند. به هر حال، بازار کارمندان رقابتی است . آموزش دادن به کارکنانی که قبلاً در مورد مهارت های مورد نیاز آنها دارید، آسان تر از استخدام مداوم افراد جدید است.
آموزش مناسبی را ارائه دهید که نیروی کار شما را متحول کند
بهترین راه برای رقابت در چشم انداز دیجیتال امروزی داشتن استعداد لازم برای ایجاد تحول است. در موسسه بازاریابی دیجیتال، رقابت دیجیتالی خود را ارزیابی کنید و یک برنامه آموزشی مناسب ایجاد کنید که شکاف های مهارتی در سازمان شما را برطرف کند. فقط همین امروز با ما تماس بگیرید تا ببینید چه کاری می توانیم برای شما انجام دهیم.
دیدگاهتان را بنویسید