جستجو برای:
  • خانه
  • پادکست
  • طراحی وب سایت
  • سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت
  • تولید محتوای متنی
  • وبلاگ
  • درباره آمنه ملاحی
  • تماس با ما
محکم سازی پایه‌های کسب‌وکار
  • خانه
  • پادکست
  • طراحی وب سایت
  • سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت
  • تولید محتوای متنی
  • وبلاگ
  • درباره آمنه ملاحی
  • تماس با ما
0
Login / Register

مروری بر کتاب شاهراه تاثیرگذاری + ایده‌های خلاقانه برای تاثیر‌گذاری

شاهراه تاثیر‌گذاری

چگونه با خلق و نشر ایده‌های خلاقانه به فردی تاثیرگذار تبدیل شویم ؟

نویسنده: شاهین کلانتری

نویسنده در نوجوانی با تولید محتوا، توانسته ارتباط‌های سازنده‌ایی ایجاد کند و همچنین اینترنت و انتشار کمک‌اش کرده که طبقه اجتماعی‌اش  را تغییر دهد و معاشرانی پیدا کند که زمانی زیستن در کنار آنان آرزویش بود.

 در بخش اول  کتاب این سوال را مطرح شده:

چرا تاثیر گذاری با محتوا ؟

چکیده‌ایی از همه ایده‌های که طی سال‌های گذشته در عمل آزموده و نتیجه بخش بوده در قالب قطعه نویسی مطرح کرده است. و بخش‌های این کتاب را قطعات یک پازل فرض گرفته است  که کامل شدن قطعه‌ها  قادرند “پازل تاثیر‌گذاری ” و الهام بخشمان باشند.

می‌نویسم تا دیگران به من عشق بورزند گابریل گارسیا مارکز

این کتاب بر مبنای” خلق و نشر مداوم محتوا شاهراه تاثیر گذاری است”

حرف اصلی کتاب این است که بدون یادگرفتن و یاد دادنِ آموختنی‌ها با شیوه‌های گوناگون، نمی‌توانیم تاثیرگذار باشیم.

 با چرایی شروع کنیم :

نیچه گفته بود: کسی که چرایی زندگی را دریافته است با هر چگونه‌ای خواهد ساخت.

برای انجام مداوم و مداوم کارها به دلایل پر معنا و انگیزه سازنده نیازمندیم.

اگر تولید محتوا برایمان کاری با معنا و هدف‌مند باشد نه تنها در این عرصه دوام می‎‌آوریم بلکه الهام بخش دیگران نیز تبدیل می‌شویم.

چرا تاثیرگذاری با محتوا؟

با تولید محتوا (متن، صوت و تصویر) به دیگران می‌گوییم که هستیم و حرفی برای گفتن داریم.

با محتوا می‌توانیم الهام بخش دیگران باشم و به آن‌ها کمک کنیم. کمک کردن به دیگران بهترین شیوه تاثیرگذاری است.

استعداد و سخت کوشی و تخصص مهم‌اند اما بدون محتوا سازی و داشتن برند شخصی نیرومند عملا کم تاثیر وحتی بی‌تاثیر می‌شود.

محتوا اعتماد سازی می‌کند

ما انسان‌ها فقط با افرادی وارد رابطه می‌شویم که به آن‌ها اعتماد می‌کنیم و کیفیت این رابطه است که در نهایت به فروش منجر می‌شود.

پس باید تولید محتوا کنیم

برند شخصی یا کسب‌وکارمان را بسازیم حضور خودمان را به جهان اعلام کنیم. و ایده و افکار را در گسترده وسیع نشان بدهیم.

 

بخش دوم شجاعت خلاقیت

یکی از بهانه ما می‌تواند این باشد من حرفی برای گفتن ندارم، یا حتی شغلی و تخصصی هم ندارم که بخواهم بر پایه آن تولید محتوا کنم .

تا وقتی شروع نکنیم نمی‌توانیم بفهمیم، پس با خیال‌بافی و کمال طلبی معطل نکنیم.

خلاقیت فرآیند آفریدن و منتشر کردن اثر ترس‌آور است شجاعت بسیاری می‌خواهید.

شاید نوشتن یک صفحه متن و انتشار آن ده برابر بیش‌تر از دعوای خیابانی با چند دسته گولاخ ترس ایجاد کند و شهامت بطلبد.

شجاعت است که تحقق همه فظیلت‌های روانی انسان را ممکن می‌سازد بدون شجاعت، ارزش دیگر آدمی صرفا به رو نوشتی از فضایل تبدیل می‌شود.

ست گادین: استبداد انتخاب شدن را کنار بگذاریم. خودمان انتخاب کنیم.

یعنی منتظر دیگران نباشیم تا سراغ‌ما بیایند ماشروع کننده باشیم و دیگران را انتخاب کنیم .

فاصله بین کار کردن در خلوت شخصی، با ارئه کردن اثر به صورت عمومی به اندازه فاصله هسته زمین تا هفتمین طبقه آسمان است.

هیچ کس ننشسته تا بابت تک تک کارهای ضعیفمان چوب خط بکشد تاوقتی به سطحی از استاندارد نرسیده‌ایم، کسی برایمان تره خرد نمی‌کند.

 

بخش سوم نوشتن

برای موفقیت در هر کاری، باید درباره آن بنویسیم.

به تولید محتوا فکر کنیم چرا؟

چون نوشته‌ای که منتشر می‌شود مخصوصا درفضای اینترنت می‌تواند حالت مغناطیسی پیدا کند.

آلبرت لزلو باربسی خودش را به آب آتش زده  تا توانسته فرمول موفقیت را کشف کند و در نهایت به این رسیده که موفقیت یعنی: ساختن شبکه‌ای موثر از روابط انسانی.

محتوا نوعی درخواست برای هم داستان ساختن دیگران با خودمان.

یکی از بهترین شیوه تاثیر گذای 

نوشتن جملات کوتاه راحت خوانده می‌شوند و اگر زیبا باشند، با  سرعت و سهولت بیشتری همرسانی می‌شود.

چطوری نوشتن جملات کوتاه تمرین کنیم:

اول از همه تا می‌توانید جملات قصار بخواینم، بعد سعی کنیم واکنش خودمان را به موضوعات مختلف در قالب یک جمله کوتاه بنویسیم.

ترفندهای ساده برای بالا بردن رغبت نوشتن

باز با علامت‌ها:

به جای نقطه، از دو نقطه استفاده کنیم با همین کار ساده، اشتهای نوشتاری را افزایش دهیم.

به آن فکر نکنیم:

انجامش بدهیم :

همین الان شروع کنیم به نوشتن:

برگ نُت نویسنده:

بر روی برگه نُتمان باید بفرستی از همه موضوعاتی باشد که می‌خواهیم درباره آن تولید محتوا کنیم.

برگه نُت شاهین کلانتری

فهرست: کتاب و کتاب‌خوانی، یادگیری، نوشتن، نویسندگی، تولیدمحتوا، توسعه‌فردی، تمایز،تاثیرگذاری، وبلاگ‌نویسی و………

ایده‌هایی برای ایجاد نظمی پایدار برای نوشتن

بی وقفه نوشتن روی کاغذ یا صفحه کلید لپ‌تاپ درباره هر چیزی که  در ذهنمان می‌گذرد بنویسم.

این نرمش روزانه ماست اگر طولانی تر شود به ورزش فکری تمام عیار تبدیل می‌شود.

یک الگوی کاربردی

برنامه نویسندگی را در سه سطح تنظیم کنید:

خرد: 5 دقیقه یا 5 خط (یا 50 کلمه)

خوب: 25 دقیقه یا 2 صفحه ( یا 500 کلمه)

عالی 90 دقبقه یا 8 صفحه (یا 2000 کلمه)

هر روز سه گزینه را همیشه پیش چشم داشته باشیم و بسته به توان انرژی‌مان یکی از گزینه‌ها را برای انجام انتخاب کنیم.

سوال نویسی؛ شیوه برای رشد کردن با نوشتن

سوالات را تغییر بده تا زندگی‌ات تغییر کند.

قرار نیست همیشه برای هر سوالی پاسخی در آستین داشته باشیم. باطرح پرسش، شانس خودمان را برای دستیابی به پاسخ افزایش می‌دهیم.

برای روشن شدن موتور سوال نویسی به پرسش های زیر به عنوان نمونه نگاه کنید تا موتورتان روشن شود.

چگونه می‌توانم ذهن خود را خلوت‌تر کنم؟

چگونه می‌توانم به حواس‌پرتی‌ها تن ندهم و بکارم بپردازم؟

چگونه می‌توانم به جای سرزنش خودم روی بهبود عملکرد تمرکز کنم.

برای تاثیرگذاری، دایره لغاتمان را افزایش بدهیم

واژه ابزار اصلی کار نویسنده است. حتی اگر قصد نویسنده شدن هم نداشته باشید باز هم برای تفکر عینی‌تر و ارتباطات اثربخش به گنجینه گسترده‌ای از کلمات نیازمندیم.

برای نویسنده که کار اصلی ابزار کارش واژه است گسترش واژگان اولویتی همیشگی است.

نوشتن و تولید محتوا، مخصوصا خوب و موثر نوشتن، بدون تسلط کلامی بسیار تقریبا محال به نظر می‌رسد.

برا غنی کردن دایره لغاتمان چه کنیم؟

کلمه برداری در حین مطالعه و شنیدن سخنرانی آدم‌های فرهیخته کلمات و عبارت و جملاتی را که به نظرتان جالب می‌رسد در دفترچه یاداشت ثبت کنیم. سپس گاه‌به‌گاه در میان گفت‌وگو و نوشته‌هایمان از همین کلمات به متناوب استفاده کنیم.

بخش چهارم یادگیری

سوخت مناسب برای تولید محتوا

یادگیری هیج‌گاه ذهن را خسته نمی‌کند” لئوناردو داونچی”

یادگیری تا حد زیادی امنیت شغلی و مالی را افزایش می‌دهد.

بدون یادگیری مداوم و جدی، به ورطه افسرگی می‌غلطیم و با مرور دائمی اخبار روز و چشم دوختن به این که اقتصاد به کجا می‌رسد فقط نگرانی خودمان را تشدید می‌کنیم.

اگر نمی‌توانیم پول چندانی پس‌انداز کنیم، بهتر است دانش و مهارت را سرمایه‌گذاری جاری و پرسود ببینیم.

فرمول شخصی برای برای خوش‌شانسی

چگونه می‌توانیم خودمان را در معرض شانس بیشتری قرار بدهیم.

اولین چیزی کار کردن روی مهارت‌ها توانمندی‌ها و تلاش برای ساختن شبکه‌ای از دوستان موثر است.

شاهین کلانتری: تقریبا 90 درصد از بهترین افکار و روابط و دست‌آوردهای ارزشمند زندگی‌ام را مستقیم و غیر مستقیم با کتاب‌ها بدست آوردم فرمول من برای خوش‌شانسی در کتاب‌خوانی است.

نکات مهم درباره یادگیری

  • کیفیت تولید محتوایمان بسته به کیفیت یادگیری‌مان است.
  • شایسته است درباره چیز‌هایی که دوست داریم یاد‌بگیریم.
  • تولید محتوا کنیم با این کار وادار می‌شویم دقیق و عمیق یاد بگیریم .

دیود فوردبس می‌گوید درپی آن باش که بر کتابی واحد احاطه پیدا کنید، نه این که به ده‌ها کتاب ابلیس‌وار سرک بکشی.

با یک بار خواندن کتاب نمی‌توانیم ادعا کنیم آن را خوانده‌ایم. ولادمیر نابوکوف می‌گوید: خواندن یعنی دوباره خواندن البته هر کتابی ارزش دوبار خواندن را ندارد.

بخش پنجم رسانه شخصی ما

بهترین سوال که هر محتواگر باید پیش از تولید هر محتوا از خودش بپرسد: با این محتوا به چه کسی خدمت می‌کنم؟

استراتژی محتوا یعنی این که چطور رفتار کنیم تا مخاطب ایده های مد نظرمان را با علاقه و اشتیاق بپذیرد و نه با ترفند  و زور و فشار

دورنگری در تولید محتوا 

اگر ده مقاله جامع به فضای وب اضافه  کنیم خیلی بهتر است  که هزار پست کوتاه و نیم بند در شبکه های اجتماعی منتشر سازیم.

