راهنمای رهبری بازاریابی برای مدیریت اثربخش برند
راهنمای رهبر بازاریابی برای مدیریت اثربخش برند
یک برند قابل شناسایی بسیار بیشتر از مجموع قطعات آن است. مانند یک چهره آشنا، یک برند قابل تشخیص واکنش عاطفی را در مشتریان برمی انگیزد. این محصول شما را به کیفیت ها و ارزش هایی که برای آن مشتری نشان می دهید متصل می کند و باعث ایجاد آشنایی، اعتماد و وفاداری برای شکوفایی کسب و کار شما می شود.
همه بخشهای درون یک شرکت مسئول نمایندگی برند شما و استفاده از این ارزشهای مرتبط برای اطلاع رسانی کار خود هستند. اگرچه مدیریت برند و بازاریابی به هم مرتبط هستند، اما تفاوت های کلیدی وجود دارد. مدیریت برند فرآیند ایجاد خود نام تجاری است، در حالی که بازاریابی آن برند را تبلیغ می کند و از آن برای تشویق مشارکت مشتری استفاده می کند.
از آنجایی که نقش بازاریابی ایجاد ارتباط بین کسب و کار شما و مشتریان شما است، مسئولیت مدیریت برند بر عهده تیم های بازاریابی است. برای مدیریت موثر برندتان، باید ارتباط عاطفی مشتریانتان را با محصول، تصاویر و ارزشهایی که شرکت شما نشان میدهد، شکل دهید.
مدیریت برند چیست؟
مدیریت برند شامل تمام راه هایی است که یک کسب و کار می تواند ادراک عاطفی مشتریان از هویت برند خود را اندازه گیری، تحت تاثیر قرار دهد و استفاده کند. این روشهای استراتژیک است که میتوانید درک برند خود را برای خدمت به اهداف کسبوکارتان شکل دهید و به رشد آن کمک کنید.
مدیریت برند ویژگی های برند را برای برانگیختن یک واکنش عاطفی شکل می دهد
یک برند با لوگو و طراحی آن شناخته می شود، اما این برند نیست. خود برند در ذهن عموم وجود دارد. برند واکنش عاطفی مشتری به محصول شماست. در تعامل بین شرکت، محصول و مشتریان شما ایجاد می شود.
عناصری که یک برند را تعریف می کنند به دو دسته تقسیم می شوند – ویژگی های ملموس و ناملموس.
ویژگی های ملموس یک برند
ویژگی های ملموس یک برند عناصری هستند که با حواس قابل مشاهده و تجربه هستند. عینی و عینی هستند. این شامل –
-
لوگو ( طاق های طلایی، سووش )
-
رنگ های امضا ( آبی توییتر، قرمز کوکاکولا، سبز استارباکس )
-
طراحی مواد بازاریابی
-
طراحی محصول ( منحنی بطری کک )
-
بسته بندی ( حداقل جعبه های آیفون سفید، جعبه آبی تیفانی، بسته آمازون )
-
قیمت ( 5 دلار، منوی دلار )
-
رسانه های اجتماعی ( فید توییتر بن و جری )
-
سخنگوها یا شخصیت ها ( میکی موس، گیکو گکو، جالب ترین مرد جهان )
-
همه نشانههای حسی – بوی خاص، طعم، نور و طراحی فروشگاه، موسیقی ( عطر سینابون در مرکز خرید )
هر یک از مثالهای مورب یک ارتباط حسی را برمیانگیزد و بیشتر مردم میتوانند فوراً برند را از روی نشانه شناسایی کنند، بدون اینکه نام آن هرگز ذکر شود. این قدرت برندسازی است.
ویژگی های ناملموس یک برند
عناصر نامشهودی که به هدف، چشم انداز و ماموریت شرکت شما مربوط می شود.
-
مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند
-
بیانیه ماموریت شرکت شما
-
صدا، لحن و شخصیت ارتباطات و مواد بازاریابی شما
-
تجربه مشتری – در فروشگاه یا آنلاین
-
تصویر برند و معانی اجتماعی
مدیریت برند به طور عمدی این عناصر برند را برای شکل دادن به درک عمومی از برند شما انتخاب و به کار می گیرد.
مدیریت برند یک پروژه بلند مدت است
یک برند یک شبه ساخته نمی شود. ایجاد یک برند که قابل تشخیص باشد و تداعی ذهنی قوی برای مشتریان ایجاد کند، به زمان نیاز دارد. برخی از برندها ممکن است یک شبه به شناسایی ویروسی دست یابند – اغلب به همین سرعت ناپدید می شوند – اما ساختن برندی که ماندگار باشد هنوز یک روند آهسته و ثابت است.
فوراً شناخته شده ترین برندها نام و برند خود را در طول سالیان متمادی ایجاد کرده اند. آنها به طور محکم در ذهن عموم مردم تثبیت شده اند و نام تجاری آنها را فوق العاده ارزشمند می کنند.
هرچه یک برند قویتر شود، کمتر برای برقراری ارتباط با آن نیاز است. شناختهشدهترین برندها را میتوان با سادهترین نشانهها شناسایی کرد: قرمز کوکاکولا یا یک پیکان در حال حرکت روی جعبه قهوهای آمازون. این نشانه های بصری ساده خاطرات، احساسات و ارتباطات را در ذهن مخاطب ایجاد می کند.
مدیریت برند ارزش پولی ایجاد می کند
برندینگ ارزش پولی ملموسی دارد. طبق یک مطالعه DISQO، 58٪ از پاسخ دهندگان تمایل بیشتری به محصولات با نام تجاری نسبت به محصولات عمومی داشتند و تحلیلگران مالی راه هایی برای ارزش گذاری دلاری برای خود برند دارند. این مهم است زیرا مشتریان مایل خواهند بود برای یک کالا پول بیشتری بپردازند اگر با برندی که دوست دارند و به آن اعتماد دارند مرتبط باشد. اگر بتوانید برند مورد علاقه خود را توسعه دهید، سود مالی قابل توجهی برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت.
مدیریت برند، کار شرکت شما را هدایت می کند
برند همچنین ابزاری است که همه افراد شرکت به طور فعال در کار خود از آن استفاده می کنند. این به طراحی بصری موادی که تیم ها در شرکت ایجاد می کنند، اطلاع رسانی می کند. همچنین به هدایت انتخابهایی که تیمها انجام میدهند و ارزیابی اینکه آیا تصمیمات آنها مطابق با جهتگیری شرکت است، کمک میکند.
یک استراتژی برند ایجاد کنید
استراتژی برند اهداف بلندمدتی را برای برند شما تعیین می کند. استراتژی شما چیزی است که مسیری را که در آن مدیریت برند خود را ایجاد می کنید، مشخص می کند. به طور کلی، هدف اصلی استراتژی برند این است که محصول شما را برای مشتریان قابل شناسایی و ترجیح داده شود.
برای ایجاد یک استراتژی برند، باید درک کنید که بازار هدف شما چه میخواهد، برنامهای برای ارائه آن نیاز به روشی بهتر یا متفاوت نسبت به رقبای خود داشته باشید و پیامهایی را به آن بازار ارسال کنید که برند شما را به نیازی که برآورده میشود مرتبط میکند.
درک کنید که محصول شما چه نیازی را برآورده می کند
برای شروع اجرای استراتژی برند، باید موقعیت فعلی برند خود را قبل از تعیین اهدافی که می خواهید آن را توسعه دهید، درک کنید. عوامل زیر را ارزیابی کنید:
هدف برند شما
محصول شما چه مشکلاتی را حل می کند؟ محصول شما چه سودی برای مشتریان دارد؟ چگونه محصول شما می تواند خود را محکم تر به عنوان محصولی که نیاز خاصی را برآورده می کند تثبیت کند؟
با مشتریان وفادار مشورت کنید
اگر برند شما تا حدودی تثبیت شده است و به دنبال رشد است، مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با مشتریانی که قبلاً وفادار هستند و از شرکت شما حمایت می کنند مشورت کنید. از گروههای تمرکز استفاده کنید و پاسخهای آنلاین را ارزیابی کنید تا متوجه شوید که آنها برای برند شما ارزش قائل هستند. چرا آنها برند شما را دوست دارند؟ در مورد آنها چه کار می کند؟ آنها شما را چگونه درک می کنند؟
مشتریان بالقوه را تبدیل کنید
برای رشد، باید پایگاه مشتریان گسترده تری را نیز وارد کنید. به مخاطبان مشتریان بالقوه خود نگاه کنید تا استراتژی هایی برای تبدیل آنها ایجاد کنید. چرا هنوز مشتری نشده اند؟ آیا آنها از برند شما آگاه هستند؟ اگر نه، هدف شما باید ایجاد آگاهی باشد.
برداشت آنها از برند شما چیست؟ اگر آنها محصول شما را متناسب با سبک زندگی یا برآورده کردن نیازهایشان نمی دانند، استراتژی هایی را برای تغییر این تصور ایجاد کنید. آنها چه نیازهایی دارند که بتوانید برآورده کنید؟ چرا از قبل انتخاب آنها برای برآوردن این نیازها نیستید؟
رقبای خود را شناسایی کنید
استراتژی خود را با در نظر گرفتن چشم انداز رقابت خود برنامه ریزی کنید. تصمیم بگیرید که کجا می خواهید خود را متمایز کنید و کجا می خواهید همان کار را انجام دهید، اما بهتر. بررسی کنید که رقبای شما چه چیزی را ارائه می دهند که شما نیز ارائه می دهید، آنها چه کاری انجام می دهند که شما انجام نمی دهید، و چه چیزی می تواند شما را در مقایسه با دیگران متمایز کند.
کارمندان نظرسنجی
عنصری که اغلب نادیده گرفته می شود در ایجاد استراتژی برند، به ویژه برای یک شرکت جدید یا در حال رشد، ادراک کارکنان از هویت برند است. از کارمندان بپرسید که چگونه کار شما را درک می کنند و برای چه چیزی در شرکت شما ارزش بیشتری قائل هستند. کارمندان کسانی هستند که به طور فعال از برند شما در کارهای روزمره خود استفاده می کنند و آن را ایجاد می کنند و آنها هستند که به شما در دستیابی به استراتژی برند خود کمک می کنند. خرید آنها مهم است!
در مورد مخاطبان هدف خود تصمیم بگیرید و پیام رسانی را برای آنها ایجاد کنید
محصول شما ارزش خاصی را به گروه خاصی از افراد ارائه می دهد و استراتژی برند شما مواد بازاریابی را ایجاد می کند که مخاطبان انتخابی شما را هدف قرار می دهد تا آگاهی برند را افزایش دهد و روش هایی را که محصول شما نیازهای آن گروه را برآورده می کند نشان دهد. مخاطب هدف شما باید مشخص باشد. یک مخاطب بیش از حد عام در نهایت با یک استراتژی مبهم روبرو می شود که در نهایت با کسی ارتباط قوی ندارد.
پیام برند شما از طریق تمام کانال های بازاریابی شما، از جمله وب سایت، حضور در رسانه های اجتماعی، تبلیغات پولی و بازاریابی محتوا ارائه می شود. تیم بازاریابی شما باید مطالبی را توسعه دهد که از استراتژی و اهداف برند شما مطلع باشد و از موقعیت و دستورالعمل های برند در مراحل بعدی برای ایجاد آنها استفاده کند.
موقعیت و روایت برند خود را تعریف کنید
برای اجرای مدیریت برند موثر، ابتدا باید برند خود را تعریف کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید و همه افراد شرکت را با هویت و ماموریت برند شما هماهنگ کنید.
