جستجو برای:
  • خانه
  • پادکست
  • طراحی وب سایت
  • سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت
  • تولید محتوای متنی
  • وبلاگ
  • درباره آمنه ملاحی
  • تماس با ما
محکم سازی پایه‌های کسب‌وکار
  • خانه
  • پادکست
  • طراحی وب سایت
  • سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت
  • تولید محتوای متنی
  • وبلاگ
  • درباره آمنه ملاحی
  • تماس با ما
0
Login / Register

چگونه مزیت رقابتی بیافرینیم؟

فرصت اعم از شغلی و تحصیلی و غیره خواهان زیادی دارد و هر چه امتیازات شما نسبت به رقبایتان بیشتر باشد، احتمال تصاحب آن فرصت‌ها توسط شما بیشتر است. به‌علاوه دوام و بقاء یک کارآفرین مستلزم برتری از رقباست.

در هر کاری همزمان چند شرکت برای فروش بیشتر با یکدیگر رقابت می‌کنند و شرکتی در این رهگذر موفق است که با ایجاد بیشترین انگیزه در مشتری او را متقاعد کند که کالا ویا خدماتی را که می‌‌ستاند نسبت به سایر شرکتها مقرون به صرفه‌تر است.

در  این دنیای پرهیاهو و درهم برهم‌، مشتریان به خطر کار و مشغله فراوان با کمبود وقت مواجه‌اند. به همین دلیل اگر کالای شرکتی به طرز چشمگیری نسبت به رقیبش متقاوت نباشد به سرعت از نظر‌ها دور مانده و جلوه و جلایش را از دست می‌دهد.

نایسی دوبلین مدیر عامل شرکت دوسامتینگ می‌گوید: «مادام که کالای شما ممتاز، منحصر به فرد، سریع، بهتر و یا ارزان نباشد نمی‌تواند نظر کسی را جلب کند. کارآفرینان خوب و پربازده محصولاتی را تولید می‌کنند که نسبت به کالاهای رقیب تفاوت قابل ملاحظه‌ای دارد. آنها به سهولت می‌توانند این عبارت را کامل کنند: مشتریان به خاطر …. اجناس ما را به شرکت‌های رقیب

.ترجیح می‌دهند

ذکر مثال زیر موضوع را روشن تر می‌کند:

در سال 1999 زاپوس به عنوان یک سایت خرده فروشی آنلاین کفش آغاز به کار کرد. مشتریان از طریق این سایت، مدل و اندازه کفش را انتخاب و در مدتی کوتاهی و به طر جالب و فوق‌العاده آن را دریافت می‌کنند. امتیاز رقابیتی شرکت زاپوس این است که این شرکت برخلاف سایر فروشگاهها آنلاین نظیر شوبای و آنلاین شوز که 30 روز برای بازگرداندن کالای فروخته شده وقت گذاشته‌اند، امکان عودت کالا را یکساله تعیین کرده و از طریق برتری ویژه‌ای به کالای خود بخشیده است. اما برتری زاپوس تنها به این ویژگی محدود نیست.

در حالی که رقبایش نظیر  ال. ال. بین و جی کرو انتظار دارند مشتری خودش هزینه‌ی پست بازگردان کالای خریداری شده بپردازد، زاپوس بدون هیچ پرس‌جو هزینه پست کالای برگشتی را به طور کامل متقبل می‌شود .

زاپوس بر خلاف سایر شرکت‌ها صدای ضبط شده‌ای نمی‌شنوید و یا برای تماس منشی  انتظار نمی‌ کشید. خلاصه این شرکت شریطی فراهم کرده تا مشتری کمترین زحمت و یا دغدغه‌ای نداشته باشند. در واقع زاپوس مروح فرهنگ مشتری مداری است که تاکید می‌کند: «مشتری در فضای شرکت ارباب و سالار  است و کارکنان، اعم از بالادست و فرودست، رعیت او هستند.»

سرویس دهی فوق العاده‌اش مشتریان ترجیح می‌هند زاپوس  را انتخاب کنند.

تردیدی نیست که شما با یک فروشگاه آنلاین کفش تفاوت دارید. زیرا استعداد‌ها مستلزم رقابتی تنگاتنگ و طاقت‌فرساست.

امتیاز رقابتی پایه و شالوده‌ی تمام استراتژی‌های شغلی محسوب می‌شود. چرا که یاریتان می‌کند به این پرسش کلاسیک پاسخ دهید: «من باید با زندگی‌ام چه کنم؟» با اتکا به امتیاز رقابیت در می‌یابید که چگونه روی خودتان سرمایه‌گذاری و کدامیک از فرصت‌ها شغلی را دنبال کنید. از آنجایی که این عوامل در گذر زمان تغییر می‌کند، ارزیابی مزیت رقابتی فرآیندی مستمر و مداوم است.

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

کسب‌وکارهای جدید و پرسود برای ۵ سال
کسب‌وکارهای جدید و پرسود برای ۵ سال آینده راهنمای جامع برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران
=کسب‌وکارهای جدید و پرسود برای ۵ سال آینده راهنمای جامع برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران آینده...
اتوبوس انرژی
برنامه عملیاتی کتاب اتوبوس انرژی | جان گوردون
کتاب اتوبوس انرژی نوشته‌ی جان گوردون، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های انگیزشی، داستانی تمثیلی است که به...
شاهراه تاثیر‌گذاری
مروری بر کتاب شاهراه تاثیرگذاری + ایده‌های خلاقانه برای تاثیر‌گذاری
چگونه با خلق و نشر ایده‌های خلاقانه به فردی تاثیرگذار تبدیل شویم ؟ نویسنده: شاهین...
جزوه نویسندگی
تمرین های جلسه دوم کلاس نویسندگی
تمرین اول متنی بنویسید که حروف مشترکی میان اغلب کلمات آن وجود داشته باشد. در...
جزوه نویسندگی
تمرین های جلسه اول کلاس نویسندگی
یکی از دلیل‌هایی تمرین های خودم را به اشترک گذاشتم توی سایت این هست من...
استراتژی شبکه اجتماعی
چگونه یک استراتژی رسانه اجتماعی ایجاد کنیم که آگاهی از برند و بازگشت سرمایه را افزایش دهد
بازاریابی رسانه های اجتماعی دیگر گزینه ای برای یک برند یا کسب و کار نیست،...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

چک لیست کسب و کار
چک لیست کسب و کار
  • استراتژی
  • بازاریابی
  • باشگاه توليد محتوا همیار
  • برندینگ
  • پادکست
  • پرسش پاسخ کسب‌وکار
  • پرسشگری
  • تجربه شخصی من
  • توسعه شخصی
  • جمله‌های کوتاه
  • چک لیست
  • خلاصه کتاب‌ها
  • راه اندازی کسب کار
  • سفر مشتری
  • سیستم سازی در کسب‌وکار
  • شبکه سازی
  • شبکه های اجتماعی
  • فروش
  • فهرست‌ها
  • کسب‌وکار
  • مانیفست
  • متقاعد سازی
  • مدل کسب‌وکار
  • مدیریت
  • مصاحبه های شکست های کسب‌وکار
  • نقل قول
  • نویسندگی
  • هک رشد
  • هوش مصنوعی
53 ایده پولساز که هنوز اشباع نشده
آمنه ملاحی
مشاوره رایگان راه‌اندازی کسب‌وکار جدید
© 2022 هک رشد کسب کار آنلاین. تمامی حقوق محفوظ است
ورود
شماره تلفن
استفاده آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نشده اید؟ ثبت نام
بازیابی رمز عبور
شماره تلفن
استفاده آدرس ایمیل
ثبت نام
شماره تلفن
استفاده آدرس ایمیل
قبلا عضو شده اید ؟ ورود
محافظت شده توسط   

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت