18 گام کلیدی برای ایجاد استارت آپ پایدار
هر صاحب کسبوکار کوچکی میخواهد موفق شود. چرا خون، عرق و اشک خود را در راه اندازی یک سرمایه گذاری جدید صرف میکنید تا شاهد شکست آن باشید؟ و با این حال، بسیاری از آنها انجام میدهند. در طول سالها، من با صدها صاحب کسب و کار کوچک کار کردهام و یاد گرفتهام که برای ایجاد یک کسبوکار کوچک موفق، سرمایه گذاری شما باید از اصول خاصی پیروی کند.
بر اساس فرهنگ لغت آمریکایی نیو آکسفورد، یک اصل عبارت است از “حقیقت یا گزاره ای اساسی که به عنوان پایه ای برای یک سیستم باور یا رفتار یا زنجیره ای از استدلال عمل میکند.”
اصول یک کسبوکار، نیروهای محرکهای هستند که باعث موفقیت آن میشوند. آنها ستون فقرات سازمان هستند. در ذهن من، 18اصل از این قبیل وجود دارد که زیربنای ایجاد موفقترین کسبوکار کوچک در جهان است.
چه برای یک شرکت کار میکنید یا میخواهید کسب کنید و کار خود را بسازید، دانش و درک شما از این اصول کسب و کار میتواند به موفقیت شما کمک کند.
- مقیاس پذیری
یک تجارت برای موفقیت باید مقیاس پذیر باشد. یک کسب و کار کوچک که به درستی ساخته شده است میتواند 10000 برابر اندازه فعلی خود رشد کند.
- ایدههای بزرگ
یک کسبوکار کوچک موثرتر از ایدهای نیست که بر اساس آن ساخته شده است. چشم انداز کارآفرین برای زندگی کسب و کار بیش از هر چیز دیگری مهم است.
- سیستمها
باید بدانید که یک کسبوکار کوچک سیستمی است که در آن همه بخش ها به موفقیت یا شکست کل کمک میکنند. در این سیستم، همه چیز باید با هم کار کند: از کارمند تا رئیس جمهور، از تجهیزات گرفته تا منابع
- پایداری
یک کسبوکار باید پویا باشد تا بتواند در تمام شرایط اقتصادی، در همه بازارها پیشرفت کند و نتایج معنادار و بسیار متمایز را برای همه مشتریان خود ارائه دهد. چنین تمایزی کلید بقا است.
- رشد
همه مشاغل به رشد داخلی نیاز دارند. کسبوکار کوچک مدرسهای است که کارکنان آن دانشآموز هستند، با قصد، اراده و عزم رشد.
- بینایی
یک کسبوکار کوچک باید هدف عالیتری را که بر اساس آن ریشه داشت، چشماندازی که قرار بود نمونهای از آن باشد، و مأموریتی را که قرار بود انجام دهد، نشان دهد.
- هدف
یک تجارت کوچک ثمره یک هدف عالی در ذهن شخصی است که آن را تصور میکند.
- خودمختاری
یک کسبوکار بخشی از زندگی مالک نیست، بلکه در واقع موجودیت خودش است. یک کسبوکار کوچک زندگی خود را دارد، در خدمت خدایی که در آن دلیل مییابد.
- سودآوری
یک کسبوکار کوچک یک نهاد اقتصادی است که یک واقعیت اقتصادی را پیش میبرد و برای جوامعی که در آن رشد میکند یک اطمینان اقتصادی ایجاد میکند.
- استانداردها
یک کسبوکار کوچک استانداردی را ایجاد میکند که بر اساس آن همه مشاغل کوچک موفق هستند یا خیر. همه کسب و کارهای کوچک باید به دنبال پیشرفت فراتر از استانداردهای قبلی باشند.
- یک محصول با کیفیت
کسبوکار شما به یک محصول یا خدمات با کیفیت نیاز دارید که می توانید با افتخار پشت آن بایستید. چه در حال اداره یک رستوران، فروش مبلمان یا ارائه خدمات، بدون یک محصول خوب نمی توانید یک تجارت خوب بسازید.
- شناخت صنعت و رقبای خود
حتی بهترین محصولات با کیفیت نیز شکست خواهند خورد، اگر کسی چیزی را که شما میتوانید بفروشید، نمیتوانید آن را در رقابتی قیمتگذاری کنید. شما باید بازار و بازیگران آن را درک کنید. چه چیزی از بقیه متمایز می فروشد؟
- تبلیغ محصولات و خدمات خود
اصول را از طریق رسانههای سنتی و دیجیتال مطالعه کنید و بیاموزید که چگونه به طور مستقیم محصولات و خدمات شرکت خود را به اشتراک بگذارید. درباره همه کارهایی که انجام میدهید این است که چگونه کسبوکار خود را توسعه دهید.
- تیم سازی
کارکنان شما مهمترین شما هستند. آنها میتوانند به شما کمک کنند تا یک شرکت موفق بسازید یا عامل احتمالی شما باشد. افراد خود را باید آموزش دهید تا ماموریت و هدف شما را انتخاب کنید و مشخص کنید به اندازه شما باید آنها را انتخاب کنید.
“بهترین محصولات و خدمات را به مشتریان خود ارائه دهید و همیشه با احترام و درک با آنها رفتار کنید.”
- درک ساختار و طراحی سازمانی
شما نیاز به درک نحوه کارآمدی کسب و کارهای خوب دارید. از ساختار اولیه دپارتمانها و پرسنل گرفتهشده تا مدیریت پروژههای فردی، باید کسبوکار خود را تا جایی که میتوان انجام داد و کارآمد کرد.
- استفاده هوشمندانه از سرمایه و جریان نقدی
کسب و کار شما باید با یک پایه مالی خوب شروع شود، اما به همان اندازه مهم است که جریان نقدی مثبت در رشد و توسعه شما باشد. شما باید بودجه کافی برای پرداخت به کارمندان و فروشندگان خود داشته باشید تا محصولات خود را تولید کنید و با سود به فروش برسانید.
- اصول اساسی حسابداری و مالی را درک کنید
اصول اساسی حسابداری و مالی را بدانید و از آنها پیروی کنید و همیشه به قوانین و قوانینی که بر صنعت شما تأثیر میگذارد پایبند باشید. اخذ مجوزهای لازم، تکمیل و ثبت مالیات و توجه جدی به مهلت های تشکیل پرونده.
- به مشتریان خود احترام بگذارند
ممکن است همیشه حق با مشتری شما باشد ، اما همیشه باید هر کاری که میتوانید انجام دهید تا تنظیمات درست شود. بهترین محصولات و خدمات را میتوان به آنها ارائه داد و همیشه با احترام و درک با آنها رفتار کرد. اگر آنها از محصولات یا خدمات شما ناراضی شدند، تمام تلاش خود را میکنید تا سریعاً مشکل را با صبر و بررسی حل کنید.
بنابراین، این 18 اصل را دارید که بر اساس آنها میتوانید کسب و کار خود را تصور کنید، رشد کنید و گسترش دهید. هر کسب و کاری به شکل و ساختاری نیاز دارد و این اصول به شرکت شما طرح کلی میدهد که برای پیشرفت آن ضروری است.
منبع:
نظر کارشناس توسط مایکل ای. گربر، نویسنده “اسطوره الکترونیکی مورد بازبینی مجدد
دیدگاهتان را بنویسید