3دلیل برای خرید نکردن مشتریان
اگر توی کسب و کار به بن بست رسیدی به هر دری میزنه ولی بازم مشتری خرید نمیکنه
نق میزنی، عصبانی میشی؟؟
این ضروریه که خودتون رو جای مشتری هدف خود قرار بدین درک کنید مشکلات اونا رو، این می توانه به شما کمک کنه رویکرد بهتری داشته باشید و محصول مناسب تری انتخاب کنید که نیاز مشتریان باشه
در این مقاله به صورت شفاف 3 دلیل مشتری خرید نمیکنه آوردم
میتونید دلیل به بن بست رسیدن کسب و کارتون پیدا کنید
در اینجا سه مورد وجود دارد که خرید خدمات IT یا B2B را دشوارتر کرده است.
اولین دلیلی که مشتریان نمی توانند خرید کنند: آنها به دنبال بهترین قیمت ممکن هستند
با رکود اقتصادی، تمرکز بر هزینه و قیمت بوده است. این امر باعث شده است که بسیاری از افراد مسئول خرید به دنبال راه هایی برای صرفه جویی در هزینه باشند.
دلیل دوم اینکه مشتریان نمی توانند خرید کنند: آنها توسط خریداران یا تأثیرگذاران احاطه شده اند
ماهیت مشارکتی کار به این معنی است که افراد مسئول می توانند به سرعت رشد کنند و بیش از یک نفر باشند.
افراد زیادی در مراحل مختلف فرآیند خرید محتوا را بررسی می کنند تا یک سازمان به سرعت تصمیم بگیرد.
دلیل سوم اینکه مشتریان نمی توانند خرید کنند: راه حل های زیادی وجود دارد
خدمات بسیار زیادی وجود دارد که به راحتی می توان آنها را در ارزیابی مقایسه کنند.
بیش از 15000 ابر شرکت در جهان وجود دارد. با ظهور فناوری های جدید، گزینه ها و راه حل های جدید همچنان در حال ظهور هستند.
رایانش ابری و ابزارهای توسعه این امکان را برای ارائه دهندگان خدمات فراهم کرده است تا شرکت های خود را راه اندازی کنند، به ویژه کسانی که می خواهند به بازار جهانی خدمت کنند.
پنج اقدامی که ارائه دهندگان می توانند برای کاهش درد خرید انجام دهند
چند کار وجود دارد که رهبران فروش B2B می توانند انجام دهند تا تصویری از شرکت و محصولات آن به عنوان شفاف تر و دوستانه تر ایجاد کنند.
1. بپذیرید که مهم ترین رقبای شما وجود دارند.
برخی از فروشندگان در تلاش برای ایجاد یا استفاده از صفحات فرود هستند که آنها را در مقابل یک رقیب قرار دهد. اینها معمولاً «فروشنده در برابر رقیب 1» و «فروشنده در برابر رقیب 2» دارند.
در گذشته، این عمل منصفانه تلقی نمی شد. اکنون به این دلیل است که خریداران چقدر سریع تامین کنندگان را ارزیابی می کنند.
لازم نیست شما یکی از آن فروشندگان زورگو باشید که کاری جز بدگویی نسبت به رقبا انجام نمی دهند. مقایسه منصفانه بین محصول شما و رقبا، خریداران احتمالی را همراهی می کند.
روی این کار کن
- ما حداکثر سه رقیب را انتخاب می کنیم.
- راه حل خود را با رقبا مقایسه کنید و ده ویژگی بهتر از آنها را انتخاب کنید.
- با بازاریابی کار کنید تا یک صفحه فرود ایجاد کنید که تمام ویژگی ها را به شکل نمودار فهرست کند و این گزینه ها علامت های چک یا دکمه های رادیویی باشند. اینها باید منتشر شود.
- این پیوندها را در یک ایمیل برای مشتریان احتمالی خود ارسال کنید یا آنها را به امضای همه ایمیل هایی که ارسال می کنید اضافه کنید.
- اگر نگران هستید که رقبای خود صفحات فرود را در اینترنت پیدا کنند، نسخه های PDF را تهیه کنید و آنها را از طریق پست برای مشتریان احتمالی ارسال کنید.
2. تا حد امکان اعضای تیم خود را درگیر کنید.
با افزایش تعداد ارزیابان و تأثیرگذاران خرید، مدت زمان لازم برای فروش نیز افزایش می یابد. به جای غافلگیر شدن از بازیکنان جدید در طول مذاکرات، سعی کنید افراد زیادی را در شرکت های احتمالی در مذاکرات خود بگنجانید.
قبل از اینکه با کارفرمای احتمالی صحبت کنید، باز باشید و بپرسید چه کسی باید با آنها ارتباط برقرار کند. اگر شرکت شما مایل به همکاری با همه افراد سازمان خود باشد، از آن قدردانی خواهد کرد.
روی این کار کن
- علاوه بر پرسیدن نام سایر اعضای تیم در سمت مشتری، از لینکدین استفاده کنید تا بدانید آنها چه کسانی هستند و چه نقشی دارند. سپس می توانید سعی کنید قبل از اولین تماس خود با آنها رابطه برقرار کنید.
- با این کارمندان تماس بگیرید و توضیح دهید که می خواهید زودتر در فرآیند خرید شرکت کنند. محتاط باشید، زیرا ممکن است در این مورد تازه کار باشند.
3. باید روی ویژگی های محصول خود تمرکز کنید.
هر آنچه می توانید در مورد محصول خود و ویژگی ها یا خدماتی که در حال حاضر در دسترس هستند به آنها بگویید. به آنها بگویید که کدام یک به زودی منتشر می شوند.
اغلب، راهحل عالی برای یک مشکل، نداشتن یک یا دو چیز است که برای حل آن ضروری است.
از سوی دیگر، گاهی اوقات ویژگیهای بیش از حد میتواند خریداران بالقوه را منصرف کند، زیرا آنها نمیخواهند برای چیزی که هرگز استفاده نمیشود، هزینه بپردازند.
می توانید با استفاده از برچسب سفید یا شراکت با فروشنده دیگر، محصول خود را مطابق با نیازهای مشتری سفارشی کنید.
هر چه زودتر متوجه شوید چه ویژگی هایی از دست رفته اند، خرید از شما برای آنها آسان تر خواهد بود.
روی این کار کن
- برای دریافت بازخورد در مورد ویژگی ها یا خدماتی که مشتری بالقوه به آن نیاز دارد و ندارد، باید نظرسنجی را برای همه اعضای تیمی که در تصمیم گیری در مورد محصول شما دخیل هستند ارسال کنید. سؤالات ساده و با دکمه های رادیویی برای هر سرویس خواهند بود.
- پس از دریافت بازخورد، به صورت داخلی کار کنید تا تعیین کنید که آیا قیمت ها یا تحویل باید بر اساس اولویت ها تغییر کند یا خیر. سپس یک پیشنهاد سفارشی ایجاد کنید که این را نشان می دهد.
4. شفافیت کلید است.
بیشتر و بیشتر، خریداران قبل از بررسی پیشنهادات قیمت را می دانند. آنها در رسانه های اجتماعی یا سایت های اجتماعی متوجه این موضوع شدند.
آنها نه تنها از فروشندگان انتظار دارند، بلکه در زمان ارائه پیشنهادها، احتمالاً این تعداد قبلاً مورد بحث قرار گرفته است زیرا باید در حد بودجه باشد.
وقتی نوبت به قیمت می رسد، یک خط باریک برای پیاده روی وجود دارد. به گفته رهبران فروش، شما باید خدمات را اضافه و حذف کنید تا زمانی که مطابقت ایده آل را پیدا کنید. هزینه بیش از حد ممکن است منجر به بیگانگی شود، در حالی که قیمت گذاری پایین باعث هدر رفتن پول می شود.
در این مورد بهبود ببخشید:
- یک تحلیلگر داده، چه از درون تیم فروش خود یا خارج از آن، استخدام کنید تا مشخص کند که شرکت ها چقدر برای اقلام قابل مقایسه با شما هزینه کرده اند.
- از طرف دیگر، می توانید یک نظرسنجی از مشتری در مورد حساسیت قیمت انجام دهید. میتواند با مشتریان و مشتریان قبلی ناشناس باشد تا رهبران شرکت شما بفهمند کدام ویژگی برای مشتریان مهمتر است.
5. صفحات سایت بررسی خود را ایجاد کنید و آنها را به خوبی مدیریت کنید.
فروشندگان دیگر نمی توانند نسبت به نقش سایت های بررسی نرم افزار و خدمات چشم پوشی کنند. آنها حیاتیتر از همیشه شدهاند، زیرا فهرستهایشان در رتبه اول گوگل قرار دارد.
این سایت ها مقایسه ارائه دهندگان با تمام ویژگی های مختلف را برای خریداران آسان تر می کنند.
تنها نقطه ضعف این سایتها این است که فروشندگان پولی در جستجوهای سایت موقعیت ممتازی کسب میکنند. با این حال، اگر یک صفحه فروشنده با قابلیت پیمایش آسان با تصاویر و توضیحات بهروز داشته باشید، خریداران راحتتر خواهند بود.
روی این کار کن
- با بازاریابی کار کنید تا مطمئن شوید که صفحات رسانه های اجتماعی شرکت شما تا حد امکان آموزنده و دقیق هستند.
- از بهترین مشتریان خود بخواهید که در این سایت ها نظر بدهند. اگر به آنها انگیزه ای مانند کارت هدیه یا کمک های خیریه ارائه دهید، ممکن است احتمال بیشتری برای شرکت داشته باشند.
- مقداری پول برای پستهای حمایت شده برای این سایتها خرج کنید تا ببینید آیا منجر به جذب مشتریان بیشتری میشود یا خیر.
روی این کار کنید:
- همچنین می توانید از یک فروشنده شخص ثالث برای یافتن نامزدهای مناسب، مدیریت آنها و پیگیری پیشرفت آنها استفاده کنید.
- CRM خود را با نرم افزارهای دیگر ادغام کنید.
- هنگامی که خود را با یک مشتری بالقوه معرفی می کنید، آن را تا حد امکان شخصی و واقعی کنید. تشخیص چیزی که به نظر می رسد کنسرو شده برای آنها آسان است.
به قول معروف هیچکس جزیره نیست. این بدان معناست که شرکت ها در هر اندازه باید به فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات خارجی برای انجام کارها تکیه کنند.
اگر می خواهید بیشتر بفروشید، سعی کنید با مشتریان بالقوه خود همدلی کنید. بدانید که چرا مشتریان نمی توانند خرید کنند و سعی کنید موقعیت محصول را تغییر دهید تا برای آنها دردسر کمتری داشته باشند
دیدگاهتان را بنویسید