چک لیست نهایی بازاریابی برای سال 1402
با نزدیک شدن به سال جدید، زمان مناسبی برای بررسی تمام جنبه های بازاریابی برای کسب و کارتان است. با مرور این چک لیست کامل بازاریابی برای سال 1402، مواردی را که باید در سال جدید اجرا کنید، یادداشت کنید. در نهایت نحوه عملکرد استراتژی های بازاریابی فعلی خود را برای کسب و کار خود مرور کنید، استراتژی های سال آینده را بهبود بخشید و برای اهداف جدید برنامه ریزی کنید.
اهداف بازاریابی
اهداف اصلی بازاریابی خود را برای سال جدید شناسایی کنید. آنها ممکن است ادامه اهداف فعلی شما باشند و ممکن است اهداف دیگری بر اساس تغییرات در کسب و کار خود داشته باشید.
☐ فهرستی از اهداف بازاریابی اولیه خود ایجاد کنید.
☐ مخاطبین هدف خود را از نظر جغرافیا، جمعیت شناسی یا علایق مشخص کنید. آیا در این زمینه تغییراتی ایجاد شده است یا همان مخاطب است؟
☐ محصولات یا خدمات جدیدی را که می خواهید در سال جدید به بازار عرضه کنید فهرست کنید.
☐ مناطقی از کسب و کار خود را که در سال آینده به توجه بیشتری نیاز دارند فهرست کنید.
نام تجاری
☐ برند شرکت خود را مرور کنید. آیا برند فعلی شما ظاهر و احساس مناسبی را برای کسب و کار شما نشان می دهد و برای مخاطبان هدف شما جذاب است؟
☐ پیام های کلیدی برند فعلی خود را مرور کنید. آیا آنها در تمام پلتفرم ها سازگار هستند و آیا پیام های کلیدی با مخاطبان هدف و مشتریان فعلی شما طنین انداز می شوند؟
☐ تایید کنید که صدای برند شما با برند شما هماهنگ است.
☐ تأیید کنید که نام تجاری شما در همه زمینه ها از وب سایت شما، فعالیت های آنلاین تا چاپ بروشورها سازگار است.
سایت اینترنتی
☐ وب سایت خود را مرور کنید و مطمئن شوید که همه چیز به روز است.
☐ مطمئن شوید که تماسهای قوی برای اقدام در وبسایت خود دارید، مانند شماره تلفنهای قابل کلیک، فرمهای تماس، یا راههایی برای هدایت افراد به مناطقی در سایت که در آن تبدیلهای اولیه شما ممکن است رخ دهد.
☐ تأیید کنید که سایت شما برای موبایل مناسب است و در دستگاههای مختلف از تلفن همراه گرفته تا صفحهنمایش بزرگ خوب به نظر میرسد.
☐ تأیید کنید که وب سایت شما از سرفصل ها، عنوان های فرعی، گلوله ها یا لیست های اعداد استفاده می کند تا محتوای شما را در مقایسه با دیواری از متن آسان کند.
☐ انواع محتوایی را که وب سایت شما ارائه می دهد فهرست کنید – مانند نحوه، منابع، پرسش های متداول، آزمون ها، نظرسنجی ها، گرایش ها، بررسی ها، و غیره
. آیا محتوای شما خوانا، قابل فهم و قابل اشتراک گذاری است؟
☐ یک وبلاگ جدید ارسال کنید یا وبلاگ های قدیمی را به طور منظم تغییر دهید تا بخش وبلاگ شما به روز باشد.
☐ تأیید کنید که یک سیاست حفظ حریم خصوصی به روز شده در وب سایت خود دارید. دستورالعمل های GDPR ممکن است اغلب تغییر کند، و شما می خواهید مطمئن شوید که خط مشی رازداری شما به روز است و از قوانین پیروی می کنید.
☐ اگر در حال حاضر آن را در وب سایت خود ندارید، برنامه ای برای اجرای یک خط مشی کوکی در سال آینده داشته باشید.
تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
گزارش های بازاریابی دیجیتال را برای ارزیابی موفقیت ها و فرصت های بهبود مرور کنید
☐ آیا تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد وب سایت خود را افزایش می دهید؟
☐ آیا از نظر جغرافیایی، جمعیتی و تعامل در سایت به مخاطبان هدف خود می رسید؟
☐ تأیید کنید که تجزیه و تحلیل شما برای ردیابی تبدیل ها در وب سایت شما تنظیم شده است.
☐ آیا تبدیل شما انتظارات را برآورده می کند؟ به عنوان مثال کلیک های تلفن، پر کردن فرم ها، ثبت نام ها، خریدها، و غیره
. به عنوان مثال وبلاگ ها، مقالات، مطالعات موردی، ویدئوها، محصولات، وبینارها، رویدادها، و غیره
. اینها می تواند شامل بازاریابی ایمیلی، رسانه های اجتماعی، تبلیغات گوگل، جستجوی ارگانیک و غیره باشد. کدامیک موفق ترین هستند؟ فرصت های بهبود کجاست؟
☐ آیا راه اندازی GA4 در وب سایت خود با رویدادها و تبدیل ها دارید؟ Google Universal Analytics در ژوئن 2023 منقضی میشود، و شما میخواهید قبل از این اتفاق به طور کامل راهاندازی شده و در GA4 سابقه داشته باشید.
بسترهای بازاریابی / ابزارهای دیجیتال
پلتفرم های بازاریابی زیادی وجود دارند که می توانند به عنوان ابزارهای دیجیتال برای استراتژی بازاریابی کسب و کار در نظر گرفته شوند، از جمله فیس بوک، لینکدین، اینستاگرام، توییتر، تبلیغات گوگل، یوتیوب، برنامه های خبرنامه ایمیل و مدیریت شهرت.
☐ پلتفرم های مختلفی را که در حال حاضر برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده می کنید فهرست کنید.
☐ آمار پلتفرمهای فعلیتان را مرور کنید و تأیید کنید که کدامیک بیشتر ترافیک سایت، تعامل آنلاین و تبدیلهای شما را هدایت میکنند.
☐ راه هایی را برای بهبود استراتژی فعلی خود در هر پلتفرم شناسایی کنید.
☐ پلتفرمهای جدیدی را که میتوانند برای کسبوکار شما معنادار باشند و میخواهید در سال جدید آزمایش کنید، شناسایی کنید.
☐ یک برنامه محکم برای رشد نظرات آنلاین مثبت برای شرکت خود ایجاد کنید و به نظرات پاسخ دهید.
☐ با آپلود مخاطبین جدید به صورت ماهانه یا فصلی در پلت فرم بازاریابی ایمیلی خود، برنامه ای برای رشد پایگاه داده ایمیل خود ایجاد کنید.
☐ اگر از بازاریابی ایمیلی استفاده می کنید، از تست تورنسل استفاده کنید تا تأیید کنید که طراحی خبرنامه شما پاسخگو است و در صفحه نمایش های بزرگ و دستگاه های تلفن همراه و همچنین در پلتفرم های ایمیل مختلف مانند Outlook خوب به نظر می رسد.
سئو (بهینه سازی موتور جستجو)
پلتفرم های بازاریابی زیادی وجود دارند که می توانند به عنوان ابزارهای دیجیتال برای استراتژی بازاریابی کسب و کار در نظر گرفته شوند، از جمله فیس بوک، لینکدین، اینستاگرام، توییتر، تبلیغات گوگل، یوتیوب، برنامه های خبرنامه ایمیل و مدیریت شهرت.
☐ اگر قبلاً به طور منظم گزارشی از رتبه بندی جستجوی ارگانیک دریافت نمی کنید، از آژانس خود درخواست کنید.
☐ تعداد کلمات کلیدی و رتبه بندی گوگل آنها را برای وب سایت سازمان خود مشخص کنید.
☐ تأیید کنید که کسب و کار شما برای کلمات کلیدی که با محصولات یا خدمات ارائه شده مطابقت دارند رتبه بندی می شود.
☐ رقبای برتر خود را شناسایی کنید و از آژانس خود گزارش درخواست کنید تا رتبه بندی کلمات کلیدی آنها را مشخص کنید. مقایسه کنید و به دنبال فرصت هایی باشید که بتوانید استراتژی سئوی خود را بهبود بخشید.
☐ استراتژی ایجاد کنید تا برای کلمات کلیدی که از پیشنهادات برتر شما پشتیبانی می کنند رتبه بالاتری کسب کنید.
☐ تبلیغات گوگل را برای کلمات کلیدی مهمی که در حال حاضر رتبه بندی نمی کنید در نظر بگیرید.
☐ برای SEO محلی، تأیید کنید که نمایه کسب و کار Google (GBP) شما کاملاً بهینه شده است.
☐ طرحی برای به روز رسانی GBP خود به صورت ماهانه با تصاویر جدید، اطلاعات به روز و پاسخ به نظرات ایجاد کنید.
برنامه اقدام
☐ لیست موارد قابل اجرا را از این چک لیست بخوانید، برنامه اقدام خود را برای سال جدید اجرا کنید.
دیدگاهتان را بنویسید