8 نکته برای بهینه سازی محتوا برای هر پلتفرم رسانه اجتماعی
ممکن است تبلیغ در شبکه های اجتماعی آسان باشد، برای مشتریان رسانه های اجتماعی و چه برای تقویت یک کمپین سیاسی . اما، آیا پستها و کمپینهای شما واقعاً کار میکنند؟ این چیزی است که در بازاریابی رسانه های اجتماعی مشکل ساز می شود . چیزی که ممکن است برای شما یک پست هوشمندانه و جالب به نظر برسد، ممکن است برای مخاطبان شما جذاب نباشد.
ایجاد یک کمپین موفق رسانه های اجتماعی هنری است. شما باید در مورد انواع محتوا ، پیام، لحن و تصاویر فکر کنید. شما باید بدانید که چگونه پرسونای بازاریابی بسازید تا اطمینان حاصل کنید که توجه افراد مناسب را در پلتفرم مناسب در زمان مناسب جلب می کنید.
ما در اینجا به هشت راه ساده اما موثر برای ایجاد محتوای عالی برای هر پلتفرم اجتماعی نگاهی خواهیم انداخت.
1. فیلم های کوتاه ایجاد کنید
ما می دانیم که مصرف کنندگان عاشق دیدن رسانه های ترکیبی در محتوا هستند، اما ویدیو ثابت کرده است که مورد علاقه است. بازاریابانی که از ویدیو در کمپین های تبلیغاتی خود استفاده می کنند ، سالانه 66 درصد سرنخ های واجد شرایط بیشتری نسبت به کسانی که این کار را نمی کنند، دریافت می کنند. یک ویدیوی کوتاه نه تنها شانس بیشتری برای مصرف در حین اسکن رسانههای اجتماعی دارد، بلکه زمان کمتری میبرد و برای ایجاد و انتشار نیازی به متخصص ندارد .
فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، و تیک تاک همگی گزینههای ویدیوی زنده دارند. اینستاگرام به خصوص فرمت های ویدیویی متنوعی دارد . استفاده از ویدیوهای کوتاه یک راه عالی برای جذب فالوورها و نظارت بر معیارهای مرتبط با ویدیوی شما است. پس از پایان بخش زنده ویدیو، برای مشاهده در دسترس باقی میماند، بنابراین کاربرانی که به نمایه شما پیوند داده شدهاند، آن را از دست ندهند.
2. محتوای اجتماعی تعاملی ایجاد کنید
تعامل کاربر برای ربات های خزنده رسانه های اجتماعی مانند لطف کاربر به نظر می رسد. هرچه تعداد لایک ها، اشتراک گذاری ها و کامنت های محتوای شما بیشتر باشد، مطلوب تر به نظر می رسد. ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری که کاربران را به تعامل و تعامل دعوت می کند، رتبه بندی را بهبود می بخشد و وفاداری به برند را تشویق می کند. چند نمونه از محتوای تعاملی عبارتند از:
- پرسش و پاسخ شرکت
- مصاحبه های زنده
- نظرسنجی ها و آزمون های فالوور
- ماشین حساب یا آزمون (مانند آزمون مهارت های دیجیتال DMI )
- تبلیغات با تمرکز بر لایک و اشتراک گذاری
- نقشه های تعاملی
- مسابقات زیرنویس عکس
3. برانگیختن طنز و احساسات
خواه این یک شکلک خنده دار باشد یا یک ویدیوی تاثیرگذار که ریسمان قلب را جلب می کند و احساسات را برمی انگیزد، برند شما را انسانی می کند . این امر به ویژه در سال 2022 مهم است زیرا مصرف کنندگان به دنبال برندهایی هستند که در مورد مسائل اجتماعی موضع بگیرند و نشان دهند که به ارزش های کلیدی اهمیت می دهند.
شرکتهایی که با فالوورهای خود در این سطح عمیقتر ارتباط برقرار میکنند، حتی فقط یک GIF یا میم احمقانه، بیشتر احتمال دارد نظرات، لایکها و اشتراکگذاریهای تکراری را ببینند.
4. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) کلید است
به عنوان یکی از انواع محتوای تولید شده توسط کاربر میتوان به پستهایی اشاره کرد که کاربران در سایتهایی چون ویرگول، اینستاگرام، مدیوم، لینکدین، فیسبوک، یوتیوب و… منتشر میکنند. این پستها میتوانند به شکل متن، ویدیو، صوت یا عکس باشند. حتی تاییدیههایی که مشتری بعد از خرید یک محصول یا دریافت خدمات برای شما میفرست یا نظری که در بخشهای کامنتها میگذارد میتواند نوعی از محتوای تولید شده توسط کاربران باشد.
نوع دیگری از UGC سوالاتی است که کاربران میپرسند و این بخش میتواند در برنامه تولید محتوا به شما کمک شایانی کند. حتی پستهایی که میخواهید کاربران براساس یک هشتگ یا مسابقه خاص بسازند نیز نوعی از محتوای تولید شده توسط کاربر است.
محتوای تولید شده توسط کاربر، شامل شکلک ها، عکسها، ویدیوها و حتی تصاویر صفحهنمایش ساختهشده توسط کاربران دیگر است. اما، چرا این به عنوان یک روش بهینه سازی محتوا مفید است؟
توجه خالق یا پیروان خالق را به خود جلب می کند و آنها را درگیر می کند. UGC همچنین از محبوبیت چیزی که قبلا ساخته و دوست داشته شده است، استفاده می کند. این باعث کاهش زمان و تلاش هایی می شود که برای ایجاد محتوای جذاب خود انجام می دهید.