ایجاد و اصلاح موقعیت نام تجاری
موقعیت یابی برند رابطه ای است. جایگاه برند شما را بر روی نقشه مشخص میکند، مناطقی را که اشغال میکنید و مرزهای بین پیشنهادات شما و رقبایتان را ترسیم میکند.
یک بیانیه موقعیت برند بنویسید
بیانیه موقعیت شما باید منحصر به فرد، به یاد ماندنی و خاص باشد. از عمومی بودن یا استفاده از کلمات مبهم مانند “کیفیت بالا” خودداری کنید. این همان برندی است که در Tinder ادعا میکند «دوست دارد تفریح کند». حتی اگر درست باشد، باعث نمیشود کسی به سمت راست بکشد.
بیانیه موقعیت یابی نشان می دهد که برند شما چگونه درک می شود. آن را ایجاد نمی کند این باید با تجربیات موجود کاربران صادق باشد. اینجا جایی نیست که غیر منتظره باشد. کسی که با برند شما آشناست باید با شناخت واکنش نشان دهد، نه سردرگم. اصالت باعث ایجاد اعتماد می شود. برای شروع نوشتن، به مشتریان خود گوش دهید و ارتباط مثبت آنها را به آنها منعکس کنید.
یک بیانیه موقعیت یابی چهار عنصر دارد:
مخاطب هدف: چه کسی از محصول شما استفاده می کند؟
چارچوب مرجع: رشته یا صنعت شما چیست؟
نقطه تمایز شما: چه چیزی شما را از بقیه آن صنعت متمایز می کند؟
پشتیبانی: چرا نسبت به رقبای خود متفاوت یا بهتر هستید؟
بیایید به عنوان مثال به اپل نگاه کنیم :
برای افرادی که خواهان بهترین رایانه شخصی یا دستگاه تلفن همراه هستند، اپل در صنعت فناوری با خلاقانه ترین محصولات پیشرو است. اپل بر تحقیقات و پیشرفت های تکنولوژیکی تاکید می کند و رویکردی نوآورانه برای بهترین شیوه های کسب و کار اتخاذ می کند – تاثیر محصولات و فرآیندهای ما بر مشتریان و کره زمین را در نظر می گیرد.
مخاطب هدف: افرادی که بهترین رایانه شخصی یا دستگاه تلفن همراه را می خواهند
چارچوب مرجع: صنعت فناوری
نقطه تمایز آنها: نوآورانه ترین محصولات
پشتیبانی آنها: اپل بر تحقیقات و پیشرفتهای فنآوری تأکید میکند و رویکردی نوآورانه برای بهترین شیوههای کسبوکار اتخاذ میکند – تأثیر محصولات و فرآیندهای ما بر مشتریان و کره زمین را در نظر میگیرد.
موقعیت خود را در طول زمان اصلاح کنید
جایگاه برند به جای تعیین کننده، منعکس کننده ادراک شماست، بنابراین باید بتواند در طول زمان تغییر کند. ممکن است بازار تغییر کند، محصولی که ارائه میدهید توسعه یابد، و شرکت شما در شرایط ایدهآل رشد و تغییر کند. بیانیه موقعیت یابی خود را در پیوندهای مهم رشد شرکت خود مجدداً بررسی کنید تا آن را پاسخگو و جاری نگه دارید.
روایت های برند را توسعه دهید
روایت برند داستانی است که شما درباره برند خود تعریف می کنید. میتواند تاریخچهاش، ارتباطی که کاربرانش با آن دارند و روشی که ارزشهایش انتخابهایش را شکل میدهند را توصیف کند. این چارچوبی را تشکیل می دهد که عناصر مختلفی را که برند شما را تشکیل می دهند را در یک داستان منسجم و احساسی به هم متصل می کند.
شما می توانید از روایت برند خود برای هدایت تصمیمات خود به عنوان یک شرکت و ایجاد مواد بازاریابی استفاده کنید که به مشتریان شما ارتباط عمیق تری با اینکه چه کسی هستید و چه چیزی را نمایندگی می کنید، می دهد.
به عنوان نمونه ای از روایت برند با پشتیبانی خوب، دانشگاه برندیس روایت برند خود را به اشتراک می گذارد. این دانشگاه همچنین توضیح می دهد که چگونه روایت خود را ساخته است – دو برابر شدن به عنوان پشتیبانی برندینگ مناسب برای یک موسسه آموزشی. نقطه شروع آن این است:
“براندیس یک دانشگاه تحقیقاتی است که با روحیه تحقیق دقیق شکل گرفته است. و از آنجایی که برندیس کوچکتر از دانشگاه های تحقیقاتی دیگر است، با ارتباط خاصی نیز مشخص شده است. اساتید، دانشجویان و کارکنان با دیگران در بخش ها، رشته ها و علایق درگیر می شوند. در یک محیط دانشگاهی و اجتماعی که هم عمیقاً کنجکاو و هم مشارکتی است.”
این کتاب بیشتر مضامین خود را از “ارتباط” و “سخت فکری” توضیح می دهد و روایت خود را با اطلاعاتی در مورد بورس تحصیلی، دانش آموزان و تاریخ آن پشتیبانی می کند. تأسیس آن توسط دانشمندان یهودی در دهه 1940 به تعهد خود به دسترسی به همه و عدالت اجتماعی مرتبط است.
دستورالعمل های برند را ایجاد و استفاده کنید
دستورالعمل های برند ، زمینه احساسی هویت برند شما را می گیرد و آن را به قطعات ملموس و قابل استفاده تبدیل می کند. روایت و موقعیتی که ایجاد کردید این دستورالعمل های برند را مشخص می کند.
مهمترین بخش دستورالعمل های برند این است که آنها یک سند کاری هستند. آنها قرار است به طور فعال به صورت روزانه مورد استفاده قرار گیرند. آنها باید با کمک به آنها در درک و نمایندگی برند شما در کارشان، کار همه بخش های شما را آگاه کنند.
چه چیزی را در دستورالعمل های برند خود لحاظ کنید
دستورالعمل های برند باید شامل عناصر بصری و طراحی باشد. ما نمونه هایی از دستورالعمل های برند خودمان را برای Canva آورده ایم .
رنگ ها
رنگ هایی را که برند شما را تعریف می کنند در لوگوها، حضور در وب و مطالب چاپی خود نشان دهید. رنگ های اولیه، ثانویه و سوم را برای برند خود و پالت های رنگی برای کاربردهای خاص تعریف کنید. محل و نحوه استفاده از هر یک از این رنگ ها را دقیقا توضیح دهید. شامل کدهای CMYK و RGB، بنابراین رنگ ها قطعی و قابل استفاده در دستگاه ها هستند.
لوگوها
لوگوی شرکت خود را به همراه نسخه های مختلفی که برای استفاده در زمینه های مختلف ایجاد کرده اید نشان دهید. دستورالعملهایی را برای استفاده از لوگو درج کنید – جایی که باید از آن استفاده شود، چگونه باید استفاده شود و چه زمانی نباید استفاده شود. اطلاعاتی در مورد اندازه و محل قرار دهید. می توانید فایل های دانلودی لوگوهای خود را که آماده استفاده هستند قرار دهید.
فونت
توضیح دهید که چه فونت هایی برای مواد شرکت و در چه زمینه هایی باید استفاده شود. شامل اطلاعاتی در مورد مواد بازاریابی دیجیتال و چاپی، و همچنین ارتباطات شرکت و اسناد داخلی. اطلاعاتی در مورد اندازه متن اضافه کنید. برای وب، ممکن است بخواهید اطلاعاتی در مورد حداقل و حداکثر اندازه برای دسترسی داشته باشید.
تصاویر
اطلاعاتی در مورد انواع تصاویری که شرکت شما استفاده می کند را درج کنید. این ممکن است همه چیز باشد، از عکس گرفته تا تصاویر و نمادها . این حوزه ای است که روایت برند می تواند زمینه بیشتری را فراهم کند. آیا از چهره های انسانی استفاده می کنید؟ چه نوعهایی؟ آیا دستورالعملی برای تنوع در این تصاویر دارید؟ آیا زیباییشناسی یا ارزشهای خاصی دارید که باید در انتخاب تصویری که استفاده میشود، آگاه شود؟
طرح بندی ها
ممکن است بخواهید الگوهایی از طرحبندیهای مختلف را اضافه کنید که میتواند برای مواد شرکت شما استفاده شود. طرحبندیهای وب برای تکرار عناصر، مانند مطالعات موردی یا صفحات محصول، و همچنین الگوهایی برای سربرگها و کارتهای ویزیت برای استفاده کارمندان مفید هستند.
دستورالعمل های نوشتن
اطلاعاتی در مورد نحوه نوشتن برای برند خود درج کنید. این ممکن است شامل قوانین گرامری باشد که شما از آن پیروی می کنید. همچنین باید لحن صدا و رویکردی که در ارتباطات و تبلیغات خود استفاده می کنید را مشخص کند. افزودن اطلاعاتی در مورد زبان و اصطلاحات در دسترس و فراگیر برای استفاده یا اجتناب از ارزش های برند شما می تواند مفید باشد.
هویت برند، تاریخچه و صدا
همراه با اطلاعات کاملاً بصری، شما همچنین می خواهید به کسانی که از دستورالعمل های برند شما استفاده می کنند، اطلاعات عمیق تری در مورد برند خود ارائه دهید. اینجاست که می توانید به اطلاعات مربوط به تاریخچه برند، بیانیه ماموریت، ارزش ها و چشم انداز آینده خود دسترسی سریع داشته باشید.
دستورالعمل های برند خود را به اشتراک بگذارید
دستورالعملهای برند باید آسان برای استفاده و دسترسی آسان باشد. اکثر شرکتها دستورالعملهای دیجیتالی دارند که از آنها استفاده میکنند و میتوانند در داخل شرکت به آن دسترسی داشته باشند. میتوانید یک تابلوی برند با مرجع سریع بسازید یا یک ارائه برند ایجاد کنید تا دستورالعملهای جدید توسعهیافته را در داخل به اشتراک بگذارید.
دستورالعمل های برند یک سند زنده است، بنابراین نسخه دیجیتالی بسازید که به راحتی به روز شود و به اشتراک گذاشته شود. یک فرمت دیجیتال همچنین به شما امکان می دهد عناصری مانند لوگو و فونت را اضافه کنید که می توان آنها را به سرعت و به راحتی برای استفاده در سراسر شرکت بارگیری کرد.
ممکن است بخواهید دستورالعمل های برند خود را به صورت عمومی در وب سایت خود به اشتراک بگذارید. دستورالعمل های برند عمومی هم هویت برند شما را می سازد و هم به شما فرصتی می دهد تا مهارت های طراح خود را به رخ بکشید. Webflow و Asana هر دو نمونه های عالی از دستورالعمل های برند عمومی به عنوان وب سایت های عمومی هستند.
ارزش ویژه برند را اندازه گیری کنید
ارزش ویژه برند، ارزش برند شما است که به یک اندازه گیری قابل سنجش تبدیل شده است. اندازه گیری آن به شما کمک می کند تا موفقیت تلاش های مدیریت برند خود را ارزیابی کنید. ارزش ویژه برند منعکس کننده میزان آگاهی مردم از برند شما و احساس آنها در مورد آن است.
شما می خواهید ارزش ویژه را به طور منظم اندازه گیری کنید تا موفقیت مدیریت برند خود را در طول زمان ردیابی کنید. این سه روش اندازه گیری با هم می توانند اطلاعات کاملی در مورد ارزش ویژه برند شما به شما ارائه دهند:
ارزیابی برند
ارزیابی برند رویکردی کمی دارد. وضعیت مالی شرکت شما و اینکه چگونه ممکن است تحت تأثیر برند شما قرار گیرد را اندازه گیری می کند.
این رویکرد از مجموعه داده های قابل سنجش، مانند ارزش دلاری و اعداد سخت (فروش، اشتراک، داده های مالی) برای اندازه گیری ارزش و عملکرد برند استفاده می کند. اندازهگیری آسانتر است، اما تشخیص اینکه چه مقدار از ارزش افزوده ناشی از برند است، در مقایسه با سایر عواملی که ممکن است بر امور مالی تأثیر بگذارد، دشوار است.
برای ارزیابی مالی برند خود، این اعداد را در طول زمان دنبال کنید:
-
درآمد شرکت
-
نرخ رشد پایدار
-
سهم بازار
-
میانگین ارزش معامله
-
قیمت بالاتر نسبت به رقبا
آگاهی از برند
اندازهگیری آگاهی از برند، عموم مردم و پایگاه مشتریان بالقوه شما را برای دیدگاههای آنها در مورد برند شما مورد بررسی قرار میدهد. سوالاتی که سعی دارید به آنها پاسخ دهید عبارتند از:
-
آیا عموم مردم برند شما را می شناسند؟
-
آیا آنها از آنچه شرکت شما ارائه می دهد آگاه هستند؟
-
آیا آنها در مورد کیفیت محصول شما نظری دارند؟
میتوانید با جمعآوری گروههای متمرکز، ارسال نظرسنجی، و ارزیابی رسانهها، کانالهای اجتماعی و سایتهای بررسی، آگاهی از برند را اندازهگیری کنید.
ترجیح برند
اولویت برند را برای ارزیابی ادراک و دلایل عملکرد برند خود در برابر رقبای خود اندازه گیری کنید. آزمایش ترجیح برند همچنین میتواند با ارزیابی عوامل عملی که میتواند بر انتخاب برند شما تأثیر بگذارد، به عینیتر کردن دادههای احساسی کمک کند. اولویت برند را با ارزیابی عناصر زیر که بر ترجیح برند تأثیر میگذارند اندازهگیری کنید:
دسترسی به محصول شما
ارزیابی کنید که آیا بازار هدف شما می تواند به راحتی به محصول شما دسترسی داشته باشد و اینکه آیا واقعاً در کجا و در چه زمانی به محصول شما نیاز دارد یا خیر. اگر آن محصول نتواند به دست افرادی که به آن نیاز دارند برسد، ارائه محصول موفق نخواهد بود. دسترسی را می توان با شناسایی بازار هدف شما و بررسی آنها برای یافتن اینکه از کجا محصولات خود را خریداری یا دانلود می کند اندازه گیری کرد. مناطق جغرافیایی، فروشگاه های فیزیکی و وب سایت ها را شناسایی کنید و آن لیست را با تامین کنندگان خود مقایسه کنید.
ارتباط برند
مزیت خاصی را که محصول شما به عموم ارائه می دهد و اینکه آیا ویژگی منحصر به فردی دارد که برند شما را از رقبای شما متمایز می کند، ارزیابی کنید. برای اندازهگیری ارتباط برند، محصولات موجود در حوزه خود را بررسی کنید، آنها را تجزیه کنید و آن ویژگیها را در کل مقایسه کنید.
ارزش برند
هزینه محصول خود را در مقایسه با خدماتی که ارائه می شود ارزیابی کنید. ارزش برند را با بررسی قیمت و ویژگی های محصول خود در مقایسه با رقبای خود اندازه گیری کنید.
ارتباط عاطفی
ارزیابی کنید که مشتریان چقدر قوی و شخصی نسبت به محصول شما احساس می کنند. از نظرسنجی ها و گروه های متمرکز برای سنجش ارتباط عاطفی استفاده کنید. نمونه ای از ارتباط عاطفی قوی که بر برند تأثیر می گذارد، وفاداری شدیدی است که برخی از کاربران ممکن است به آیفون های اپل در مقابل تلفن های اندرویدی داشته باشند.
از مدیریت برند موثر برای حمایت از تلاش های بازاریابی استفاده کنید
مدیریت ماهرانه برند در کنار تلاش های بازاریابی کار می کند. یک نام تجاری قوی راحت تر به بازار می آید. به جای تبلیغات و ایجاد آگاهی مشتری از صفر، تیم های بازاریابی دارای هویتی هستند که می توانند از آن استفاده کنند و بر اساس آن ایجاد کنند.
مدیریت برند یک پروژه بلند مدت است و رهبران بازاریابی باید یک استراتژی متفکرانه برای تعریف و ایجاد برند خود در کوتاه مدت و بلند مدت در آینده برنامه ریزی کنند. کار نتیجه خواهد داد. یک تیم بازاریابی که در طول زمان یک نام تجاری قابل شناسایی و ارزشمند ساخته است، متوجه می شود که می تواند از درک عمومی از نام تجاری خود برای ایجاد ابتکارات بازاریابی خلاقانه و موفق استفاده کند.
سوالات متداول در مورد مدیریت برند:
تفاوت بین مدیریت برند و بازاریابی چیست؟
مدیریت برند ممکن است زیر چتر بازاریابی قرار گیرد، اما تمرکز آن بیشتر است. مدیریت برند مسئول شکل دادن به درک برند شما و توسعه استراتژیک برند شما با توجه به اهداف کسب و کار است در حالی که بازاریابی به طور خاص بر فروش برند و محصولات شما تمرکز دارد.
چارچوب برند چیست؟
چارچوب برند یک ساختار راهنما است که مدیریت برند شما را بر هویت اصلی برند و اهداف استراتژیک شما متمرکز می کند. معمولاً به صورت نمودار هرم یا ون تجسم می شود که ویژگی های اصلی برند شما مانند وعده برند، شخصیت، ویژگی ها و موقعیت را نشان می دهد.
چه چیزی باعث موفقیت یک برند می شود؟
یک برند زمانی موفق است که تداعی واضحی در ذهن مخاطبانش داشته باشد که قابل تشخیص، متمایز، ثابت و دارای یک تداعی عاطفی مثبت باشد که به طور ملموس با ویژگی های برند مرتبط باشد.
فعالیت های کلیدی مرتبط با مدیریت برند چیست؟
مدیریت برند شامل تجزیه و تحلیل چشم انداز رقابتی و ارزش ویژه برند، تنظیم استراتژی برند، تعیین موقعیت برند، ایجاد و ابلاغ دستورالعمل های برند، و هدایت اجرای استراتژی برند در بازاریابی و در سراسر شرکت است.
شخصیت برند چیست؟
شخصیت برند، ویژگی های انسانی است که مشتریان با یک برند مرتبط می کنند. شخصیت برند به این معناست که اگر یک شخص بود، برند را چگونه توصیف می کردند. کلمات استفاده شده باید دارای مفاهیم عاطفی قوی مانند ناهموار، پیچیده، سرگرم کننده یا پرشور باشند.
چه چیزی یک برند را منحصر به فرد می کند؟
یک برند زمانی منحصر به فرد است که فوراً قابل تشخیص باشد و به وضوح از رقبای خود هم از نظر بصری و هم از نظر ویژگی هایش متمایز شود.
نقش مدیر برند چیست؟
یک مدیر برند یک استراتژی برند ایجاد می کند که از اهداف تجاری شرکت پشتیبانی می کند و آن استراتژی را برای ایجاد تداعی برند در بازار هدف خود اجرا می کند.
دیدگاهتان را بنویسید