جستجو برای:
  • خانه
  • پادکست
  • طراحی وب سایت
  • سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت
  • تولید محتوای متنی
  • وبلاگ
  • درباره آمنه ملاحی
  • تماس با ما
محکم سازی پایه‌های کسب‌وکار
  • خانه
  • پادکست
  • طراحی وب سایت
  • سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت
  • تولید محتوای متنی
  • وبلاگ
  • درباره آمنه ملاحی
  • تماس با ما
0
Login / Register

چگونه پرسونای مخاطب تدوین کنیم؟ 

چگونه پرسونای مخاطب تدوین کنیم؟

 

✍️آمنه ملاحي

 

تدوین پرسونای مخاطب، فرآیندی است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تصویر واضحی از مخاطبان هدف خود ایجاد کنند.

این تصویر شامل اطلاعات جمعیت‌شناختی، روان‌شناختی، رفتاری و نیازهای مشتریان است که سبب می‌شود تا محصولات و خدمات خود را به شکل موثرتری به مشتریان هدف خود عرضه کنند.

 

مزایای تدوین پرسونای مخاطب

 

🔰درک بهتر از مشتریان هدف

🔰افزایش کارایی بازاریابی

🔰افزایش نرخ تبدیل

 

برخی از اطلاعات کلیدی که باید در پرسونای مخاطب خود ارائه دهید:

 

▪️اطلاعات جمعیت‌شناختی: مانند سن، جنسیت، تحصیلات، شغل، موقعیت مکانی و درآمد

 

▪️اطلاعات روان‌شناختی: مانند ارزش‌ها، نگرش‌ها، باورها و سبک زندگی

 

▪️اطلاعات رفتاری: مانند عادات خرید، رفتارهای آنلاین و رسانه‌های اجتماعی

 

▪️نیازها: مانند مشکلات، اهداف و انگیزه‌ها

 

مراحل تدوین پرسونای مخاطب

 

تعیین هدف: اولین قدم در تدوین پرسونای مخاطب، تعیین هدف شما است.

 

١.هدف شما از تدوین پرسونای مخاطب چیست؟

٢.آیا می‌خواهید یک محصول جدید توسعه دهید؟

٣.یک کمپین بازاریابی جدید راه‌اندازی کنید؟

۴.یا صرفاً درک بهتری از مخاطبان خود داشته باشید؟

 

جمع‌آوری اطلاعات: پس از تعیین هدف، باید اطلاعات مورد نیاز خود را جمع‌آوری کنید. این اطلاعات شامل ویژگی‌های جمعیت‌شناختی، روان‌شناختی، رفتاری و نیازهای مشتریان است.

 

برای جمع‌آوری اطلاعات می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند مصاحبه، نظرسنجی، تجزیه و تحلیل داده‌های موجود و مطالعه موردی استفاده کنند.

 

تجزیه و تحلیل اطلاعات: پس از جمع‌آوری اطلاعات، باید آنها را تجزیه و تحلیل کنید تا الگوها و روندها را شناسایی کنید. این کار باعث می‌شود، تا تصویر واضح‌تری از مشتری هدف خود ایجاد کنند.

 

ایجاد پرسونای مخاطب: با استفاده از اطلاعات تجزیه و تحلیل شده، می‌توانید پرسونای خود را ایجاد کنید. پرسونای مخاطب، تصویری خیالی از مشتری هدف شما است که حاوی اطلاعات جمعیت‌شناختی، روان‌شناختی، رفتاری و نیازهای مشتری است.

برای ایجاد پرسونای مخاطب، باید اطلاعات مختلف را در یک قالب منسجم جمع‌آوری کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا تصویر واضح‌تری از مشتری هدف خود ایجاد کنید.

 

نمونه پرسونای مشتری برای یک شرکت ارائه خدمات به کسب‌وکارها:

 

نام: مریم

سن: 40 سال

شغل: مدیر فروش

تحصیلات: کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

موقعیت مکانی: تهران

سبک زندگی: پرمشغله و حرفه ای

علایق: سفر، خانواده و مطالعه

نیازها: دنبال خدماتی است که به او کمک کند کسب‌وکار خود را توسعه دهد و زمان و انرژی بیشتری برای خانواده و زندگی شخصی خود داشته باشد.

 

نکات‌پایانی

 

از زبانی واضح برای نوشتن پرسونای خود استفاده کنید. پرسونای شما باید به گونه‌ای نوشته شود که هر کسی بتواند آن را به راحتی درک کند.

 

از جزئیات استفاده کنید. هرچه اطلاعات بیشتری در پرسونای خودتان ارائه دهید، تصویر واضح‌تری از مشتری هدف خود خواهید داشت.

باشگاه تولید محتوای همیار 

 

اشتراک گذاری:
برچسب ها: پرسونای

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

بازاریابی تجربه (Experiential Marketing)
بازاریابی تجربه (Experiential Marketing)   یک رویکرد بازاریابی است که بر تعاملات و تجربیات شخصی...
چگونه محتوای خلاقانه بنویسم؟
چگونه محتوای خلاقانه بنویسم؟ ✍️آمنه ملاحي یکی از دغدغه‌های همه تولیدکنندگان محتوا این است که...
کسب‌وکار
یک مشکل اصلی کسب‌وکار
مشکل اساسی یک همراستا سازی است: سازمانها با آنچه که مردم در واقع تجربه می‌کنند...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

چک لیست کسب و کار
چک لیست کسب و کار
  • استراتژی
  • بازاریابی
  • باشگاه توليد محتوا همیار
  • برندینگ
  • پادکست
  • پرسش پاسخ کسب‌وکار
  • پرسشگری
  • تجربه شخصی من
  • توسعه شخصی
  • جمله‌های کوتاه
  • چک لیست
  • خلاصه کتاب‌ها
  • راه اندازی کسب کار
  • سفر مشتری
  • سیستم سازی در کسب‌وکار
  • شبکه سازی
  • شبکه های اجتماعی
  • فروش
  • فهرست‌ها
  • کسب‌وکار
  • مانیفست
  • متقاعد سازی
  • مدل کسب‌وکار
  • مدیریت
  • مصاحبه های شکست های کسب‌وکار
  • نقل قول
  • نویسندگی
  • هک رشد
  • هوش مصنوعی
53 ایده پولساز که هنوز اشباع نشده
آمنه ملاحی
مشاوره رایگان راه‌اندازی کسب‌وکار جدید
© 2022 هک رشد کسب کار آنلاین. تمامی حقوق محفوظ است
ورود
شماره تلفن
استفاده آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نشده اید؟ ثبت نام
بازیابی رمز عبور
شماره تلفن
استفاده آدرس ایمیل
ثبت نام
شماره تلفن
استفاده آدرس ایمیل
قبلا عضو شده اید ؟ ورود
محافظت شده توسط   

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت