راهنمای گام به گام برای توسعه یک استراتژی بازاریابی محتوا
استراتژی بازاریابی محتوای شما بر شیوه دسترسی شما به مخاطبان تأثیر می گذارد .اگر استراتژی محتوا ندارید، الان زمانش هست که آمادش کنی.بسیاری از کسب و کارها هی فکر می کنند که از کجا شروع کنند:
چه محتوایی باید تولید کنید؟
چند وقت یکبار؟
و کجا باید پستش کنند؟
ما امروز به این سوالات پاسخ خواهیم داد.
نکته مهمی که باید همیشه آویزون گوش تون باشه این است که محتوا به عنوان یک آهنربا عمل می کند. و مخاطبین را به سمت کسب و کار شما می کشاند که به شما این فرصت را می دهد تا آنها را تبدیل به مشتری کنید.
بدون برنامه بازاریابی محتوا، نمی توانید انتظار داشته باشید که مردم به سادگی از وب سایت شما ملاقات کنند.
در این پست، ما به شما یاد میدهیم که چگونه محتوایی حلق کنید که با مخاطبان ارتباط کنه ، سپس با استفاده از دانش جدید خود برای جذب مشتریان احتمالی استفاده کنید.
استراتژی بازاریابی محتوا چیست و چرا مهم است؟
استراتژی بازاریابی محتوا مجموعه مراحلی است که شما برای تهیه آن تحقیق کنید که ، انتشار و ترویج اطلاعاتی که برای مخاطبانتان ارزشمند است . محتوا چیزی نیست جز متن، صدا یا ویدیو که به افراد در حل مشکلات کمک می کنه.
عنصر اصلی که هر استراتژی بازاریابی محتوا به آن نیاز دارد کیفیت است. وگرنه مطالب زیادی در سراسر اینترنت شناور است. برخی از آن بی فایده است، اما محتوای عالی زیادی نیز وجود داره که اطلاعات مفید ارزشمند و کاربر پسند هست.
شما باید بهتر از رقیب خودتون کار کنید. در غیر این صورت، محتوای شما در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) قابل مشاهده نخواهد بود.
جولیا مک کوی که برای موسسه بازاریابی محتوا می نویسد، خاطرنشان می کند که یک استراتژی بازاریابی محتوای جامع می تواند سه برابر بیشتر از تبلیغات پولی سرنخ ایجاد کند .
تولید سرنخ یکی از مهمترین معیارهای سنجش کسب و کارشماست. هرچه سرنخ های بیشتری وارد کنید، فرصت های بیشتری برای فروش شما فراهم میکند
استراتژی بازاریابی محتوای خود را به عنوان یک جذب کننده برای مشتریان احتمالی در نظر بگیرید. پیشنهاد شما قلاب است. به جای اینکه پول خود را به سمت مشتریان بالقوه بریزید، روی جذب آنها با محتوای قوی تمرکز کنید.
چگونه بفهمیم که آیا واقعاً نیاز به توسعه یک استراتژی بازاریابی محتوا دارید؟
تعداد کمی از کسب و کارها از استراتژی بازاریابی محتوا سود نمی برند. از خود بپرسید که آیا مشتریان احتمالی شما با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند یا خیر. اگر پاسخ «بله» است، پس شما به یک برنامه بازاریابی محتوا نیاز دارید.
بیایید تصور کنیم که شما یک محصول مصرفی را می فروشید. شما می خواهید افراد بیشتری آن را بخرند.
به جای پرداخت هزینه های سنگین برای تبلیغات مقالاتی می نویسید که برای مخاطب هدف شما جذاب باشه. هدف این است که به طور رایگان در حل مشکلات شون کمک کنید.
به دلیل آن مقالات، مشتریان بالقوه وب سایت شما را پیدا می کنند. آنها مطالب شما را می خوانند، به آن احترام می گذارند و به بازگشت ادامه می دهند. زمانی که آنها به محصول نیاز دارند، برند شما در ذهن شون میاد.
با این حال، بدون استراتژی بازاریابی محتوا، شما فقط حدس می زنید. یک استراتژی به شما امکان می دهد محتوای مناسب را در زمان مناسب ایجاد کنید.
چرا ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا برای به دست آوردن تبدیل های بیشتر بسیار مهم است
مصرف کنندگان وقتی آماده هستند تبدیل به مشتری می شوند . ساده است. اما یک استراتژی بازاریابی محتوا به شما امکان می دهد در لحظه ای که مشتری تصمیم به خرید می گیرد در آنجا باشید.
استراتژی اغلب برندگان بازاریابی محتوا را از کسانی که هرگز موفق به دستیابی به مخاطبان خود نمی شوند جدا می کند.
با داشتن یک استراتژی:
کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید
صدایی که باید در محتوای خود استفاده کنید
چه زمانی محصول خود را ذکر کنید
نحوه ارائه یک کال تو اکشن
شما فقط نمی خواهید مردم مطالب شما را بخوانند. شما می خواهید آنها قدم بعدی را بردارند.
برای متقاعد کردن آنها، نشان دهید که در فضای خود اقتداردارید . محتوای سخاوتمندانه تری نسبت به رقبای خود ارائه دهید. و یک استراتژی بازاریابی محتوا طراحی کنید که به شما کمک می کند تا در زمانی که بیشتر به شما نیاز دارند به این افراد دسترسی پیدا می کنید.
چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنیم که تبدیل به مشتری شوند: راهنمای گام به گام
محتوا-بازاریابی-استراتژی-پادشاه
می دانید که به یک استراتژی بازاریابی محتوا نیاز دارید، اما ممکن است ندانید از کجا شروع کنید.
ما یک راهنمای گام به گام ایجاد کردهایم که میتوانید آن را دنبال کنید تا مطمئن شوید که تا حد امکان به مخاطبان خود دسترسی دارید.
مرحله 1: کلمات کلیدی هدف تحقیق
هنگامی که شخصی یک رشته جستجو را در گوگل تایپ می کند، حتی اگر از آن آگاه نباشد از کلمات کلیدی استفاده می کند. شما باید بفهمید که چه کلمات کلیدی برای جستجوگران جذاب خواهد بود.
Ubersuggest یک ابزار عالی برای یافتن کلمات کلیدی مورد نظر است. با یک کلمه کلیدی ساده شروع کنید، سپس کلمات کلیدی دم بلند را برای اضافه کردن به لیست خود پیدا کنید.
بسیاری دیگر از ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی نیز وجود دارد.
شما می توانید کلمات کلیدی رقابتی و غیر رقابتی را هدف قرار دهید. برای دریافت ترافیک هدفمند به سایت خود ، روی تغییرات طولانی تر تمرکز کنید .
به عنوان مثال، کلمه کلیدی مانند “کفش دویدن” طیف وسیعی از افراد را هدف قرار می دهد. کلمه کلیدی “کفش دویدن برای زانوهای بد” مخاطبان شما را محدود می کند، که در مورد جذب و تبدیل سرنخ های واجد شرایط، چیز خوبی است .
مرحله 2: کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید
شما نمی خواهید منحصراً به یک کلمه کلیدی تکیه کنید. برای کمک به گوگل برای درک محتوای شما، کلمات کلیدی مرتبط را با هم ترکیب کنید.
Ubersuggest می تواند کمک کند. فقط به تایپ کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود ادامه دهید و کلمات کلیدی مرتبط را که برای مخاطبان شما منطقی است را یادداشت کنید.
Google باید اطلاعات زیادی را تجزیه کند، بنابراین شما میخواهید تا آنجا که میتوانید کمک کنید. به عنوان مثال، بسیاری از کلمات کلیدی دارای معانی دوگانه هستند، بنابراین افزودن کلمات کلیدی مرتبط به گوگل کمک می کند تا بفهمد که چه نوع جستجویی را هدف قرار می دهد.
مرحله 3: برای هر موضوع یک صفحه گسترده طراحی کنید
یک صفحه گسترده اصلی ایجاد کنید که می توانید از آن به عنوان الگو استفاده کنید. به این ترتیب، می توانید آن را برای هر قطعه از محتوایی که ایجاد می کنید کپی کنید.
صفحه گسترده باید شامل کلمه کلیدی هدف، کلمات کلیدی مرتبط و هر اطلاعات دیگری باشد که باید قبل از شروع تولید محتوا بدانید .
تا زمانی که صفحهگسترده دارید، میتوانید ایدههای خود را با سایر افراد تیم خود به اشتراک بگذارید، بازخورد دریافت کنید و محتوا را طوری منتشر کنید که متناسب با برنامه شما باشد. اگر می خواهید استراتژی بازاریابی محتوای شما سازماندهی شده باشد، این مرحله را نادیده نگیرید.
مرحله 4: محتوایی را که ایجاد می کنید مشخص کنید
طرح کلی به شما کمک می کند تا ایده های خود را سازماندهی کنید و مقاله خود را ساختار دهید تا حداکثر تأثیر را هم برای SEO و هم برای خوانندگان داشته باشد. همچنین به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه موضوعات فرعی را می خواهید پوشش دهید و از فراموش کردن ایده ها قبل از شروع محتوا جلوگیری می کند.
طرح کلی باید در صفحه گسترده شما باشد. در صورت لزوم، هر موضوع فرعی را در طرح کلی با برچسب عنوان مناسب و سایر اطلاعات مفید برچسب بزنید. به عنوان مثال، در زیر هر موضوع فرعی، میتوانید آماری را که میخواهید ذکر کنید یا پیوندهایی را که میخواهید درج کنید، درج کنید.
مرحله 5: یک پیش نویس از محتوای خود ایجاد کنید
هر قسمت از محتوا به صورت پیش نویس شروع می شود. می توانید از Microsoft Office، Google Docs یا هر برنامه دیگری که با آن راحت هستید استفاده کنید. متناوب با، پیش نویس های خود را در وردپرس یا سیستم مدیریت محتوای دلخواه خود بنویسید.
پس از نوشتن پیشنویس، اجازه دهید یک یا دو روز بماند و سپس آن را اصلاح و ویرایش کنید. از طرف دیگر، آن را به یک ویرایشگر قابل اعتماد بفرستید که می تواند اشتباهات را تشخیص دهد و به جهش های منطقی و سایر مسائل اشاره کند.
مرحله 6: یک برنامه انتشار و تبلیغات طراحی کنید
شما می توانید تصمیم بگیرید که هر چند وقت یکبار می خواهید محتوای خود را منتشر کنید. سازگاری بیش از فرکانس اهمیت دارد.
به عنوان مثال، اگر هر دوشنبه محتوای جدیدی را منتشر کنید، خوانندگان شما میدانند چه زمانی باید دوباره بررسی کنند و آخرین پیشنهاد شما را بخوانند. ممکن است سه بار در هفته، هر روز هفته یا حتی هر روز منتشر کنید.
سعی کنید مطالب را در روزهای ثابت و در زمان های ثابت منتشر کنید. احتمالاً چند ساعت استراحت به شما آسیبی نمی رساند، اما سازمان کلید موفقیت استراتژی بازاریابی محتوای شما است.
همچنین باید برای ارتقای محتوا برنامه ریزی کنید. پست کردن در مورد محتوای جدید خود در رسانه های اجتماعی و ارسال ایمیل به افرادی که در هر مقاله از آنها نام می برید می تواند تأثیر زیادی بر تعداد افرادی که محتوای شما به آن دسترسی پیدا می کند داشته باشد.
فیس بوک به شما امکان می دهد محتوا را از قبل برنامه ریزی کنید. همچنین میتوانید از ابزارهایی مانند Buffer برای تسهیل تبلیغات استفاده کنید.
مرحله 7: با اینفلوئنسرها ارتباط بگیرید
وقتی در محتوای خود از افراد یا برندها نام می برید، با آنها تماس بگیرید و از آنها بخواهید که محتوای شما را به اشتراک بگذارند. بسیاری از آنها پیگیری نمی کنند، اما این یک بازی اعداد است. هرچه با افراد بیشتری تماس بگیرید، اشتراک های بیشتری دریافت خواهید کرد.
همچنین میتوانید با افرادی که ممکن است محتوای شما را جالب بدانند و دنبالکنندگان آنلاین زیادی دارند در تماس باشید. اینفلوئنسرها میتوانند محتوای عمومی را ویروسی کنند، بنابراین اگر محتوای خارقالعادهای دارید، میخواهید به آن فرصت دهید تا توسط افراد مخاطب هدفتان دیده شود.
درخواست سهم اشکالی ندارد. فقط اینفلوئنسرها را اذیت نکنید. بر ایجاد روابط و کمک به آنها تمرکز کنید.
وقتی از یک اینفلوئنسر میخواهید کاری برای شما انجام دهد، بپرسید در ازای آن چه کاری میتوانید انجام دهید تا به او کمک کنید.
مرحله 8: زمانی را برای پیوند داخلی در نظر بگیرید
پیوند داخلی به محتوای شما کمک می کند تا در SERP رتبه بهتری داشته باشد و افراد را در صفحه نگه دارد. شما نمی خواهید بازدیدکنندگان وب سایت پس از خواندن مقاله شما کلیک کنند. در عوض، شما می خواهید آنها عمیق تر در سایت شما فرو بروند.
بدیهی است که اگر از ابتدا یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد می کنید، محتوای موجود ندارید. همانطور که محتوای جدید اضافه می کنید، به مقالات قدیمی برگردید و پیوندهای مرتبط را به قطعات جدیدتر اضافه کنید.
اگر نسخه پریمیوم افزونه Yoast را دارید، پیشنهادات خودکار برای پیوندهای داخلی دریافت خواهید کرد. این می تواند روند را به میزان قابل توجهی سرعت بخشد.
با این حال، به یاد داشته باشید که لینک های داخلی با کیفیت بالا مهم هستند. متن لنگر خود (کلماتی که پیوند داده می شوند) را برای مقاله هدف بهینه کنید. به عنوان مثال، از عبارات بی معنی مانند «اینجا کلیک کنید» استفاده نکنید. در عوض، پیوندهای داخلی را به طور طبیعی با استف
با استفاده از متن لنگر با کلمات کلیدی مرتبط ترکیب کنید.
توسعه استراتژی بازاریابی محتوا: چک لیست
اکنون که هشت مرحله لازم برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا را پوشش داده ایم، از کجا شروع می کنید؟ داشتن یک چک لیست مفید می تواند این فرآیند را آسان تر و کارآمدتر کند.
در اینجا یک چک لیست استراتژی بازاریابی محتوا برای شروع شما آورده شده است:
- تحقیق در مورد کلمات کلیدی : مطمئن شوید که فهرست گسترده ای از کلمات کلیدی مرتبط با محصولات، خدمات یا نام تجاری خود دارید. این لیست را دائماً به روز کنید تا ایده های جدید کلمات کلیدی را در خود گنجانده باشد تا هرگز محتوای شما تمام نشود.
- اهداف محتوا : با انتشار محتوا می خواهید به چه چیزی برسید؟ هر قسمت از محتوا می تواند هدف جداگانه ای داشته باشد. به عنوان مثال، یکی ممکن است ایجاد اعتبار موضوع باشد، در حالی که دیگری تبدیل سرنخ ها باشد.
- طول محتوا : میخواهید مقالات شما چقدر طول بکشد؟ محتوای طولانی اغلب در SERP ها جذابیت بیشتری پیدا می کند زیرا دقیق تر در نظر گرفته می شود. با این حال، اگر موضوع 5000 کلمه را تضمین نمی کند، محتوا را کوتاه تر نگه دارید.
- راهنمای سبک : یک راهنمای سبک ایجاد کنید تا هر قطعه از محتوا دارای یک صدا، لحن و ظاهر ثابت باشد. شامل جزئیاتی مانند املا و حروف بزرگ عبارات برند، تعداد تصویری که برای هر مقاله باید استفاده شود، و تعداد زیرعنوان استفاده کنید.
- صفحات ستونی : ممکن است بخواهید صفحات ستونی ایجاد کنید. اینها محتوای سطح بالایی هستند که بیشترین کلمات کلیدی شما را هدف قرار می دهند. به صفحات ستون خود به طور مداوم در سراسر مقالات خود پیوند دهید.
- محتوای غیر متنی : ایجاد ویدیو، اینفوگرافیک و محتوای تعاملی را در نظر بگیرید تا در کنار محتوای متنی خود کار کنید. می توانید این قطعات را در مقالات خود قرار دهید تا جذاب تر شوند.
- نوشتن و بازنگری : سیستمی را برای ایجاد و تصحیح محتوا ایجاد کنید تا بهترین کار شما را منعکس کند. شما می توانید هر فردی را در تیم خود برای این کارها تعیین کنید یا در صورت لزوم آنها را برون سپاری کنید.
- مخاطب هدف : هر محتوایی باید بخش خاصی از بازار هدف شما را هدف قرار دهد.
- تبلیغات : نحوه تبلیغ محتوای خود را مشخص کنید. استراتژی بازاریابی محتوای شما برای تبلیغ میتواند شامل بازاریابی ایمیلی، تأثیرگذار و غیره باشد.
در صورت لزوم به این چک لیست استراتژی بازاریابی محتوا مراجعه کنید تا در مسیر خود بمانید. شما همچنین می توانید استراتژی خود را برای بازتاب اهداف جدید یا دستیابی به مخاطبان جدید بازبینی کنید.
3 مثال استراتژی بازاریابی محتوای با تبدیل بالا
اگر به تازگی شروع به توسعه استراتژی بازاریابی محتوای خود کرده اید، نمونه هایی می توانند به شما کمک کنند. آنها به شما نشان می دهند که محتوای شما چگونه ممکن است به نظر برسد و الهام بخش کمپین های آینده شما باشد.
در زیر سه مثال استراتژی بازاریابی محتوا برای شروع شما آورده شده است.
1. Backlinko
برایان دین صاحب وبلاگ معروف بازاریابی و سئو تصمیم گرفت به جای نوشتن بسیاری از مقالات کوتاه و مختصر، مقالات گسترده و غنی از کلمات کلیدی را منتشر کند.
تا به امروز، او فقط چند ده مقاله در وبلاگ خود دارد، اما ترافیک زیادی دریافت می کند. او همچنین یکی از مطرح ترین وبلاگ نویسان در حوزه بازاریابی است.
او چطور این کار را انجام داد؟ از طریق ایمیل. او زمان زیادی را صرف تبلیغ محتوای خود با درخواست پیوند و اشتراک گذاری می کند.
شما می توانید در مورد استراتژی بازاریابی محتوای آسمان خراش او و اینکه چگونه او سئوی خود را از طریق عزم مطلق افزایش می دهد، بخوانید. در حالی که مجبور نیستید استراتژی خود را تا این حد پیش ببرید، می توانید از درک نحوه عملکرد استراتژی او سود ببرید.
2. Zappos
Zappos بهعنوان یکی از موفقترین شرکتهای جهان، در حال حاضر دسترسی طولانی دارد. با این حال، این در بخش بازاریابی محتوا دست اول و از وبلاگ خود برای جذب مخاطبان زیادی استفاده می کند.
متوجه خواهید شد که Zappos فقط در مورد چگونگی انتخاب یک جفت کفش مناسب مقاله نمی نویسد. در عوض، این شرکت طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهد تا برای مخاطبان هدف خود جذاب باشد.
از قطعات رنگی محلی گرفته تا نکاتی در مورد سفر، اطلاعات زیادی را در وبلاگ Zappos پیدا خواهید کرد. این برند تجارت الکترونیک حتی در مورد چگونگی ماندگاری طولانیتر کفشها و لباسهایتان مینویسد، که به نظر خلاف واقع میرسد، اما اطلاعات جذاب است و اعتماد مشتری را تقویت میکند.
نتیجه
یک استراتژی بازاریابی محتوا فقط به وجود نمی آید. برای ایجادش به زمان و تلاش نیاز دارد.
از راهنمای ما برای توسعه استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کنید، سپس شروع به آزمایش محتوای خود کنید. Crazy Egg ابزارهای رفتار کاربر را ارائه می دهد که به شما نشان می دهد بازدیدکنندگان چگونه با محتوای شما تعامل دارند تا بتوانید در صورت لزوم تنظیمات را انجام دهید.
هرچه بیشتر در مورد عملکرد محتوای خود بدانید، بهتر می توانید استراتژی بازاریابی محتوای خود را کامل کنید. تست های A/B را برای اصلاح صفحات فرود و صفحه اصلی خود یا آزمایش CTA های مختلف در پست های وبلاگ خود اجرا کنید .
همانطور که نام تجاری شما تکامل می یابد، آزمایش های جدیدی را ایجاد کنید. شما می توانید آن داده ها را در تصمیمات آینده ایجاد محتوا بگنجانید .
بازاریابی محتوا می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند، اما تنها در صورتی که تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید و از برندهای دیگر یاد بگیرید. روی راه اندازی موتور بازاریابی محتوای خود تمرکز کنید، سپس به عقب برگردید و تنظیمات کوچکی را برای افزایش تبدیل انجام دهید.
دیدگاهتان را بنویسید