علاوه بر این، استفاده از UGC کپی کردن کار شخص دیگری نیست، بنابراین برای برند شما منحصر به فرد است. فقط مطمئن شوید که هر یک از محتواها به درستی به اشتراک گذاشته شده است، و در جایی که باید احترام گذاشته شود.
چند نمونه عالی UGC را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی برای برندها به خوبی کار می کند.
5. بخوانید و پاسخ دهید/به نظرات اجتماعی پاسخ دهید
این یک استراتژی ساده به نظر می رسد، اما ارتباط با مشتریان در نظرات به عنوان یک استراتژی موفق شناخته شده است. در رسانههای اجتماعی، بسیاری از شرکتها عقب مینشینند و منتظر میشوند تا مشتریان به سراغشان بیایند. هرگز نباید اینطور باشد. رسانههای اجتماعی در حال حاضر یک کانال خدمات مشتری و راهی کلیدی برای برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی و ارائه راهحلهایی برای پرسشهای آنها هستند.
بنابراین، تماس بگیرید، نظر بدهید، لایک کنید، حتی محتوای جالبی را که مرتبط با برند شما است به اشتراک بگذارید. همچنین وقتی مشتریان دیگر شما را در حال تعامل می بینند، خوب به نظر می رسد، و این شانس را افزایش می دهد که نظرات خود را دریافت کنید.
6. گزارش در مورد تحولات و روند
ماندن در صدر پیشرفت ها و روندهای صنعت خود یک راه عالی برای تعامل و تحت تاثیر قرار دادن دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی است. شما را به عنوان یک مرجع در حوزه کاری خود معرفی می کند و به افراد دلیلی می دهد تا هر از گاهی به صفحه شما نگاه کنند. برای مثال، اگر نماینده یک کسبوکار در صنعت مد هستید ، ممکن است دنبالکنندگان آنها نگاهی اجمالی به خط جدید بهار داشته باشند. آنها پست های شما را دنبال می کنند به این امید که اخبار بیشتری را ببینند که می خواهند در مورد آنها بخوانند.
7. فالوورها را به داخل دعوت کنید
کسبوکارها میتوانند برای دنبالکنندگان شرکتی و سختگیر به نظر برسند، که برند شما را به عنوان یک چیز نشان میدهد، نه یک شخص معتبر. هنگامی که محتوای انسانی مرتبط، مانند داستانها یا ویدیوهای مدیریت و کارکنان را پست میکنید، افراد واقعی پشت محصول یا خدمات شما را به مشتریان نشان میدهد.
تاکتیک هایی که به مخاطبان شما بینشی نسبت به برند شما می دهد عبارتند از:
- ویدیوی “روزی در زندگی”.
- محتوای ارسال شده توسط کارکنان فردی به صورت چرخشی برای نشان دادن بخش ها یا شخصیت های مختلف
- یک شکلک یا عکس خنده دار هفته را از داخل دفتر پست کنید
- نمایش زنده محصولات یا خدمات
- آموزش چگونه – برای مثال، اگر شرکت شما لوازم آرایشی می فروشد، به مردم نشان دهید که چگونه از آن به درستی استفاده کنند! اگر در صنعت زیبایی هستید، مطالعه موردی ما را در Glossier بررسی کنید.
- گشت و گذار در محل کار
- یک پادکست شرکتی با حضور کارکنان بسازید
8. ارتباطات و دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی را بخواهید
ساده به نظر می رسد زیرا اینطور است! بازاریابان برای ایجاد ارتباط نیازی به تقلا ندارند – می توانید آنها را بخواهید. کاربران شبکه های اجتماعی به این دلیل نامیده می شوند که اجتماعی هستند. آنها به طور منظم تعامل دارند و از این فرصت برای کمک به برندی که دوست دارند استفاده می کنند. وقتی محتوای معمولی خود را پست می کنید، درخواست برچسب، لایک و اشتراک گذاری کنید.
به آن به عنوان یک تماس دوستانه برای اقدام فکر کنید. فقط، به جای اینکه از دنبال کنندگان TikTok خود بخواهید یک پیشنهاد رایگان درخواست کنند، از آنها می خواهید که اگر از چیزی که دیدند دوست داشتند، آن را تگ کنند یا به اشتراک بگذارند.
اگر چیزی را از این مقاله حذف کنید، امیدواریم این باشد که الگوریتم ها می توانند کمک کنند، نه مانع. برخی از کاربران شبکههای اجتماعی الگوریتمها را بهعنوان طنابهایی میبینند که ما را به قوانین خاصی متصل میکنند، اما به شما کمک میکنند محتوایی ایجاد کنید که پتانسیل ویروسی شدن را دارد. یادگیری قوانین برای هر پلتفرم به شما کمک می کند رقبا را شکست دهید و به اوج برسید.
محتوای اجتماعی بهینه شده ایجاد کنید که درگیر و تبدیل شود
چه به تازگی استفاده از رسانه های اجتماعی را شروع کرده باشید و چه تجربه زیادی داشته باشید، دوره آموزشی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما می آموزد که چگونه از قدرت هر پلتفرم از یوتیوب گرفته تا تیک تاک و توییتر برای جذب مشتری و افزایش فروش استفاده کنید. شما همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه یک استراتژی رسانه اجتماعی موفق ایجاد کنید، از رسانه های اجتماعی برای خدمات مشتری استفاده کنید و نحوه انجام تحقیقات اجتماعی برای ایجاد محتوای بهتر را بدانید.
دیدگاهتان را بنویسید