وبلاگ نویسی بهترین گزینه‌های‌ ممکن برای ترویج افکار و ایده‌هاست؛ چون به ما  فرصت بازبینی و بازنویسی می‌هد و گوگل نمی گذارد نوشته‌مان دفن شود

وبلاگ نویسی به دانش ما می‌افزاید

جوزف با داراکو می‌گوید : در دنیای پر سرعت امروز، اگر بخواهیم دانشمان را فقط برای خود نگه داریم خیلی زود سطح دانسته‌هایمان پایین می‌آید؛ بنابراین برای بالا بردن سطح دانشمان باید دانسته‌هایمان را با دیگران شریک شویم.

هر چه بلدیم بنویسیم؛ حتی اگر فکر می‌کنیم آموخته ای ساده یا برداشتی ناقص است. با نوشتن با نوشتن می‌توانیم شکافهای موجود در دانشمان را پر کنیم.

جرقه هایی برای نوشتن یادداشت‌های کوتاه در رسانه شخصی

نوشتن درباره کتابی که داریم آن را مطالعه می‌کنیم.

نوشتن درباره جملات قصار و تحلیل یک جمله از زوایای مختلف.

نوشتن خاطراتی که می‌توانیم نکته جالبی از آنها بیرون بکشیم.

نوشتن گزارش کوتاهی دربارۀ مهمترین مطلبی که در روز یاد گرفته ایم؛

نوشتن دستورکارهای لیستی از بخشهای گوناگون حوزه تخصصی مان؛

نوشتن درباره اتفاقاتی که در جریان کارهای روزانه تجربه می‌کنیم؛

نوشتن درباره اخبار و رویدادهای حوزه مورد علاقه‌مان

نوشتن تعاریف تازه برای اشیا و مفاهیم.

نوشتن درباره نوشته های تازه دیگران و لینک دادن به آن نوشته‌ها

نوشتن بر اساس کامنتها و بازخوردهایی که دریافت می‌کنیم.

از این ایده‌ها می‌توانیم برای وبلاگ نویسی و توییت نویسی و کپشن نویسی استفاده کنیم .

 

سه نکته نسبتاً حیاتی!

1.یابندگی مخاطبان خاص

شاید محتوای ما در میان هیاهوی رسانه های زرد نادیده بماند؛ اما نگران نباشیم نسل مخاطبان خاص هرگز منقرض نمی‌شود آنها ما را خواهند یافت.

2.تکرار برای مخاطبان کم توجه

مخاطب را نباید نادان فرض کنیم؛ اما غالباً بهتر است او را کم توجه بدانیم و برایش نکات مهم را به جا و با بیان‌های متفاوت تکرار کنیم.

3.این نکته مهم را از یاد نبریم

برای مخاطبانمان بنویسیم، نه برای رقبایمان.

بخش ششم  مسیر توسعه فردی

چند پیشنهاد برای تجربه کردن زندگی خلاقانه

عجول و صبور

برای پرهیز از افراط و تفریط در زمان بندی کارها، این دو نکته را به یاد داشته باشید.

1.قانون پارکینسون می‌گوید : مدت انجام دادن ،کارها به همان اندازهای کش می‌آید که برایشان تعیین می‌کنیم

2.خطای شناختی اعتماد به نفس کاذب وجود دارد. ممکن است برای انجام کارها، زمان پایانی را در نظر بگیریم که بسیار زودتر از زمان لازم برای آن کار باشد.

 باید میان این دو تعادل برقرار کنیم تا کارها به سرانجام برسند و بهره وری افزایش یابد.

نسخه بروز شده ما

تصور کنیم نرم افزاریم نرم افزار وجودِ ما هر چند وقت یک با بروز می‌شود؟ چه طور می‌توانیم نسخه های تازه‌ای از خودمان پدید بیاوریم؟

  • با کتاب‌های جدیدی که می‌خوانیم؛
  • با مهارت‌های تازه ای که یاد می‌گیریم
  • با انرژی مثبتی که به دیگران می‌دهیم
  • با گام‌هایی که برای توسعه فردی مان بر می‌داریم
  • با فعالیت‌های تازه ای که تجربه می‌کنیم

 

حالا وقت خوبی برای شروع کردن است

رنج شروع نکردن چنان مهلک است که شاید فقط بتوانیم آن را با رنج ناشی از ورشکستگی و بیماری و از دست دادن عزیزان قیاس کنیم.

تنها چیزی که باید از آن بترسیم شروع نکردن است. هـر قــدر دیرتــر آغــاز کنیم، وسواس شروع کار سخت ترمی‌شود. شروع کردن انرژی و انگیزه نمی خواهد، حتی امکانات هــم نمی خواهد اینها چیزهایی هستند که پس از آغاز کردن به دست می آیند، نه پیش از آن.

ایساک دینسن زمانی گفته بود که هر روز کمی می‌نویسد، آن هم نه با امید و نه با نا نومیدی . شاید لازم است ما نیز همین الآن شروع کنیم؛ بدون امید و بدون ناامیدی. آغاز هر کاری کاشتن بذر شادی است، حتی اگر نتیجه کار شکستِ مطلق باشد. کهن سالان و بیماران در شُرفِ موت نه حسرت شکست حاصل از کارهای انجام داده بلکه حسرت کارهایی را می‌خورند که دیگر فرصتی برای آغازشان نمانده است

ای کاش همین الآن شهامت آن را داشته باشیم که در هر حالتی، حتی رنجور و مضطرب و چرکین شروع کنیم. مگر نه این که هر انسانی همین گونه پا به جهان می گذارد؟

بی درنگ در شاهراه تأثیرگذاری قدم بگذاریم

 

 

 

 

ما مشتاق خواندن دغدغه‌های شما در این درباره هستیم. می‌توانید برایمان کامنت بگذارید.

اشتراک گذاری:
برچسب ها: خلاصه کتابشاهراه‌تاثیرگذاریشاهین کلانتری

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

کسب‌وکارهای جدید و پرسود برای ۵ سال
کسب‌وکارهای جدید و پرسود برای ۵ سال آینده راهنمای جامع برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران
=کسب‌وکارهای جدید و پرسود برای ۵ سال آینده راهنمای جامع برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران آینده...
آیا من خودم را روشن می کنم؟
خلاصه کتاب آیا من خودم را روشن می‌کنم؟
نکات کلیدی 1. وضوح اهمیت دارد: نوشتار علمی خود را قابل دسترس کنید "مهم‌ترین درس...
کتاب تو خیلی باحالی
خلاصه کتاب تو یک آدم خیلی باحالی
نکات کلیدی 1. قدرت درونی خود را بپذیرید: به توانایی‌های خود ایمان داشته باشید شما...
کتاب "۹۰ روز نخست"
خلاصه کتاب “۹۰ روز نخست”
شروع یک کار جدید می‌تواند هم هیجان انگیز و هم دلهره آور باشد. شما می‌خواهید...
کتاب چهار میثاق
خلاصه کتاب چهار میثاق
کتاب چهار میثاق (The Four Agreements) اثر دان میگل روئیز بر پایهٔ خِرد باستانی سرخ‌پوستان تولتک نوشته شده...
تسلط بر تجارت
خلاصه کتاب تسلط بر تجارت
خلاصه کتاب تسلط بر تجارت تکنیک های اثبات شده برای سود بردن از راه اندازی...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

چک لیست کسب و کار
چک لیست کسب و کار
  • استراتژی
  • بازاریابی
  • باشگاه توليد محتوا همیار
  • برندینگ
  • پادکست
  • پرسش پاسخ کسب‌وکار
  • پرسشگری
  • تجربه شخصی من
  • توسعه شخصی
  • جمله‌های کوتاه
  • چک لیست
  • خلاصه کتاب‌ها
  • راه اندازی کسب کار
  • سفر مشتری
  • سیستم سازی در کسب‌وکار
  • شبکه سازی
  • شبکه های اجتماعی
  • فروش
  • فهرست‌ها
  • کسب‌وکار
  • مانیفست
  • متقاعد سازی
  • مدل کسب‌وکار
  • مدیریت
  • مصاحبه های شکست های کسب‌وکار
  • نقل قول
  • نویسندگی
  • هک رشد
  • هوش مصنوعی
53 ایده پولساز که هنوز اشباع نشده
آمنه ملاحی
مشاوره رایگان راه‌اندازی کسب‌وکار جدید
© 2022 هک رشد کسب کار آنلاین. تمامی حقوق محفوظ است
ورود
شماره تلفن
استفاده آدرس ایمیل
آیا هنوز عضو نشده اید؟ ثبت نام
بازیابی رمز عبور
شماره تلفن
استفاده آدرس ایمیل
ثبت نام
شماره تلفن
استفاده آدرس ایمیل
قبلا عضو شده اید ؟ ورود
محافظت شده توسط   

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت